مسجد-وهیئت سرابی های مقیم مرکز (جوادیه)
همانا قیام من برای اصلاح امّت جدم بود و هدف مهم من امر به معروف و نهی از منکر است.امام حسین (ع)
قالب وبلاگ
نویسندگان
[http://www.aparat.com/v/faYlh]



[ جمعه 1 اردیبهشت 1396 ] [ 03:49 ب.ظ ] [ حیدر امیرپور ] [ نظرات ]



[ یکشنبه 3 اردیبهشت 1396 ] [ 09:35 ق.ظ ] [ حیدر امیرپور ] [ نظرات ]



[ یکشنبه 3 اردیبهشت 1396 ] [ 09:35 ق.ظ ] [ حیدر امیرپور ] [ نظرات ]



[ یکشنبه 3 اردیبهشت 1396 ] [ 09:34 ق.ظ ] [ حیدر امیرپور ] [ نظرات ]
  • seprator
  • کدخبر : 84217925

حد کظم غیظ امام موسی بن جعفر(ع)؛ دفاع از حق امت

دریافت خبر : یکشنبه 03 اردیبهشت 1396 ساعت 9:8

گروه اندیشه: حجت الاسلام و المسلمین پویا معتقد است که امام موسی بن جعفر(ع) در خصوص حق خویش کظم غیظ پیش گرفته و با این رفتار بسیاری را به خود جذب می کردند اما در خصوص حق امت و در مقابل حکومت جور سکوت نمی کردند.

حجت الاسلام و المسلمین حسن پویا، معاون پژوهشی موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) نمایندگی قم، در گفت وگو با خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) ، در پاسخ به این پرسش که امام موسی کاظم(ع) در زمان مقتدرترین خلیفه بنی عباس چه مشکلاتی داشته و چگونه به انجام رسالت خود مبادت می ورزیدند؟ گفت: ائمه معصومین با توجه به وظیفه ای که به عهده ایشان از جانب خداوند نهاده شده بود، حقیقتا توجهی به این که در چه موقعیتی هستند، آزادند، زندانند، در حصرند و یا محدودیت دارند و ندارند نداشتند، بلکه بیشتر به دنبال انجام رسالتی بودند که خداوند بر عهده ایشان نهاده بود.
پویا افزود: ائمه(ع) این رسالت را به هر نحوی که امکانش فراهم بود دنبال می کردند، حال گاهی و موقعیت باز و فراهم بوده مانند زمان امام باقر(ع) و صادق(ع) و یا اینکه در تنگنا بودند و فشار بیشتر بوده است و از طرف حکومت ها در محاصره بودند، در عین حال به هر نحوی که امکان داشته رسالت خود را با ارتباط های مخفی، سفارش به افراد مختلف و فرستادن افرادی در دستگاه حکومت انجام داده و شانه از زیر بار مسئولیت خالی نمی کردند.
وی تصریح کرد: امام موسی بن جعفر(ع) که بنا به نقل های مختلفی که آمده است، سال های طولانی در زندان بودند، ارتباط ایشان با شیعیان و علاقه مندان شان قطع نشد. نشان این مسئله روایاتی است که از ایشان روایت شده است و ارتباطی که با برخی افراد داشته اند و پاسخ به سوالاتی که گه گاه پیش می آمده است و ایشان پاسخ می دادند. ایشان به دنبال انجام رسالت خود به هر نحوی که بوده است، بود ه اند.
معاون پژوهشی موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) نمایندگی قم افزود: اگر به مجامع روایی نظیر تحف العقول که ...




[ یکشنبه 3 اردیبهشت 1396 ] [ 09:32 ق.ظ ] [ حیدر امیرپور ] [ نظرات ]
  • seprator
  • کدخبر : 84217927

جریان واقفیه و درس های آن

دریافت خبر : یکشنبه 03 اردیبهشت 1396 ساعت 9:8

گروه حوزه های علمیه: ایجاد فرقه واقفیه یکی از مهمترین تحولات بعد از زندگانی و عمر شریف امام موسی کاظم(ع) است؛ جریانی تلخ که عبرت های مهمی برای امروز و آینده دارد.

