مسجد-وهیئت سرابی های مقیم مرکز (جوادیه)
همانا قیام من برای اصلاح امّت جدم بود و هدف مهم من امر به معروف و نهی از منکر است.امام حسین (ع)

مرتبه
تاریخ : شنبه 11 آذر 1396
<div id="15121966036791545"><script type="text/JavaScript" src="https://www.aparat.com/embed/fyI2x?data[rnddiv]=15121966036791545&data[responsive]=yes"></script></div>


ارسال توسط حیدر امیرپور
مرتبه
تاریخ : دوشنبه 20 آذر 1396


ارسال توسط حیدر امیرپور
مرتبه
تاریخ : دوشنبه 20 آذر 1396


ارسال توسط حیدر امیرپور
مرتبه
تاریخ : یکشنبه 19 آذر 1396


ارسال توسط حیدر امیرپور
مرتبه
تاریخ : یکشنبه 19 آذر 1396


ارسال توسط حیدر امیرپور
  • کدخبر : 100486712

مگه میشه برای یه دعای نصف صفحه ای اینقدر ثواب گرفت؟

دریافت خبر : شنبه 18 آذر 1396 ساعت 13:0

مگه میشه برای یه دعای نصف صفحه ای اینقدر ثواب گرفت؟
در برخی دعاها آمده: اگر فلان دعا را هر روز بخوانی، مثل این است که هزار بار مکه رفته ای یا اگر به چهار فرشته بزرگ خداوند سلام بفرستی، ثواب شب های احیاء را می بری!

در برخی دعاها آمده: اگر فلان دعا را هر روز بخوانی، مثل این است که هزار بار مکه رفته ای یا اگر به چهار فرشته بزرگ خداوند سلام بفرستی، ثواب شب های احیاء را می بری! آیا این دعاها با ثوابی که برای آنها قرار داده اند، صحیح است؟
درباره ثواب دعاهایی که در کتب ادعیه و یا روایات اسلامی بیان شده است، تذکر چند نکته لازم و ضروری است:
1. از آنجا که خداوند متعال، بخشنده، مهربان، رحمان و رحیم است، نسبت به بندگانش تفضل دارد و رحمت واسعه او ایجاب می کند، این ثوابها را به بندگانش عطا کند. خداوند برای انجام اعمال پسندیده، ثواب چند برابر در نظر می گیرد؛ چنان که قرآن کریم می فرماید: «من ذا الذی یقرض الله قرضا حسنا فیضاعفه له اضعافا کثیرة و الله یقبض و یبصط و الیه ترجعون»؛[1] کیست که به خدا قرض نیکویی دهد، تا خداوند آن را برای او چند برابر کند و خداوند (روزی بندگان را) محدود و گسترده می سازد و (انفاق هرگز باعث کمبود روزی آنها نمی شود) و به سوی او باز می گردید.
بنابراین، اگر کسی عمل پسندیده و نیکویی را به قصد نزدیک شدن و تقرب به خداوند متعال انجام دهد، خداوند بخشنده و مهربان نیز از روی لطف و تفضلی که به بندگان خود دارد، اعمال آنها را مضاعف و چند برابر می کند. از طرفی باید گفت:
2. تنها انجام اعمال مراد نیست؛ بلکه شخص باید بتواند آنها را حفظ و نگهداری کند. چون ممکن است کسی اعمال نیک زیادی انجام دهد، ولی آن را به علت انجام گناه و آلوده شدن به معصیت، به آتش بکشاند، بسوزاند و حبط ...

ارسال توسط حیدر امیرپور
مرتبه
تاریخ : شنبه 18 آذر 1396


ارسال توسط حیدر امیرپور
مرتبه
تاریخ : شنبه 18 آذر 1396
ارسال توسط حیدر امیرپور
مرتبه
تاریخ : سه شنبه 14 آذر 1396


ارسال توسط حیدر امیرپور
مرتبه
تاریخ : سه شنبه 14 آذر 1396

تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۱۷۲۲۵
نشانه های ظهور امام زمان (عج) در آخرالزمان بسیار فراوان است و در روایت های مختلفی از چهارده معصوم (ع) خصوصا پیامبر اکرم (ص) این نشانه ها ذکر شده است.

