هیئت سرابی های مقیم مرکز (جوادیه)
همانا قیام من برای اصلاح امّت جدم بود و هدف مهم من امر به معروف و نهی از منکر است.امام حسین (ع)

[http://www.aparat.com/v/8bQBO]


ارسال توسط حیدر امیرپور
مرتبه
تاریخ : دوشنبه 13 اردیبهشت 1395
نتیجه تصویری برای امام موسی کاظم

ارسال توسط حیدر امیرپور
مرتبه
تاریخ : دوشنبه 13 اردیبهشت 1395
زمان دریافت خبر : یکشنبه 12 اردیبهشت 1395 ساعت 19:29

به گزارش سرویس دینی جام نیـوز ، امام کاظم علیه السلام: لقمان پیوسته به پسرش مى گفت: پسرم! دنیا دریاست و در آن، گروه هاى بسیارى غرق شده اند. پس باید کشتىِ تو در آن، پروا کردن از خداى تعالى، و پُل تو ایمان به خدا، و بادبان کشتى ات توکّل باشد، تا ـ پسرم!ـ شاید نجات پیدا کنى؛ هر چند من گمان ندارم که نجات یابنده باشى.  پسرم! چگونه مردم از آنچه وعده داده شده اند، نمى ترسند، در حالى که هر روز، از [عمر] آنان کاسته مى شود؟! و چگونه کسى که اجلِ پایان پذیرى دارد، براى آنچه وعده داده شده، مهیّا نمى گردد؟!  پسرم! از دنیا به اندازه نیاز، بر گیر و چنان در آن وارد نشو که به آخرتت زیان رسانَد، و آن را چنان رها نکن که سربارِ مردم شوى، و چنان روزه بگیر که شهوتت را قطع کند و روزه اى نگیر که از نماز، بازت دارد؛ چرا که نماز، نزد خدا، از روزه بزرگ تر است. متن حدیث:  کان لقمانُ علیه السلام یَقولُ لاِبنِهِ: یا بُنَیَّ، إنَّ الدُّنیا بَحرٌ ، وقَد غَرِقَ فیها جِیلٌ کَثیرٌ، فَلتَکُن سَفینَتُکَ فیها تَقوَى اللّه ِ تَعالى، وَلیَکُن جِسرُکَ إیمانا بِاللّه، وَلیَکُن شِراعُهَا التَّوَکُّلَ، لَعَلَّکَ ـ یا بُنَیَّ ـ تَنجو وما أظُنُّکَ ناجِیا!  یا بُنَیَّ، کَیفَ لا یَخافُ النّاسُ ما یوعَدونَ ، وهُم یَنتَقِصونَ فی کُلِّ یَومٍ، وکَیفَ لا یُعِدُّ لِما یوعَدُ مَن کان لَهُ أجَلٌ یَنفَدُ.  یا بُنَیَّ، خُذ مِنَ الدُّنیا بُلغَةً، ولا تَدخُل فیها دُخولاً یَضُرُّ فیها بِآخِرَتِکَ، و لا تَرفُضها فَتَکونَ عِیالاً عَلَى النّاسِ، و صُم صِیاما یَقطَعُ شَهوَتَکَ، و لا تَصُم صِیاماً یَمنَعُکَ مِنَ الصَّلاةِ؛ فَإِنَّ الصَّلاةَ أعظَمُ عِندَ اللّه ِ مِنَ الصَّومِ. "قصص الانبیاء، صفحه 190"



ارسال توسط حیدر امیرپور
مرتبه
تاریخ : دوشنبه 13 اردیبهشت 1395
زمان دریافت خبر : یکشنبه 12 اردیبهشت 1395 ساعت 21:25

