هیئت سرابی های مقیم مرکز (جوادیه)
همانا قیام من برای اصلاح امّت جدم بود و هدف مهم من امر به معروف و نهی از منکر است.امام حسین (ع)

مرتبه
تاریخ : سه شنبه 11 شهریور 1393


ارسال توسط حیدر امیرپور
مرتبه
تاریخ : یکشنبه 23 شهریور 1393
  • ارسال برای چاپ
  • ۱۳۹۳/۶/۲۱ | ۱۲:۲۳
  • کد :۱۰۸۵۲
راه ارتباط با امام عصر (عج)
پاسخ این است که همه‌ی این‌ها از یک کار ارادی آغاز می‌شود. کاری که به سبب آن، خداوند از ما راضی شود

شخصی که در گفتار، نگاه، نشست و برخاست‌ها و سایر اعمال و رفتار خود رضای خدا را در نظر دارد، خداوند نیز به او عنایت خاصّی خواهد کرد. طبق حدیث شریف معراج، یکی از عنایت خداوند به محبّین و کسانی که رضای او سرلوحه اعمال‌شان است، این است که می‌فرماید: « وَ لا اُخْفی عَلَیه خاصَّه خَلْقی؛ [1] مخلوق خاص خود را از او مخفی نمی‌کنم». مخلوق خاص خداوند، همان امام عصر(عج) است که برای فرد محبّ ظاهر شده و با او ارتباط برقرار می‌کند . همان کسی که بسیاری به دنبال او هستند و نمی‌بینند. اگر ما ارتباط نداریم، به دلیل رعایت نکردن بعضی از مسایل است که خود نیز می‌فهمیم و می‌دانیم که اهل مراعات نیستیم؛ بنابراین اشتباه و کوتاهی از ماست.

چگونه است که این همه عنایت شامل حال چنین شخصی می‌شود؟ پاسخ این است که همه‌ی این‌ها از یک کار ارادی آغاز می‌شود. کاری که به سبب آن، خداوند از ما راضی شود. ما همواره به دنبال رضایت این گروه و آن گروه هستیم، ولی به دنبال رضای خدا نیستیم.

بیشتر انسان‌ها می‌دانند که خداوند نسبت به چه چیزهایی رضایت دارد. میزان تشخیص آن، عقل و شرع است که پیش از این بیان شد. بزرگان دین هم برای به دست آوردن حکم خدا، از همین دو ابزار بهره می‌گیرند. امّا برخی افراد، گاه به دنبال رضایت نفس خود هستند و گاه دنبال رضایت دوستان و اطرافیان. اگر به دنبال رضای دوست حقیقی باشیم، تحت ولایت خاصّه‌ی خداوند قرار می‌گیریم و محبّت خداوند به دل ما می‌افتد. وقتی این گونه شد، به کمال واقعی که در امام عصر(عج) متجلی است، خواهیم رسید. ملاک نزدیک شدن و تقرّب به امام معصوم (ع) نزدیکی و قرب مکانی نیست، بلکه هر کس که با امام سنخیّت بیشتری داشته باشد، به امام نزدیک‌تر است. هر کس که از امام بیش‌تر اطاعت می‌کند و هر کس که عمل و صفاتش به امام شبیه‌تر است، با امام سنخیّت بیش‌تری داشته و به او نزدیک‌تر است .

 

--------------------------------------------------

[1]. بحار الانوار، ج 74 ، ص 28.



ارسال توسط حیدر امیرپور
جستجوی 
كد خبر: JN-138971 تاریخ : 23 /6 /1393 ساعت :15:56


امام صادق علیه‌السلام در سخنی گهربار چهار چیزی را که موجب دوری از گناهان می‌شود را بیان فرموده‌اند.

امام جعفر صادق علیه السلام فرمودند: چهار چیز است كه در هر كس بوده باشد ایمانش كامل است و اگر از سر تا پایش گناه باشد نقصى به او نرساند و از قدرش نکاهد و آن، راستگوئى، امانتدارى، حیا و خوش اخلاقی است.

