هیئت سرابی های مقیم مرکز (جوادیه)
همانا قیام من برای اصلاح امّت جدم بود و هدف مهم من امر به معروف و نهی از منکر است.امام حسین (ع)

مرتبه
تاریخ : شنبه 1 آذر 1393
آپلود عکس | آپلود | سایت آپلود عکس | اپلود عکس" alt="" />

ارسال توسط حیدر امیرپور
مرتبه
تاریخ : دوشنبه 3 آذر 1393
الاثنین ١ صفر ١٤٣٦
دوشنبه ۳ آذر ۱۳۹۳
Monday, 24 November 2014
ار
کد خبر: 417343
تاریخ مخابره : ۰۳/۰۹/۱۳۹۳ - ۰۸:۴۵
کلام عالم آل محمد(ع)؛
سه گروهی که دعایشان مستجاب نمی شود
آگاه باشید كه در نزدم چیزى وجود دارد كه به او (سائل چهارم ) كمك كنم ، ولى مى ترسم مانند یكى از سه شخص شویم كه دعاى آنها به استجابت نمى رسد.
به این مطلب امتیاز دهید
5 0

 

به گزارش سرویس دینی جام نیوز، ولید بن صبیح مى گوید: بین راه مكه و مدینه ، همراه امام صادق (ع) بودم ، سائلى آمد و درخواست كمك كرد، امام صادق (ع ) دستور داد به او چیزى دادند، چیزى نگذشت سائل دیگرى آمد و درخواست كمك كرد، باز آن حضرت ، دستور داد چیزى به او دادند، بعد از ساعتى ، باز سائلى آمد و تقاضاى كمك كرد، آن حضرت ، دستور داد به او نیز چیزى دادند.


تا اینكه سائل چهارم آمد و تقاضاى كمك كرد، امام صادق (ع ) درباره او دستور كمك نداد، فقط دعا كرد و فرمود:((خدا سیرت كند)).


سپس امام صادق (ع ) به ما رو كرد و فرمود: ((آگاه باشید كه در نزدم چیزى وجود دارد كه به او (سائل چهارم ) كمك كنم ، ولى مى ترسم مانند یكى از سه شخص شویم كه دعاى آنها به استجابت نمى رسد، آن سه شخص ‍ عبارتند از:


1- شخصى كه خداوند مالى به او بدهد، و او آن را در مورد ناشایسته اش ‍ مصرف كند، سپس بگوید:((خدایا به من بده ))، دعایش مستجاب نگردد.


2- مردى كه درباره همسرش دعا كند كه : ((خدایا مرا از او راحت كن ))، با اینكه خداوند اختیار (طلاق ) او را بدست آن مرد داده است ، چنین فردى نیز دعایش مستجاب نمى شود.


3- مردى كه در مورد همسایه اش نفرین مى كند( و مى گوید: ((خدایا این همسایه ام را نابود كن )) )با اینكه راه خلاصى براى او وجود دارد، و آن اینكه خانه خود را بفروشد و بجاى دیگر برود، چنین كسى نیز دعایش به استجابت نمى رسد.


(و من سائل چهارم كمك نكردم ، تا مبادا مثل اولى (مصرف كننده مال در غیر مورد شایسته اش ) شوم و دعایم به استجابت نرسد).

 

 



ارسال توسط حیدر امیرپور
نظر حضرات آیات: خامنه ای، سیستانی، مکارم شیرازی، نوری همدانی،دوزدوزانی تبریزی، گرامی قمی، علوی گرگانی و مظاهری را در این باره می خوانید:
 

به گزارش لنگرنیوز، یکی از پرسش های کارمندان ، اداء نماز اول وقت و شرکت در مساجد و نمازخانه های محل کار و یا پاسخگویی به مراجعین ادارات و تاخیر در خواندن نماز است.

این مطلب، از حضور 8 نفر از مراجع عظام تقلید پرسیده شده که نظرات ایشان را ملاحظه می فرمایید:

آیت الله خامنه ای:
با توجه به اهمیت خاص نمازهاى یومیه و تأکید زیادى که بر اقامه نماز در اول وقت شده است و با توجه به فضیلت نماز جماعت، مناسب است کارمندان روشى را اتخاذ کنند که بتوانند در خلال ساعات کار ادارى نماز واجب را به طور جماعت در اول وقت و در کمترین زمان بخوانند، ولى باید به‌گونه‌‏اى مقدمات این کار را فراهم کنند که نماز جماعت در اول وقت بهانه و وسیله‌‏اى براى به تأخیرانداختن کارهاى مراجعه‌کنندگان نشود.