بی اعتقادترین کشورهای دنیا معرفی شدند

به گزارش سرویس بین الملل جام نیـوز ، پایگاه خبری ایندیپیندنت انگلستان در گزارشی به بررسی کشورهایی پرداخت که کمترین باور دینی و اعتقادی را دارند. طبق گزارش ایندیپیندنت، شش کشورر چین، ژاپن، جمهوری چک، فرانسه، استرالیا و ایسلند به ترتیب کمترین اعتقاد دینی را دارند. طبق نظرسنجی انجام شده از سوی موسسات وین (Win) و گالوپ، فقط در حدود 40 تا 49 درصد از مردم کشور چین دارای باور الهی هستند. کمونیسم که از سال 1949 ساختار حکومتی چین راتشکیل می دهد، مذهب را به عنوان ظلم کننده در حق طبقه کارگر معرفی کرده است و در دوران 27 ساله حکومت مائو زدونگ، بنیان گذار کمونیسم در چین، همه جنبش های مذهبی سرکوب شدند. در مورد چین باید این نکته را نیز متذکر شد که مهمترین جهانبینی رایج در این کشور، یعنی آیین کنفوسیوس، به دلیل عدم اعتقاد به موجودی الهی و فرامادّی معروف است. در ژاپن که در دومین جایگاه بعد از چین قرار می گیرد، بیشتر مردم خود را بدون اعتقاد به آیینی الهی معرفی می کنند. از این رو در نظرسنجی های انجام شده، بین 30 تا 39 درصد از مردم ژاپن خود را بی دین معرفی می کنند. در این فهرست شاید جالبترین کشور، جمهوری چک باشد که در آن 30 تا 39 درصد از مردم بی دین هستند. اعتقاد بسیار کم مردم چک به مسیحیت می تواند به دلیل حکومت ملی گرای این کشور در قرن های 19 و 20 میلادی باشد. در مورد فرانسه که در جایگاه چهارم قرار گرفته است، می توان گفت که از همسایه های اروپایی خود بسیار فاصله دارد به طوری که از هر 5 نفر یک نفر بی دین است. در فرانسه همانند چین، تاریخچه ای مفصل برای دین زدایی از کشور وجود دارد. انقلابیان فرانسه در سال 1789 حکومت کاتولیک این کشور را سرنگون کرده و این مذهب را از رسمیت کنار گذاشتند و در سال 1905 طی قانونی دین از سیاست جدا شد. پنجمین کشوری که در طبقه بندی وبسایت ایندیپندنت به عنوان بی خدا قرار گرفته، کشور استرالیا است که در آن بین 10 تا 19 درصد از مردم بی دین هستند. و سرانجام در ششمین جایگاه کشورهای بی دین، کشور ایسلند قرار گرفته که در ...




ارسال توسط حیدر امیرپور
مرتبه
تاریخ : دوشنبه 13 اردیبهشت 1395

حداقل یک آیه در روز/ 12 اردیبهشت 95/
همانند هر نعمت عظیمی ظرفیت عظیمی برای سوءاستفاده دارد؛ اما یادمان باشد، اگر با «قلم» می‌خوانیم و می‌نویسیم، همه‌اش عنایت ویژه خدا بوده است؛ حتی کسی که علیه خدا و علیه تعالیم الهی قلم می‌زند؛ چقدر رحمان است این خدا، که دشمنش هم با کمک گرفتن از لطف و عنایت خودش با او دشمنی می‌کند!
و خداوند مانع به نتیجه رسیدن اعمال کافران شدگروه دین و اندیشه: حجت الاسلام دکتر سوزنچی از اساتید، هر روز یک آیه قران را با ترجمه و چند حدیث تفسیری و چند نکته در تدبر آن آیه منتشر می کند. بولتن نیوز نیز در راستای ترویج چنین اقدامات ارزشی این سلسله مطالب را به صورت روزانه منتشر خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار بولتن نیوز، در مطلب روز 12 اردیبهشت به آیه 4 سوره علق پرداخته شده و در آن آمده است: 


ادامه مطلب
ارسال توسط حیدر امیرپور
مرتبه
تاریخ : یکشنبه 12 اردیبهشت 1395


ارسال توسط حیدر امیرپور
مرتبه
تاریخ : یکشنبه 12 اردیبهشت 1395
زمان دریافت خبر : شنبه 11 اردیبهشت 1395 ساعت 19:7

خیر و شر را چگونه تشخیص دهیم؟
آیت الله ری شهری در درس تفسیر قرآن با اشاره به دومین آیه سوره مبارکه «بقره» به تشریح معانی مختلف «کتاب» در قرآن کریم پرداخت.