واقفیه اصطلاحی است که بر عده ای از منحرفین از اسلام یا مکتب امامیه اطلاق می شود؛ این عده با توقف بر امامت و مهدویت امام خویش با انحراف از امامیه به وجود آمدند.
واقفیه که برخی از روی طمع و برخی از روی نادانی و جهل به این وادی افتادند براساس نقل نادرستی منسوب به امام صادق(ع) مبنی بر اینکه «فرزند من قائم مهدی است پس اگر سرش را برای شما از کوه هدیه آوردند باور نکنید زیرا او قائم است»(واقفیه و درس های آن النوبختی، حسن بن موسی، فرق الشیعه، ص۸۰، بیروت، دار الاضواء، ۱۴۰۴-۱۹۸۴) به گروه منحرفان از دین پیوستند تا شاید عبرتی برای آینده باشند.
یکی از سیاست های مدبرانه امام کاظم(ع) ایجاد شبکه وکلا در دوره امامتشان بود؛ این امام که بر خلاف پدر عزیز خویش در دوران شدیدی از اختناق بخشی از عمر خود را در زندان های رژیم سفاک عباسی به سر برد برای حفظ و تقویت موقعیت شیعیان اقدام به ایجاد شبکه ای از وکلا کردند کسانی که ضمن موقعیت اجتماعی و علمی در میان شیعه، توانستند در سراسر سرزمین های اسلامی گسترده شده و به رتق و فتق امور دینی شیعیان از طرفی و دریافت وجوهات شرعی بپردازند و واسطه میان امام و شیعیان بودند البته از آن جا که امام در دوره خفقان شدید به سر می بردند و امکان ارتباط میان ایشان و مردم در مقاطعی میسور نبود عمده وجوهات شرعی نزد این وکلا باقی ماند و همین عامل وسوسه ای برای برخی از آنان و در نهایت گمراهیشان شد اما مدل کار سازمانی و شبکه ای شکل گرفته می تواند برای هر نوع فعالیت دینی از جمله تبلیغ در کشور الگو باشد.
اگرچه فعالیت سازمانی و شبکه ای از اختصاصات این امام معصوم(ع) نیست ولی ایشان به نحو پررنگ تری از این مسئله بهره بردند ...




[ یکشنبه 3 اردیبهشت 1396 ] [ 09:32 ق.ظ ] [ حیدر امیرپور ] [ نظرات ]
  • seprator
  • کدخبر : 84218193

سطح بالای مسابقات امسال/ کشورهایی که حتی قاری نداشتند، رقیب ما شده اند

دریافت خبر : یکشنبه 03 اردیبهشت 1396 ساعت 9:10

سطح بالای مسابقات امسال/ کشورهایی که حتی قاری نداشتند، رقیب ما شده اند
گروه مسابقات: عضو هیئت داوران سی و چهارمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران با اشاره به سطح بالای این دوره از مسابقات، گفت: کشورهایی که حتی قاری نداشتند امروز رقیب ما شده اند.

سیدمحسن موسوی بلده، از اعضای هیئت داوران سی و چهارمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران در گفت و گو با خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)، در رابطه با سطح متسابقان این دوره از مسابقات با بیان اینکه سطح متسابقان تاکنون در مجموع خوب بوده است، اظهار کرد: بنده امسال بعد از نزدیک به پانزده سال داوری این مسابقات را قبول کرده و بر عهده دارم و امروز مشاهده می کنم کشورهایی که سال های قبل حتی قاری نداشتند، بحمدالله خیلی خوب بالا آمده اند و رقیب های خوبی برای کشور ما شده اند.
موسوی بلده ادامه داد: کشور ما همیشه در مسابقات سطح بالایی داشت و این بقیه کشورها هستند که در حال حاضر در حال رسیدن به ما هستند برای مثال کشوری مانند کرواسی را کسی فکر نمی کرد که این مقدار پیشرفت داشته باشد و یا کشورهای افغانستان و عراق زمانی حتی قاری نداشتند اما اکنون قاریان این کشورها در مسابقات شرکت می کنند و رقیب سایر متسابقان هستند. در مجموع می توان گفت که سطح مسابقات بسیار خوب است.
وی در ادامه در رابطه شیوه جدید برگزاری مسابقات و تفاوت آن نسبت به شیوه سنتی گذشته، تصریح کرد: البته اینطور که امروزه داوران را به این صورت از صحنه مسابقات جدا می کنند دارای محاسنی است از جمله آن این است که داور به راحتی می تواند به داوری خود بپردازد و تحت فشار مجلس و جلسه نیست.
موسوی بلده در ادامه در رابطه با نحوه برگزاری مسابقات نیز بیان کرد: تجمیع مسابقات تمامی رشته ها و نیز اضافه شدن بخش های مختلفی مانند بانوان، دانش آموزی و روشندلان شاید از یک منظر مانند صرفه جویی در زمان و هزینه، مثبت باشد ولی طبق دیدگاه دیگری اگر می شد تا بخش های مختلف مسابقات در طول ...