متن حدیث:

اربع من كن فیه كمل ایمانه، و ان كان من قرنه الى قدمه ذنوبا لم ینقصه ذلك، و هى: الصدق، و اداء الامانة، و الحیاء، و حسن الخلق.


«اصول کافی، جلد2 ، صفحه99»



ارسال توسط حیدر امیرپور

اگر می خواهی مانند پیامبر اسلام زندگی کنی، بخوان
او هرگز شما را از راه هدایت بیرون، و در راه ضلالت داخل نمی کند.
به این مطلب امتیاز دهید
10
0 نظر
[-]اندازه متن[+]

 

به گزاش سرویس دینی جام نیوز، زید ابن ارقم گفته: حضرت رسول خدا (صلی الله علیه و آله) فرمود:

 

« من أراد أن یحیی حیاتی و یموت موتی و یسکن جنه الخلد التی وعدنی ربی، فلیتول بعلی ابن ابی طالب؛ فإنه لن یخرجکم من هدی و لن یدخلکم فی ضلاله؛

 

هر کس می خواهد که مانند من زندگی کند و بمیرد، و در بهشت جاودانی که خدا مرا وعده داده ساکن شود، پس باید با علی بن ابی طالب باشد؛

 

زیرا که او هرگز شما را از راه هدایت بیرون، و در راه ضلالت داخل نمی کند».

 

پی نوشت

 

کنز العمال،ج6،ص155،ح2578
مسند احمد بن حنبل،ج5،ص32


 

103

 



ارسال توسط حیدر امیرپور
مرتبه
تاریخ : یکشنبه 23 شهریور 1393

تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۳ - ۰۶:۰۳
بگو چه کسی زینت الهی و پاک ترین رزق ها را که خدا برای بندگانش قرار داده حرام کرده است؟
امام رضا علیه السلام فرمود: یوسف (ع) پیامبر خدا بود، اما قبای ابریشمین که طلا در زینت آن بکار رفته بود می پوشید و بر متکاهای آل فرعون تکیه می زد و حکومت می کرد. آنچه از امام انتظار می رود قسط و عدل است، و این که وقتی سخن می گوید راست بگوید، و وقتی حکم می کند به عدالت رفتار کند، و وقتی وعده می دهد عمل کند. 

خداوند هیچ خوردنی و پوشیدنی را [جز آنچه صریح قرآن است] تحریم نکرده است. آنگاه این آیت را خواند که: بگو چه کسی زینت الهی و پاک ترین رزق ها را که خدا برای بندگانش قرار داده حرام کرده است؟

قال: کان یوسف نبیّا یلبس أقبیة الدّیباج المطرّزة بالذهب و یجلس على متّکئات آل فرعون و یحکم انّما یراد من الامام قسطه و عدله و إذا قال صدق و إذا حکم عدل و إذا وعد أنجز انّ اللّه لم یحرم ملبوسا و لا مأکولا و تلا «قُلْ مَنْ حَرَّمَ زِینَةَ اللّٰهِ الَّتِی أَخْرَجَ لِعِبٰادِهِ وَ الطَّیِّبٰاتِ مِنَ الرِّزْقِ». (کشف الغمّة ج 3 ص 147).
برچسب ها: امام رضا
بازگشت به صفحه نخست
نسخه چاپی
ارسال به دوستان



ارسال توسط حیدر امیرپور
مرتبه
تاریخ : یکشنبه 23 شهریور 1393
ادامه نسل حضرت آدم (ع) چگونه بوده است؟
ازدواج و تناسل فرزندان آدم ـ علیه السّلام ـ به این نحو بوده است كه خداوند برای هر یك از پسران و دختران، زوجی از فرشتگان و جنّیان آفرید و اولاد آنها با یكدیگر به صورت پسر عمو و دختر عمو در آمدند و تكثیر نسل صورت گرفت.
به این مطلب امتیاز دهید
10
0 نظر
[-]اندازه متن[+]