به گزارش سرویس دینی جام نیـوز ، آیت الله ری شهری در درس تفسیر قرآن با اشاره به دومین آیه سوره مبارکه «بقره» به تشریح معانی مختلف «کتاب» در قرآن کریمپرداخت. که بخشی از آن در ادامه می آید؛ بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ الم* ذَلِکَ الْکِتَابُ لاَ رَیْبَ فِیهِ هُدًى لِّلْمُتَّقِینَ (بقره/ 1 و 2) سؤالی نسبت به بحث های قبل مطرح شده که ما عرض کردیم چون معنای حروف مقطعه نزد اصحاب روشن بوده لذا از پیامبر(ص) یا ائمه(ع) سؤالی درباره آن نشده است. سؤال کرده اند حروف مقطعه از ابتکارات قرآن است چگونه نزد اصحاب معنای آن روشن بوده است؟ پاسخ این است که این یک احتمال است چون در روایات درباره حروف مقطعه چیزی نداریم. بحث ما درباره «ذَلِکَ الْکِتَابُ لاَ رَیْبَ فِیهِ» است که به واژه شناسی «الکتاب» می رسیم. واژه ش ناسا ن کهن اصل و گوهر معنای کتاب را متصل کردن چیزی به چیزی می دانند. قبل از اینکه خط ابداع شود کتاب در عربی به معنای اتصال بود. بعد از اینکه خط پیدا شد و در جامعه عرب و نوشتن باب شد، واژه کتاب در نوشتن و نوشته به کار رفت؛ چرا که نوشتن، حروف را به هم متصل می کند. کتاب در قرآن چند بار تکرار شده است. در قرآن از ماده کتب در 61 سوره و 279 آیه و 319 بار در قالب های گوناگون به کار رفته است که یکی از آن ها «الکتاب» به معنای قرآن است یعنی همین کتابی که بر قلب پیامبر(ص) نازل شده است.  «کتاب» در قرآن به چه معناست؟ یکی از معنای کتاب، نامه است. خداوند در قرآن می فرمایند: «قَالَتْ یَا أَیُّهَا المَلَأُ إِنِّی أُلْقِیَ إِلَیَّ کِتَابٌ کَرِیمٌ؛ [ملکه سبا] گفت اى سران [کشور] نامه اى ارجمند براى من آمده است». (نمل/ 29) در اینجا کتاب به معنای نامه است. دومین معنای کتاب، جایگاه ثبت عقاید، اخلاق و اعمال انسان است. خداوند در قرآن می فرماید: «وَکُلَّ إِنسَانٍ أَلْزَمْنَاهُ طَآئِرَهُ فِی عُنُقِهِ وَنُخْرِجُ لَهُ یَوْمَ الْقِیَامَةِ کِتَابًا یَلْقَاهُ مَنشُورًا: و کارنامه هر انسانى را به گردن او بسته ایم و روز قیامت براى او نامه اى که آن ...



ارسال توسط حیدر امیرپور
مرتبه
تاریخ : یکشنبه 12 اردیبهشت 1395
زمان دریافت خبر : شنبه 11 اردیبهشت 1395 ساعت 22:35

سلسله نشست های «تجربه دینی» برگزار می شود

به گزارش خبرگزاری مهر ، اندیشگاه فرهنگی سازمان اسناد و کتابخانه ملی سلسلهنشست های تجربه دینی را برگزار می کند. این سلسله نشست با سخنرانی دکترقاسم پور حسن، عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی، هر هفته سه شنبه از ساعت ۱۶:۳۰ الی ۱۸ در سالن اندیشگاه فرهنگی سازمان اسناد و کتابخانه ملی به آدرس بزرگراه شهید حقانی(غرب به شرق)، بلوار کتابخانه ملی، ساختمان سازمان اسناد و کتابخانه ملی برگزار می شود. حضور در این سلسله نشست ها برای تمامی علاقمندان آزاد است.



ارسال توسط حیدر امیرپور
مرتبه
تاریخ : یکشنبه 12 اردیبهشت 1395
از امام صادق ع سوال شد: ... چگونه برانگیختن انسان ممکن است در حالی که بدن پوسیده و اعضای آن پراکنده شده‌اند؛ عضوی را در جایی درندگان خورده‌اند و عضو دیگر را حشرات فاسد کرده‌اند و عضوی به خاک تبدیل شده و در ساختن دیوار از آن استفاده شده است؟
و خداوند مانع به نتیجه رسیدن اعمال کافران شدگروه دین و اندیشه: حجت الاسلام دکتر سوزنچی از اساتید، هر روز یک آیه قران را با ترجمه و چند حدیث تفسیری و چند نکته در تدبر آن آیه منتشر می کند. بولتن نیوز نیز در راستای ترویج چنین اقدامات ارزشی این سلسله مطالب را به صورت روزانه منتشر خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار بولتن نیوز، در مطلب روز 11 اردیبهشت به آیه 67 سوره نمل پرداخته شده و در آن آمده است: 