اخبار پیشنهادی:



[ یکشنبه 3 اردیبهشت 1396 ] [ 09:30 ق.ظ ] [ حیدر امیرپور ] [ نظرات ]



[ شنبه 2 اردیبهشت 1396 ] [ 09:33 ق.ظ ] [ حیدر امیرپور ] [ نظرات ]



[ شنبه 2 اردیبهشت 1396 ] [ 09:33 ق.ظ ] [ حیدر امیرپور ] [ نظرات ]



[ شنبه 2 اردیبهشت 1396 ] [ 09:32 ق.ظ ] [ حیدر امیرپور ] [ نظرات ]
  • seprator
  • کدخبر : 84130144

روزهای پایانی ماه رجب را از دست ندهیم

دریافت خبر : شنبه 02 اردیبهشت 1396 ساعت 0:27

کانون خبرنگاران نبأ: حجت الاسلام والمسلمین دغاغلو در حسینیه بیت الحسین(ع) تهران گفت: از روزهای پایانی ماه رجب استفاده کنید زیرا در روایات می دیدم پیامبر(ص) رو به اصحاب می فرمود بستر مرا با آغاز ماه رجب تا روز پایانی ماه رمضان از زمین بردارید چرا که در چنین شبهایی هر کسی با خدا نجوا کند بی نیاز خواهد شد، درباره ذکر وارده شده در این ماه سعی کنید استفغار را سرلوحه برنامه هایتان قرار دهید.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا ، نبأ ، مراسم عزاداری ایام شهادت امام کاظم(ع) روز پنج شنبه 31 فروردین ماه با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین محمد دغاغلو پیرامون صفات بارز حضرت و با مداحی علیرضا اخوان و دیگر ذاکرین اهل بیت(ع) توسط هیئت یا زینب(س) در حسینیه بیت الحسین(ع) تهران برگزار شد.
حجت الاسلام دغاغلو ابتدأ با عرض خوشحالی به جهت حضور در جمع عزاداران گفت: امام کاظم(ع) حجت خداوند است و اگر به بررسی ابعاد شخصیتی ایشان بپردازیم مهم ترین نکته ای که توجه هر کسی را جلب می کند الطافی است که توسط فرزندان حضرت به شیعیان شده است، به عنوان نمونهدر هیچ بلادی دیده نشده تعداد زیادی از فرزندان امام معصوم(ع) در آنجا مدفون شده و به همین جهت مردم با عرض حاجت های خود به خواسته هایشان برسند.
وی ادامه داد: یکی از نعمت های که از سوی امام کاظم(ع) به شیعیان اعطا شده تولد فرزندی به نام امام رضا(ع) است و از سوی دیگر دفن ایشان در خاک ایران خود لطف بزرگی است، شاهد این مطلب اینکه در کشور عراق 6 معصوم حضور دارد که از شهر سامرا آغاز می شود و اگر کسی به مدت یک روز قصد پیاده روی به مدینه منوره را جهت زیارت قبر پیامبر داشته باشد به امر مطلوب خواهد رسید در عین حال وقتی اندکی با یک عراقی خلوت می کنی گوید ای کاش قبر شریف امام رضا(ع) در کشور ما وجود داشت! چه شده که چنین شخصی این چنین می گوید؟
دغاغلو افزود: دومین نعمت از سوی امام، داشتن فرزندی به نام حضرت فاطمه معصومه(س) خواهد بود کسی که وقتی مداح آذری در حالات مختلف از امام زمان(عج) درخواست دیدن قبر حضرت زهرا(س) را می کند آقا به او پیغام می دهند اگر خواهان چنین آرزویی هستی به زیارت عمه ما در قم برو! ...