آیت الله سیستانی:
اگر به موجب قرارداد کارمندی ملزم به ترک چنین کارهایی در وقت اداری نباشید اشکال ندارد.

آیت الله مکارم شیراری:
با توجه به این که اقامه نماز وقت چندانی نمی خواهد در صورتی که فقط به انجام نماز قناعت می کنید، اشکالی ندارد.

آیت الله مظاهری :
شرکت در نماز جماعت و اقامۀ نماز اوّل وقت بسیار فضیلت دارد و ترک محلّ کار به این اندازه جایز است؛ امّا باید بیش از وقت نماز، ارباب رجوع را معطّل نگذارند.

آیت الله دوزدوزانی تبریزی:
مسلمان مامور است که نماز را در اول وقت بخواند و در بعضی از موارد باید اهم و مهم را مراعات کرد.

آیت الله گرامی قمی:
اگر مراجعین هستند و معطل هستند کار آنها مقدم است.

آیت الله نوری همدانی:
نماز اول وقت اولی است.

آیت الله علوی گرگانی:
چنانچه قانون کلی اداره آن باشد که موقع نماز کار تعطیل شود و نماز خوانده شود و یا ارباب رجوع در این ساعات بسیار کم باشد نماز مقدم است اما اگر قانونی توسط مدیر اداره گذاشته نشود و یا تعطیل بودن کار در این ساعت به اطلاع عموم ارباب رجوع نرسیده باشد باید به کار ارباب رجوع رسیدگی شود و سپس نماز خوانده شود.

Print Friendly





رتبه‌دهی


ارسال توسط حیدر امیرپور
مرتبه
تاریخ : دوشنبه 3 آذر 1393
من خانه ی تنهایی ام، انیسی با خود بیاورید؛ من جایگاه مارهای سمی ام، پادزهری بیاورید؛ من منزل تاریکی ام، چراغی تهیه کنید.
رسول خدا(ص) فرمودند:

« قبر پنج پیام می دهد: من خانه ی تنهایی ام، انیسی با خود بیاورید؛ من جایگاه مارهای سمی ام، پادزهری بیاورید؛ من منزل تاریکی ام، چراغی تهیه کنید؛ من خانه ی خاکی ام فرشی همراه بیاورید؛ من سرای فقرم، گنجی بیاورید.» ۱

از امام صادق(ع) روایت است:
« همه ی قبر ها هر روز سه مرتبه این گونه سخن می گویند: من خانه ی خاکی ام، من خانه ی بلایم، من خانه ی کرمم؛ و هنگامی که بنده ی مومنی داخل قبر می شود قبر به او می گوید: خوش آمدی. قدمت مبارک. به خدا قسم هنگامی که تو بر پشت من راه می رفتی و زنده بودی، تو را دوست داشتم. پس چگونه اکنون که داخل من شدی خشنو نباشم... .»۲

پی نوشت: ۱- المواعظ العددیه،ص۱۵۵.
۲- کافی، ج۳،ص۲۴۱.
۳- آیه های زندگی ۵(برای بیداری)،۹۸.
منبع: افکار


ارسال توسط حیدر امیرپور
مرتبه
تاریخ : دوشنبه 3 آذر 1393

دوشنبه ۳ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۳۰
اگر در انسان نبود، غیر از زوال، از بسیاری از کمالات و ترقیات باز می ماند.
فواید قوه غضبیه در انسان!
سرویس مذهبی افکارنیوز- بدان که قوه ی غضبیه یکی از نعمت های بزرگ الهی و مایه ی آبادانی دنیا و آخرت و بقای شخص و نوع انسان است و در تشکیل مدینه ی فاضله و نظام جامعه مدخلیت عظیم دارد.