وَ قالَ الَّذینَ كَفَرُوا أَ إِذا كُنَّا تُراباً وَ آباؤُنا أَ إِنَّا لَمُخْرَجُون‏

سوره نمل (27) آیه 67 

ترجمه:


ادامه مطلب
ارسال توسط حیدر امیرپور
مرتبه
تاریخ : شنبه 11 اردیبهشت 1395
نتیجه تصویری برای مذهبی

ارسال توسط حیدر امیرپور
زمان دریافت خبر : شنبه 11 اردیبهشت 1395 ساعت 0:51

کانون خبرنگاران نبأ: کتاب اسلام و نیازهای زمان، مشتمل بر 26 سخنرانی از مرحوم مطهری است که در زمستان سال 1345 هجری شمسی و در شب های ماه رمضان در مسجد اتفاق تهران و در یک جمع عمومی و به همین جهت بیانی ساده و روان دارد.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا ، نبأ ،کتاب اسلام و نیازهای زمان نوشته علامه شهید مطهری که مشتمل بر 26 سخنرانی از مرحوم مطهری است که در زمستان سال1345 هجری شمسی و در شب های ماه رمضان در مسجد اتفاق تهران و در یک جمع عمومی و به همین جهت بیانی ساده و روان دارد. این مجموعه سخنرانی ها در همان سال ها به درخواست شهید مطهری در اختیار حضرت آیت الله العظمی خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی(مدظله العالی) قرار گرفت تا پخته و تکمیل گشته و سپس منتشر شود اما به علت بازداشت حضرت آیت الله العظمی خامنه ای در حوالی سال 50، این همکاری ناتمام ماند. بخشی از این کتاب دو جلدی در زمان خود شهید و بخشی پس از شهادت ایشان منتشر شد؛ این کتاب در واقع پاسخی است به این پرسش که آیا با توجه به تغییرات و تحولات زمان، اسلام که در چهارده قرن پیش نازل شده می تواند پاسخگوی مشکلات این زمان و هر زمان دیگری باشد. علاقمندان برای دریافت این اثر در دو جلد به زبان فارسی در قالب pdf می توانند با عضویت در کانال تلگرام «Khamenei-book» به آدرس https://telegram.me/Khamenei_book مراجعه کنند و کتاب را به طور رایگان دریافت کنند. علیرضا برومند




ارسال توسط حیدر امیرپور
مرتبه
تاریخ : شنبه 11 اردیبهشت 1395
گروه مؤسسات قرآنی مردم نهاد: جلسه تخصصی قرآن در مؤسسه امام رضا(ع) اهواز، امشب 10 اردیبهشت ماه برپا می شود.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)، مؤسسه امام رضا(ع) اهواز، جلسهتخصصی قرآن را امشب 10 اردیبهشت ماه بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء برگزار می کند. در این جلسه اساتیدی مانند سیدحسن موسوی شوکی،سیدکریم موسوی،مهدی دغاغله، ناجی حیدری، قاسم مقدمی و احمدرضا درخشان حضور دارند که به تلاوتی از آیات قرآن کریم خواهند پرداخت. تجلیل از اساتید قرآنی مؤسسه امام رضا(ع) مؤسسه قرآنی امام رضا(ع) اهواز، به مناسبت روز معلم، امشب بعد از نماز مغرب، از اساتید قرآنی این مرکز تجلیل خواهد کرد. گفتنی است، اساتید مهمان در این مراسم مهدی دغاغله، جلیل بیت مشعل، قاسم مقدمی، ناجی حیدری و دیگر بزرگان جامعه قرآنی خوزستان خواهند بود. یادآور می شود، این مراسم در اهواز، کیانپارس، خیابان یکم شرقی، حسینیه امام رضا(ع) برگزار می شود.



ارسال توسط حیدر امیرپور
مرتبه
تاریخ : شنبه 11 اردیبهشت 1395
زمان دریافت خبر : شنبه 11 اردیبهشت 1395 ساعت 0:51

گروه مؤسسات قرآنی مردم نهاد: هشتمین جلسه خانگی آموزش قرآن کریم، توسط دارالقرآن ولیعصر(عج) شهر دستنا، روز گذشته 9 اردیبهشت ماه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن( ایکنا)، هشتمین جلسه خانگی آموزش قرآن ، توسط دارالقرآن ولیعصر(عج) شهر دستنا از توابع شهرستان کیار چهار محال و بختیاری ، روز گذشته 9 اردیبهشت ماه در منزل مرحوم حاج حیدر حسن زاده برگزار شد. ویژگی برتر این جلسات خانگی به این صورت است که شرط اصلی برای حضور در منزل هر شخص برای اجرای برنامه سادگی پذیرایی است و به میزبان توصیه می شود اگر قصد هزینه کردن دارد آن را به امور خیریه اختصاص دهد. یادآور می شود، در هفته آینده جلسه ختم قرآن توسط اعضای دارالقرآن و به نیابت از شهید سیدناصر حسینی انجام می شود.