در روایات درباره آخرالزمان و نشانه های ظهور نقل های فراوانی شده است. این که آخرالزمان چه نشانه هایی دارد از جمله مواردی که معصومین (ع) گاه و بیگاه به آنها اشاراتی داشته اند. ستاره نشانه های ظهور را از دیدگاه حضرت محمد (ص) برای شما جمع بندی کرده است. با ما باشید؛


عکس مسجد جمکران


ادامه مطلب
ارسال توسط حیدر امیرپور
مرتبه
تاریخ : سه شنبه 14 آذر 1396

ثواب عجیب خواندن آیت الکرسی

خواندن آیت الکرسی , دورى از بلاها و گناهانبه روایت دیگر، هر کس آیه الکرسى را بعد از هر نماز واجب بخواند، نمازش قبول گردد و در امان خدا باشد و خدا او را از بلاها و گناهان نگاه دارد.

ثواب خواندن آیت الکرسی

خواندن آیت الکرسی , آیه الکرسی یکی از آیات قرآن است که در عظمت آن بسیار نگاشته اند.

حضرت آیت الله وحید خراسانی در پاسخ به سئوالی پیرامون انتهای آیه الکرسی نظر خود را بیان کردند.

متن سئوال و پاسخ این مرجع تقلید به شرح ذیل است.

خواندن آیت الکرسی

ادامه مطلب
ارسال توسط حیدر امیرپور
مرتبه
تاریخ : دوشنبه 13 آذر 1396


ارسال توسط حیدر امیرپور
مرتبه
تاریخ : دوشنبه 13 آذر 1396
ف
توصیه‌های امام جواد(ع)؛
جوانان مراقب دوستی هایتان باشید
تنها دوستی هایی روز قیامت به دشمنی تبدیل نمی شود که مبنایش تقوا باشد.

به گزارش بهداشت نیوز، از چالش‌های اصلی امروزه جوانان داشتن یک گروه دوستی خوب و بانشاط است. در گفتگوهای مشاوره ای که بصورت روزمره با جوانان امروزی دارم بارها و بارها یکی از چالشهای اصلی گفتگوی ما یک سرش به مساله دوستی می رسد.

آیا ما وادی دوستی را محفلی برای رشد می دانیم یا نه؟

یکی از احادیث زیبای امام جواد علیه السلام که اگر خوب فهم شود شاید گفتمان جدیدی در میان جوانان ایجاد کند این جمله نورانی است: «قد عاداک من ستر عنک الرشد ؛ مطمئن باش با تو دشمنی کرده است هرکس فضای رشد را در همنشینی با تو فراهم نکرده باشد.»، «اتباعا لما تهواه؛ به خاطر این که دوستی اش بخاطر این بوده که خواسته های تو را برآورده سازد.»

غالب گروه های دوستی زمانی تشکیل می شود که عده ای می توانند خواسته های یکدیگر را با نشاط پاسخ گویند. در کلام امام جوان ما شیعیان امام جواد علیه اسلام این نوع دوستی می تواند زمینه دشمنی را فراهم کند!!

چرا که کتاب الله در سوره زخرف به صراحت اعلام می دارد تنها دوستی هایی روز قیامت تبدیل به دشمنی نمی شود که مبنایش تقوا باشد. تقوا تنها راه رشد بشر است.

چه خوب است مبنای دوستی های خودمان صرفا تامین دلبخواههای  ما از طرف دوستمان نباشد و بنای ما در دوستی ها رشد باشد، در غیر اینصورت در روز روشن شدن حقائق این دوستی تبدیل به دشمنی می شود.

و در بیان حماسی دیگری ایشان می فرمایند:إِیَّاکَ وَ مُصَاحَبَةَ الشَّرِیرِ، فَإِنَّهُ کَالسَّیْفِ‏ الْمَسْلُولِ‏، یَحْسُنُ مَنْظَرُهُ وَ یَقْبُحُ أَثَرُه‏. بر حذر باشید از دوستی با انسان شر، چرا که او مانند شمشیر آخته است گرچه ظاهری زیبا (و با صلابت می تواند) داشته باشد اما تیزی او وجود انسان را می شکافد.