اگر این رو در حیوان نبود، در برابر نا ملایمات طبیعت از خود دفاع نمی کرد و دستخوش زوال می شدو اگر در انسان نبود، غیر از زوال، از بسیاری از کمالات و ترقیات باز می ماند. حد تفریط این نیرو از نقایص شمرده شده و کسی که کمبود غضب دارد دچار ترس، ضعف ، سستی ، طمع، بی صبری، راحت طلبی، خمودی،ظلم پذیری، رضا به رذایل و رسوایی ها،بی غیرتی و بی همتی می شود. خداوند در صفت مومنین می فرماید:
« اشداء علی الکفار رحماء بینهم»
انجام امر به معروف و نهی از منکر و اجرای حدود و تعزیرات و سایر برنامه های دینی و عقلی جز در سایه ی قوه غضب صورت نگیرد.

پی نوشت: بر کرانه ی شرح چهل حدیث،ص۷۸.
کد مطلب: 277694


ارسال توسط حیدر امیرپور
مرتبه
تاریخ : یکشنبه 2 آذر 1393
کدام فرزند نوح(ع) بر ایران حکومت کرد؟

سردبیر ماهنامه موعود گفت: سنگ بنای معبد توسط ابلیس از مسیر قابیل گذاشته شد، ابلیس به قابیل القا کرد: حال که قربانی تو پذیرفته نشد؛ آتشی برافروز! از این رو قابیل، اولین پرستنده ابلیس گشت و نخستین معبد نیز به دست او ساخته شد.

سردبیر ماهنامه موعود گفت: سنگ بنای معبد توسط ابلیس از مسیر قابیل گذاشته شد، ابلیس به قابیل القا کرد: حال که قربانی تو پذیرفته نشد؛ آتشی برافروز! از این رو قابیل، اولین پرستنده ابلیس گشت و نخستین معبد نیز به دست او ساخته شد.

به گزارش جنوب نیوز،
در آخرین روزها از ماه اندوهناک محرم، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در هشتاد و ششمین نشست از سلسله نشست‌های فرهنگ مهدوی میزبان مهدوی‌پژوهان بود. در این روز، دومین قسمت از کارگاه‌‌های تخصصی با موضوع «قبیله لعنت: سیر عمل ابلیس از آغاز آفرینش تا تشکیل مجامع مخفی» که با عنوان «کاهنان معبد جادو» برگزار شد، اسماعیل شفیعی سروستانی سردبیر ماهنامه موعود با اشاره به اهمیت پرداختن به «قبیله لعنت» گفت: بدون شناسایی بنیادهای فکری و فرهنگی قبیله لعنت و عمل این قبیله در زمین از روز نخست تا به امروز، نمی‌توانیم قبیله رحمت را چنان که هست بشناسیم یا امید داشته باشیم که با آنان صمیمانه پیوند بخوریم.



ادامه مطلب
ارسال توسط حیدر امیرپور
نذر۸۰ تنی مردم شیراز برای ۲۸ صفر/ شیرازی‌ها بزرگترین آش دنیا را می‌پزند

مردم شیراز و حتی استانهای دیگر نذر خود را برای بیست و هشتم ماه صفر روی هم می گذراند تا امسال آش ۸۰ تنی را بپزند که بزرگترین آش دنیا لقب گرفته است، آشی که ۴۰۰ هزار نفر را میهمان سفره رسول خدا(ص) می کند.
مردم شیراز و حتی استانهای دیگر نذر خود را برای بیست و هشتم ماه صفر روی هم می گذراند تا امسال آش ۸۰ تنی را بپزند که بزرگترین آش دنیا لقب گرفته است، آشی که ۴۰۰ هزار نفر را میهمان سفره رسول خدا(ص) می کند.

به گزارش جنوب نیوز، طی چندین سال گذشته مردم شیراز و استانهای جنوبی کشور عادت کرده اند که صبح روز ۲۸ صفر در بوستان خلدبرین شیراز حاضر شوند تا صبحانه ۲۸ صفر را میهمان سفره رسول خدا باشند.

طبخ این آش که از حدود ۱۳ سال پیش با یک تن آغاز شده در سال جاری به ۸۰ تن خواهد رسید که تمامی هزینه های این طبخ کمک ها و نذورات مردم فارس و برخی از ساکنان دیگر شهر های کشور است.

در این راستا محمد اسدی مدیرگروه فرهنگی و مذهبی امام هادی(ع) از روند شروع این کار و اتفاقات روی داده در این پخت گفت.