[ شنبه 2 اردیبهشت 1396 ] [ 09:32 ق.ظ ] [ حیدر امیرپور ] [ نظرات ]

علم هیچ سوال معرفت شناختی مطرح نمی کند/ من پراگماتیست هستم

دریافت خبر : شنبه 02 اردیبهشت 1396 ساعت 8:32

علم هیچ سوال معرفت شناختی مطرح نمی کند/ من پراگماتیست هستم
برونو لاتور گفت: علم هیچ سوال معرفت شناختی مطرح نمی کند. علم از هستی شناسی می پرسد. اگر با سبک معرفت شناسی بخواهیم به عملکرد علم بپردازیم کاملا بی فایده خواهد بود.

به گزارش خبرنگار مهر ، نشست نقد و بررسی آرای پروفسور برونو لاتور با حضور مهدی حسین زاده، حسین سوزنچی و برونو لاتور در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی قم برگزار شد.
در ابتدای این نشست، سوزنچی متن یادداشتی که در نقد آرای پروفسور لاتور نوشته بود را قرائت کرد. متن این یادداشت به شرح زیر است:
«قبل از شروع بحث باید به نکته ای اشاره کنم. شاید برای اینکه گفتگویی مفید شکل بگیرد، نیازمند حدی از تقارن باشد. من در سنتی فکری می اندیشیدم بسیار متفاوت از سنت فکری شما. البته سالهاست که به مطالعه سنت فکری غربی مشغولم و نیز در چند ماه اخیر کوشیده ام با مطالعه آثار مختلف شما به سنت فکری شما نزدیک شوم ولی نمیدانم که آیا شما هم با سنت فکری ما آشنایی دارید تا گفتگو نامتقارن نباشد؟ حتی اگر من مجبور به ترجمه سخن شما برای خودم نباشم، آیا مجبور به ترجمه سخن خودم برای شما نیستم؟ و این چه اندازه موفقیت آمیز است؟ نمیدانم.
ابتدا خوانشی از دیدگاه و کار شما ارائه میکنم. توضیح می دهم که لاتور در شبکه ای که در تعامل با من قرار دارد، از یک اکتنت به یک اکتور تبدیل می شود. اکنون این اکتور همان لاتوری است که خودش می گوید یا اینکه نه من اشتباه او را اکتور کردم؟
درباره بحث های ایشان سه مطلب را عرض می کنم. ANT  یا نظریه کنشگر – شبکه، توجه خوبی کرده است به عرصه ای از واقعیت که در نگاه های دوگانه انگار جز – کل، عامل – ساختار، طبیعت – انسان و ... نادیده گرفته می شود. و آن این است که پیوند و رابطه نقش اساسی ایفا می کند، آن هم نه پیوندی مکانیکی بلکه پیوندی از طریق ترجمه فعال. پوزیتویست ها و ادینبورایی ها، هریک چیزی را دیدند و آنچه دیدند چشم آنان را چنان خیره کرد که ...




[ شنبه 2 اردیبهشت 1396 ] [ 09:31 ق.ظ ] [ حیدر امیرپور ] [ نظرات ]
  • seprator
  • کدخبر : 84020436