ارسال توسط حیدر امیرپور
مرتبه
تاریخ : جمعه 10 اردیبهشت 1395


ارسال توسط حیدر امیرپور
مرتبه
تاریخ : جمعه 10 اردیبهشت 1395
زمان دریافت خبر : جمعه 10 اردیبهشت 1395 ساعت 9:7

چگونه برای ولی عصر(عج) نامه بنویسیم؟
نفس ارتباط با امام زمان (عج) و درخواست از وی آثار سازنده روحى و معنوی دارد. این درخواست می تواند به صورت قلبى یا لفظى و حتى کتبى باشد.

به گزارش سرویس دینی جام نیـوز ، درخواست حاجت از ائمه اطهار (ع)، وقتى با نیّت خالصانه و صادقانه صورت گیرد، قطعاً سبب بذل توجه و عنایات خاصّ آنان خواهد شد؛ چون هیچ ارتباطى با منابع رحمت و فیض الاهی بدون پاسخ و اثر نمى ماند. اما این به معناى اجابت خواسته مطرح شده و برآمدن حاجت نیست؛ زیرا برآمدن یک خواسته گاهى به جهات مختلف مصلحت نیست، که در این صورت برکات و نعمت هاى دیگرى در دنیا و آخرت براى او مقرر مى شود.  نفس ارتباط با امام زمان (عج) و درخواست از وی آثار سازنده روحى و معنوی دارد. این درخواست می تواند به صورت قلبى یا لفظى و حتى کتبى باشد. نوشتن نامه کتبى براى حضرت (عج) راهى براى ایجاد ارتباط با او است و در وقت گرفتارى و حاجت مى توان این کار را انجام داد و به نحوه خاصّی از نوشتن نیاز ندارد.  البته علامه مجلسی (به نقل از مصباح کفعمی) نقل مى کند که هر که حاجتى داشته باشد، آن را در رقعه و نامه اى بنویسد و در قبور یکى از امامان (ع) بیاندازد و یا آن را ببندد و مُهر کند و از خاک پاک گل بسازد و نامه را در میان آن بگذارد و در نهرى یا چاهى عمیق یا گودال آبى بیاندازد و آن نامه به حضرت صاحب الزمان (عج) مى رسد و آن حضرت (عج) عهده دار برآوردن حاجت او مى گردد. و نامه اى که نوشته مى شود با این عبارت است: «بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ کَتَبْتُ إِلَیْکَ یَا مَوْلَایَ صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَیْکَ مُسْتَغِیثاً وَ شَکَوْتُ مَا نَزَلَ بِی مُسْتَجِیراً بِاللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ ثُمَّ بِکَ مِنْ أَمْرٍ قَدْ دَهِمَنِی وَ أَشْغَلَ قَلْبِی وَ أَطَالَ فِکْرِی وَ سَلَبَنِی بَعْضَ لُبِّی وَ غَیَّرَ خَطَرَ النِّعْمَةِ لِلَّهِ عِنْدِی أَسْلَمَنِی عِنْدَ تَخَیُّلِ وُرُودِهِ الْخَلِیلُ وَ تَبَرَّأَ مِنِّی عِنْدَ تَرَائِی إِقْبَالِهِ لِی [إِلَیَ ] الْحَمِیمُ وَ عَجَزَتْ عَنْ دِفَاعِهِ حِیلَتِی وَ خَانَنِی فِی تَحَمُّلِهِ صَبْرِی وَ قُوَّتِی فَلَجَأْتُ فِیهِ إِلَیْکَ وَ تَوَکَّلْتُ فِی الْمَسْأَلَةِ لِلَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ ثَنَاؤُهُ عَلَیْهِ وَ ...



ارسال توسط حیدر امیرپور
(تعداد کل صفحات:200)      [1]   [2]   [3]   [4]   [5]   [6]   [7]   [...]  

آرشیو مطالب
صفحات جانبی
امکانات جانبی
blogskin

قالب وبلاگ