 



ارسال توسط حیدر امیرپور
مرتبه
تاریخ : دوشنبه 13 آذر 1396
کد خبر: 40252
ف
چرا خداوند باید انسان‌ها را امتحان کند؟
آزمایش انسان به وسیله خداوند برای این نیست که خدا بداند بنده‌اش چگونه است بلکه...

به گزارش بهداشت نیوز، آیت‌الله سید محمود مجد، مدیر حوزه علمیه باقرالعلوم(ع) و استاد اخلاق در کتاب «چرا» در خصوص آزمایش و امتحان انسان توسط خداوند اظهار می‌کند:

برای انسان دو چیز وجود دارد یکی واقعیتها، دوم درک آن واقعیتها.
 
در خیلی از موارد واقعیتها با آنچه انسان درک می‌کند انطباق ندارد و آن عدم تطبیق ممکن است به یکی از دو علت باشد.
 
یکی ناتوانی قوه ادراکیه انسان و ضعف هوش و زکاوت انسان و دوم وجود موانعی که انسان را از درک واقعیتها باز می دارد که یکی از نیرومندترین مانع وجود غرور و خود پرستی و حب نفس است که تکبر و خودپرستی نمی‌گذارد انسان به واقعیتها دست یابد، لذا برای فراهم ساختن زمینه و بستر مناسب انطباق واقعیتها با درک انسان باید غرور و خود پسندی را از اندیشه و باور انسان زدود.
 
بهترین و کارآمدترین راه برای درهم شکستن غرور و تکبر در انسان آزمایش و امتحان اوست تا خود نیز به تواناییها و ضعفهای خویش آگاه شود زیرا اگر امتحان پیش نیاید، انسان نمی‌داند چقدر ناخالصیها در وجودش هست، پس همانگونه که امتحان خصوصیات و مزایا و یا نقصانهای امتحان شونده را برای امتحان کننده مشخص و آشکار می‌سازد و به تعبیر دیگر آزمون و آزمایش کمبودها و مزایا و نقصانها را برای آزمایش شونده آشکار و برملا می‌نماید.
 
پس آزمایش انسان به وسیله خداوند برای این نیست که خدا بداند بنده اش چگونه است بلکه برای اینست که بنده بداند که چه ضعفهائی دارد تا غرورش شکسته شود و کیفر و عذاب خداوندی برایش توجیه گردد و بداند چرا معذب به عذاب و یا برخوردار از نعمتها شده است.
 
 
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

 



ارسال توسط حیدر امیرپور
مرتبه
تاریخ : دوشنبه 13 آذر 1396
شناسه خبر: ۶۸۹۴۰۷ ۰ A

اهمیت حدیث در میان مسلمانان از آن روست که از منابع اصلی استنباط احکام در فقه و عقاید در علم کلام محسوب می‌شود. همچنین احادیث از منابع اولیه پژوهش‌های تاریخی است.

به گزارش افکارنیوز، اهمیت حدیث در میان مسلمانان از آن روست که از منابع اصلی استنباط احکام در فقه و عقاید در علم کلام محسوب می‌شود. همچنین احادیث از منابع اولیه پژوهش‌های تاریخی است.

رسول اکرم (ص) می‌فرمایند:

مَن تَوَکَّلَ عَلَى اللّه‌ِ کَفاهُ مَؤنَتَهُ وَرِزقَهُ مِن حَیثُ لایَحتَسِب.

 
هر کس به خدا توکل کند، خداوند هزینه او را کفایت مى‌ کند و از جایى که گمان نمى ‌برد به او روزى مى ‌دهد.

کنزالعمال ج. ۳، ص. ۱۰۳

 

 



ارسال توسط حیدر امیرپور
مرتبه
تاریخ : یکشنبه 12 آذر 1396


ارسال توسط حیدر امیرپور
(تعداد کل صفحات:346)      [1]   [2]   [3]   [4]   [5]   [6]   [7]   [...]  

آرشیو مطالب
صفحات جانبی
امکانات جانبی
blogskin

قالب وبلاگ