قرآن برای رهایی نجات انسان از سرگشتگی هاست

دریافت خبر : چهار‌شنبه 30 فروردین 1396 ساعت 21:3

گروه مسابقات: پیام حسن روحانی، رئیس جمهور ایران به سی و چهارمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم ایران توسط وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی قرائت و طی آن تأکید شد که قرآن، کتاب خداوند برای رهایی نوع انسان و نجات او از سرگشتگی ها و بن بست هاست.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)، سیدرضا صالحی امیری، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین افتتاحیه سی و چهارمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم کشورمان به بیان قرائت پیام حجت ا لاسلام والمسلمین حسن روحانی، ریاست محترم جمهور پرداخت.
متن این پیام بدین شرح است؛
«باسمه تعالی
برگزاری سی و چهارمین دوره مسابقات بین المللی حفظ و قرائت قرآن کریم را به یکایک شرکت کنندگان و مسئولان و مجریان محترم تبریک می گویم. گرچه مشتاق بودم که توفیق حضور در این فضای معنوی را می داشتم و از انوار روح افزای قرآن کریم و انفاس پاک قاریان و حافظان آن و قرآن پژوهان و قرآن دوستان بهره می بردم ولی متأسفانه حادثه ناگوار سیل آذربایجان سبب شد که برای ابلاغ پیام همدردی ملت و دولت و حصول اطمینان از امدادرسانی به آسیب دیدگان به این دیار بیایم و از فیض حضور در جمع شما قرآنیان باز ماندم. انشاءالله دعای خیر شما موجبات تسلای بیشتر آنها را فراهم کند.
باعث افتخار جمهوری اسلامی ایران است که گسترش و تعمیق فرهنگ قرآنی در کانون سیاست ها و برنامه های فرهنگی آن قرار دارد و خدمتگزاران ملت می توانند به این مهم همواره و همه جا از جمله در آستانه عید مبعث پیامبر گرامی اسلام(ص) جامه عمل بپوشانند.
قرآن کریم به یک عصر و یک نسل متعلق نیست. کتاب خداوند برای رهایی نوع انسان و نجات او از سرگشتگی ها و بن بست هاست. هر چه انسان و جامعه و جهان به جهل، جور و جمود بیشتر گرفتار می شود نیاز به برخورداری و بهره مندی از این چراغ هدایت نیز بیشتر می گردد.
کودکان، نوجوانان و جوانان عزیز ما، زنان و مردان شریف ما در دور و نزدیک ایران و جهان نیازمند انس و آشنایی هرچه بیشتر با قرآن هستند. ...




[ پنجشنبه 31 فروردین 1396 ] [ 09:27 ق.ظ ] [ حیدر امیرپور ] [ نظرات ]
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۶
حداقل یک آیه در روز/ 29 فروردین 95/
کسی که در زندگی‌اش جهت‌گیری الهی در پیش گرفته، لحظه مرگ برایش خوشایند است، زیرا او را در همان جهتی که می‌رفته، هُل می‌دهند؛و به همین ترتیب، کسی که پشت به خدا کرده، مردن برایش بسیار جانکاه است:‌ او را کاملا خلاف جهتی که می‌خواهد برود، می‌رانند.
و خداوند مانع به نتیجه رسیدن اعمال کافران شدگروه دین و اندیشه: حجت الاسلام دکتر سوزنچی از اساتید دانشگاه، هر روز یک آیه قرآن را با ترجمه و چند حدیث تفسیری و چند نکته در تدبر آن آیه منتشر می کند. بولتن نیوز نیز در راستای ترویج چنین اقدامات ارزشی این سلسله مطالب را به صورت روزانه منتشر می کند.

به گزارش خبرنگار بولتن نیوز، در مطلب روز 29 فروردین به آیه 30 سوره قیامت پرداخته شده و در آن آمده است:
 
 إِلی‏ رَبِّكَ یَوْمَئِذٍ الْمَساقُ

ادامه مطلب

[ پنجشنبه 31 فروردین 1396 ] [ 09:26 ق.ظ ] [ حیدر امیرپور ] [ نظرات ]
چوگان‌باز دایره‌المعارف‌نویس
از «آذرتاش آذرنوش» تجلیل می‌شود

چوگان‌باز دایره‌المعارف‌نویس

فرهیختگان: آذرتاش آذرنوش از چهره‌های ماندگار ایران امسال هشتادمین سال از عمر خود را پشت سر می‌گذارد؛ چهره‌ای که شاید کمتر در جنجال‌های خبری جای داشته باشد اما فعالیت و آثارش نقش مهمی در حوزه‌‌های مطالعاتی مختلف به خصوص ادبیات عرب و فرهنگ ایران دارد.