* آقای محمد اسدی شروع پخت آش ۲۸ صفر از کجا آغاز شد؟

۱۳ سال پیش یک روز مانده به تاسوعا هیئت را بردیم باب الزهرا در آنجا با دوستان صحبت کردیم که برای اربعین آش طبخ کنیم اما زمانیکه این کار انجام شد استقبال مردم به حدی بود که به خیلی ها نرسید به همین دلیل قرار شد که ۲۸ صفر هم پخت داشته باشیم که در آن زمان هیچ اتفاقی روز ۲۸ صفر در شیراز روی نمی داد.



ادامه مطلب
ارسال توسط حیدر امیرپور
مرتبه
تاریخ : شنبه 1 آذر 1393
ضریح حضرت ابالفضل العباس(ع) که با حمایت تولیت عتبه عباسیه در کربلای معلی در حال ساخت است، به روزهای پایانی خود نزدیک می‌شود. این ضریح که از طلا و نقره خالص ساخته شده، ساخت آن از سال 89 آغاز شده است و قطعات مختلف قلمزنی شده از قبیل لچکی‌های پنجره‌ها، گلدانی‌های بدنه و گوی ماسوره در مراحل پایانی ساخت قرار دارد.

در ساخت این ضریح از نقره با عیار 999 و طلا با عیار 24 استفاده شده که دارای 14 پنجره است که طرح مثلثاتی آن دارای 28 مثلث است که در سمت راست و چپ هر پنجره با ابعاد 52 در 77 سانتی‌متر و به وزن پنج کیلوگرم قرار گرفته که مسئولیت نظارت آن بر عهده رعد حسین الخفاجی است، همچنین این ضریح  که به نقوش گل‌های مختلف مزین شده است توسط هنرمندان عراقی ساخته شده است.



ادامه مطلب
ارسال توسط حیدر امیرپور
مرتبه
تاریخ : شنبه 1 آذر 1393
آپلود عکس | آپلود | سایت آپلود عکس | اپلود عکس" alt="" />

ارسال توسط حیدر امیرپور
مرتبه
تاریخ : جمعه 30 آبان 1393
عالم برزخ در منظر علامه طباطبایی(ره)
علامه طباطبایی درباره عالم برزخ بیان داشته‌اند که اسلام معتقد است که انسان پس از مرگ ظاهری به طرز خاصی زنده است.
به این مطلب امتیاز دهید
2 0
0 نظر
[-] اندازه متن [+]

 

به گزارش سرویس دینی جام نیوز، علامه سیدمحمدحسین طباطبایی مفسر بزرگ و وارسته و استاد فلسفه و حکمت اسلامی درباره روز قیامت می‌فرماید: اگر انسان در آینه خود و در جهانی جز این جهان، روزی نداشته باشد که در آن روز به حساب نیک و بد اعمال وی رسیدگی شده پاداش مناسب داده شود، چنین ـ نیکوکاری خوب و لازم‌التحصیل و بدکاری بد و لازم‌الاجتناب ـ در نهاد و فطرت انسان گذاشته نمی‌شد.

ما از این اعتقاد پاک تزلزل‌ناپذیر که دست آفرینش در نهاد ما گذاشته، باید بفهمیم خدای متعال همه را پس از مرگ دوباره زنده می‌کند و به حساب اعمال‌شان رسیدگی فرموده، نیکوکاران را پاداش نیک و نعمت جاوید می‌دهد و بدکاران را به سزای کردارشان می‌رساند و این «روز قیامت» نامید می‌شود.



رابطه آخرت و عدل الهی

ایشان درباره رابطه وجود آخرت و عدل الهی معتقدند: در این جهان نیکوکار و زشت کردار به پاداش کامل اعمال‌شان نمی‌رسند و اگر جهان دیگری در بین نباشد که در آن هر کدام از این دو دسته به پاداش مناسب رفتار و کردار خودشان برسند، هر دو دسته پیش خدا یکی خواهند بود و این منافی «عدل الهی» است.



عالم برزخ

علامه طباطبایی درباره عالم برزخ بیان داشته‌اند که اسلام معتقد است که انسان پس از مرگ ظاهری به طرز خاصی زنده است، اگر نیکوکار است از نعمت و سعادت برخوردار و اگر بدکار است معذب خواهد بود و هنگامی که قیامت برپا شود، برای حساب عمومی حاضر می‌شود. عالمی که انسان پس از مرگ تا روز قیامت در آن هست،‌ «برزخ» نامیده می‌شود.

خدای متعال به مقتضای عدل خود، وعده فرموده که گروه انسان را بدون استثنا پس از مرگ دوباره زنده می‌کند و به جزئیات اعتقادات و اعمال‌شان رسیدگی حقیقی می‌کند و میان ایشان به حق قضاوت و داوری می‌کند و در نتیجه حق هر ذی حق را به وی می‌رساند و داد هر مظلومی را از ظلمش می‌گیرد و پاداش عمل هر کس را به خودش می‌دهد، گروهی به بهشت جاودان و گروهی به دوزخ جاودان محکوم می‌شوند.



قیامت تنها در قرآن آمده است

در میان کتب آسمانی، قرآن کریم تنها کتابی است که از روز رستاخیز به تفصیل سخن رانده و در عین اینکه تورات نامی از این روز به میان نیاورده و انجیل جز اشاره مختصری نکرده، قرآن کریم در صدها مورد با نام‌های گوناگون روز رستاخیز را یاد کرده و سرنوشتی را که جهان و جهانیان در این روز دارند، گاهی به اجمال و گاهی به تفصیل بیان کرده است.

 



ارسال توسط حیدر امیرپور

تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۲۳:۱۲
 
در برخی روایات مطرح شده است که امام حسین علیه السّلام با هفتاد نفر از یارانشان كه در كربلا با وى شهید شدند رجعت مینمایند.
 به گزارش جهان، وبلاگ "سلام به خدا" نوشت:
بسم الله الرحمن الرحیم 
گفته می شود که مهدی موعود علیه السلام انتقام گیرنده از دشمنان امام حسین علیه السلام و یارانش است، مگر قاتلان آن حضرت یکبار کشته نشده اند،پس این واقعه چگونه اتفاق می افتد؟
 
درست است در روایات وارد شده است که در روز عاشورا وقتی امام حسین ـ علیه السّلام ـ و اصحابش به دست یزیدیان به شهادت رسیدند، ملائکه الهی بسیار ناراحت شدند، و به درگاه الهی شکایت بردند،‌ و آفریدگار توانا در ضمن نشان دادن نور وجود حضرت مهدی (عج) فرمودند: توسط این قائم از قاتلان امام حسین ـ علیه السّلام ـ انتقام خواهم گرفت.(مرحوم مجلسی، بحار الانوار، ج 37، ص 294، چاپ بیروت). در مورد چگونگی این انتقام باید به بررسی روایت پرداخت:
 
در برخی روایات مطرح شده است که امام حسین علیه السّلام با هفتاد نفر از یارانشان كه در كربلا با وى شهید شدند رجعت مینمایند. امام صادق علیه السلام می فرماید: اولین کسی که زمین برایش شکافته می شود و به دنیا باز می گردد حسین بن علی علیه السلام است و رجعت همگانی نیست بلکه خاص است. رجوع نمی کند، مگر کسی که مومن محض یا مشرک محض باشد. (بحارالانوار، ج53، ص39، به نقل از بصائر الدرجات).

پس طبق این روایات به نظر میرسد که، یزید و یزیدیان که با قتل سالار شهیدان به اوج ضلالت و شرک رسیده اند، در آخر الزمان برگردانده می شوند تا به نتیجه اعمال خود برسند.
 
در برخی روایات دیگر این خونخواهی و انتقام در آخر الزمان، در مورد فرزندان و ذریه یزید و یزدیان است به این علت که به اعمال پدرانشان راضی هستند. برای مثال: به حضرت رضا علیه السّلام عرض شد: چه می فرمائید درباره این حدیث كه حضرت صادق علیه السّلام فرمود: هر گاه قائم قیام كرد، بازماندگان كشندگان امام حسین علیه السّلام به كیفر اعمال پدرانشان كشته می شوند؟ فرمود: همین طور است. آن شخص عرض کرد: پس اینكه خداوند در قرآن می فرماید:‏ گناه كسى را بپاى كسى‏ نمی نویسند؛ یعنى چه؟ فرمود: آنچه خدا فرموده صحیح است ولى بازماندگان كشتگان امام حسین از اعمال پدرانشان راضى هستند و افتخار به آن می كنند و هر كس از چیزى راضى باشد مثل اینست كه آن را انجام داده است (مهدى موعود،ص: 1106).