آذرتاش آذرنوش، مولف و محقق در زبان و ادبیات عرب، مدیر بخش ادبیات عرب در مرکز دایره‌المعارف بزرگ اسلامی و استاد دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه تهران است. او نزدیک به50 سال است که به بازی چوگان مشغول است و در برهه‌ای که کشورهای همسایه ماهیت این بازی ایرانی را از آن خود می‌کردند، او کتابی مفصل درباره جایگاه بازی چوگان در ایران نوشت. او درباره اهمیت این بازی در ایران می‌گوید: «‌مساله اینجا‌ست که چوگان در ایران تنها یک بازی نیست. در فرهنگ ایران از دوران اساطیر، مثل دوران سیاوش و افراسیاب، تا ساسانیان، اسلام و تا امروز، بازی چوگان یک بعد فرهنگی بسیار قوی داشته است؛ یعنی تمام پادشاهان ایران یک دستگاه چوگان داشته و کسانی که در این دستگاه بوده‌اند به آنها آقای چوگان‌دار ‌گفته می‌شد. مثلا سلطان مسعود غزنوی، سه نفر چوگان‌دار داشته است. البته عرب‌ها لغت چوگان‌دار را به جوکندر تغییر داده‌اند.»
او در رشته ادبیات عرب دانشکده معقول و منقول دانشگاه تهران فارغ‌التحصیل شد. دکتری خود را از کشور فرانسه گرفت. پس از بازگشت به ایران در «بنیاد فرهنگ ایران» و پژوهش درباره واژه‌های فارسی معرب، مشغول و در دانشکده معقول و منقول که آن هنگام به «الهیات و معارف اسلامی» تغییر نام داده بود، استخدام شد. آذرنوش، گروه عربی دانشکده را سر‌و‌سامان داد و سپس به معاونت دانشکده برگزیده شد و بعد از آن برای تحقیق و آموختن زبان آرامی (از زبان‌های سامی که بیش از 3000 سال قدمت دارد) به دانشگاه کمبریج انگلستان رفت.
آذرتاش آذرنوش، نخستین ایرانی‌ای است که در ادبیات عرب دکتری گرفته‌ است. او پس از بازگشت به ایران، به آموزش زبان عربی و تدوین کتاب‌ آموزش عربی پرداخت. به منظور تجلیل از تمام فعالیت‌های آذرتاش آذرنوش قرار است آیینی برای تجلیل از او برگزار شود. آیین تجلیل از آذرتاش آذرنوش، چهره ماندگار ادبیات عرب، ساعت 17 تا 19 یکشنبه سوم اردیبهشت‌، در سرای کتاب موسسه خانه کتاب، واقع در خیابان انقلاب، بین فلسطین و برادران مظفر جنوبی، پلاک 1080، طبقه منهای 2، برگزار می‌شود.




[ چهارشنبه 30 فروردین 1396 ] [ 09:42 ق.ظ ] [ حیدر امیرپور ] [ نظرات ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.

تعداد کل صفحات : 294 :: 1 2 3 4 5 6 7 ...

درباره وبلاگ


باسلام خدمت عزیزان وبلاگ هیئت سرابی های مقیم مرکز (جوادیه)درجهت معرفی این هیئت قدیمی درتهران ایجادشده است.
این هیئت در سال 1337با همت افرادی چون مرحو مان حاج اسماعیل امیرزاده حاج جلیل مردانی محمد حامدی حاج یوسف تارقلی زاده محمد طلوعی و........تاسیس شد که اوایل بصورت هفتگی در منزل هریک از افراد برگزار میشد چندسالی در منزل مرحوم طلوعی وبعد حدو 12سال در منزل مرحوم یوسف تارقلی زاده برپابود وحدودا از سال 49به مسجد سرابیان واقع در ده متری اول جوادیه کوچه شهید نایینی که به همت اعضا هیئت وکمک مرحوم حاج عباس امن زاده ساخته شد منتقل یافته است
لذا از کلیه کسانیکه در ارتباط با این هیئت اطلاعات ویا عکس دارند استدعا میشود برای ثبت در این وبلاک با اینجانب همکاری فرمایند شماره تماس 09192238407
التماس دعا
حیدر امیرپور

آمار سایت
بازدیدهای امروز : نفر
بازدیدهای دیروز : نفر
كل بازدیدها : نفر
بازدید این ماه : نفر
بازدید ماه قبل : نفر
تعداد نویسندگان : عدد
كل مطالب : عدد
آخرین بروز رسانی :
امکانات وب
فال حافظ

ابزار فال حافظ


اخبار جهان:

اخبار ایران:

اخبار ورزشی