طی چند سال اخیر گروه هایی پیدا شده اند که به طو ر علنی اعلام می کنند که یزید رهبر آنهاست و حسین علیه السلام دشمن آنهاست، برای مثال گروهگ تروریستی داعش که در این ایام بسیار نامشان را شنیده ایم با شعار یزید رهبر ما و حسین[علیه السلام] دشمن ماست به ادامه کشتار خود می پردازند. حتی بیان شده است که این گروه با هدف برپایی مجسمه یزید قصد به ادامه حکومت وی دارند.
 
احتمال دیگر آن است که منظور از این انتقام در روایات برپا کردن حکومت حق و انتقام گرفتن از جریان فکری است که، سبب شهادت امام حسین علیه السلام شد یعنی اینکه ظلم و ظالم هر دو نابود شوند تا هدف شهدای کربلا محقق گردد. در كتاب «منتخب البصائر» از حضرت موسى كاظم علیه السّلام روایت می كند كه فرمود: مردمى كه مرده ‏اند به دنیا بازگشت خواهند كرد و انتقام خود را مى‏ گیرند به هر كس آزارى رسیده به مثل آن قصاص می كند و هر كس كشته شده قاتل را خود به تقاص خون خود می كشد و براى این منظور دشمنان آنها نیز به دنیا برمى‏ گردند، تا خون ریخته‏ شده خود را تلافى کنند. (مهدى موعود،ص: 1190)
کد مطلب: 391722


ارسال توسط حیدر امیرپور
مرتبه
تاریخ : پنجشنبه 29 آبان 1393

عالم برزخ درمنظر علامه طباطبایی(ره)[15 دقیقه پیش]

 
 
کد خبر: 416015
تاریخ مخابره : ۲۹/۰۸/۱۳۹۳ - ۲۰:۰۰
عزاداری امام حسین لیاقت می‌خواهد
هنوزم آدم های هستند كه بخاطر اعتقاد مذهبی به دیگران توهین میكنند.
به این مطلب امتیاز دهید
0 0
1 نظر
[-] اندازه متن [+]


به گزارش سرویس دینی جام نیوز، در پی انتقادات و حملات به صفحات شخصی بهاره رهنما در شبکه های مجازی وی چنین واکنش نشان داد:
«من كه جز یك فن پیج صفحه ای در فیس بوك ندارم اما شنیدم تو فیس بوك حال خیلی ها خرابه سر مقتل خونی من از بی بی سی و نادر فتوره چی بگیر تا خیلی از روشنفكر نماهای دیگه جوابم فقط به این آدما اینه زیر پرچم حسین ع سینه زدن لیاقت میخواد افتخار میكنم كه از بچگی این ارادت رو داشتم و دارم جالبه كه حتی مصاحبه با تلوزیون رو بخاطر همین حواشی بعد برنامه حذف كردم و انجام ندادم اما نمیدونستم هنوزم ادمای هستن كه بخاطر اعتقاد مذهبی كه خیلی شخصیه توهین میكنن و به اسم دموكراسی فحاشی میكنن و آنقدر وقاحت دارن كه علمداری امام حسین ع رو تحجر بدونن بازم تاكید میكنم من افتخارمیكنم به خواندن مقتل حضرت رقیه در محرم سال هزار و سیصد و نود و سه شمسی و نذر كردم تا زنده ام برأی همه كودكان مظلوم در جنگ و به عنوان سفیر انجمن حمایت از حقوق كودكان مقتل حضرت رقیه رو برأی مردم بخوانم /یا حسین»

 



ارسال توسط حیدر امیرپور
مرتبه
تاریخ : پنجشنبه 29 آبان 1393

نوشته شده در چهارشنبه ۲۸ آبان ۹۳

عابس بن أبی شبیب شاکری

در صحنه کربلا از جمله یاران باوفای حضرتش که با تمام و



ادامه مطلب
ارسال توسط حیدر امیرپور
مرتبه
تاریخ : پنجشنبه 29 آبان 1393
آپلود عکس | آپلود | سایت آپلود عکس | اپلود عکس" alt="" />

ارسال توسط حیدر امیرپور
مرتبه
تاریخ : پنجشنبه 29 آبان 1393
آپلود عکس | آپلود | سایت آپلود عکس | اپلود عکس" alt="" />

ارسال توسط حیدر امیرپور
(تعداد کل صفحات:83)      [1]   [2]   [3]   [4]   [5]   [6]   [7]   [...]  

آرشیو مطالب
صفحات جانبی
پیوند های روزانه
امکانات جانبی
blogskin