 



ادامه مطلب
ارسال توسط حیدر امیرپور

 
 
کد خبر: 392240
تاریخ مخابره : ۲۲/۰۶/۱۳۹۳ - ۱۷:۵۴
ماجرای حمام منجاب؛ نتیجه عشق به زن نامحرم در لحظه جان دادن
الحال كه آن مرد در حال احتضار است در فكر آن زن افتاده و قصه آن روز را در شعر عوض كلمه شهادت مى خواند.
به این مطلب امتیاز دهید
32
0 نظر
[-]اندازه متن[+]

 

به گزارش سرویس دینی جام نیوز، شیخ بهائى (رضوان‌الله‌علیه) در كشكول ذكر نموده كه مرگ شخصى از ثروتمندان فرا رسید، در حال احتضار به او شهادتین تلقین كردند، او در عوض، این شعر را خواند:


یا رُبَّ قائِلَةٍ وَ قَدْ تَعِبَتْ


أینَ الطَّریقُ اِلىٰ حَمّامِ مَنْجابٍ


و سبب خواندن شعر به جای شهادتین آن بود كه روزى زن عفیفه خوش صورتى از منزل خود در آمد كه به حمامِ معروف "منجاب" برود.


پس راه حمام را پیدا نكرد و از راه رفتن خسته شد، مردى را بر درِ منزلى دید از او پرسید كه حمام منجاب كجا است؟


او اشاره كرد به منزل خود و گفت حمّام این است. آن زن به خیال حمام داخل خانه آن مرد شد. آن مرد فوراً در را بر روى او بست و خواست كه با او زنا كند.


آن زن بیچاره دانست كه گرفتار شده و چاره ندارد جز آنكه به تدبیر، خود را از چنگ او خلاص كند. لاجرم اظهار كرد كمال رغبت و شادی خود را به این كار و آنكه من چون بدنم كثیف و بدبوست كه مى خواستم به حمام بروم ، خوب است كه یك مقدار عطر و بوى خوش براى من بگیرى كه من خود را براى تو خوشبو كنم و قدرى هم غذا بگیرى كه با هم بخوریم ، و زود بیا كه من مشتاق تو هستم.


آن مرد چون كثرت رغبت آن زن را به خود دید مطمئن شد. او را در خانه گذاشت و براى گرفتن عطر و غذا از خانه بیرون رفت . چون آن مرد پا از خانه بیرون گذاشت آن زن از خانه بیرون رفت و خود را خلاص كرد. چون مرد برگشت زن را ندید و به جز حسرت چیزى عایدش نشد.


الحال كه آن مرد در حال احتضار است در فكر آن زن افتاده و قصه آن روز را در شعر عوض كلمه شهادت مى خواند.


اى برادر در این حكایت تأمّل كن و ببین چگونه اراده یك گناه این مرد را به هنگام مرگ، از شهادتین منع كرد در حالى كه كارى جز قصد زنا به آن زن نداشت.

 

 

منازل الآخره؛ حاج شیخ عباس قمی

 

 



ارسال توسط حیدر امیرپور
مرتبه
تاریخ : دوشنبه 17 شهریور 1393

گوجه فرنگی صادراتی کیلویی چند؟

تاریخ انتشار: 1393/6/17
صادرات گوجه فرنگی در پنج ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از 165 درصد افزایش داشته است.

اتاق پرس/ در پنج ماهه نخست سال جاری 128 هزار تن گوجه فرنگی به ارزش 45 میلیون دلار از کشور صادر شده است که 0.33 درصد از ارزش کل صادرات ایران را در این مدت شامل می‌شود.

بر اساس این گزارش قیمت هر کیلو گوجه فرنگی صادراتی 0.4 دلار و به عبارت دیگر حدود 1300 تومان است.

در مدت مشابه سال گذشته نیز 44 هزار تن از این محصول به ارزش 16.9 میلیون دلار صادر شده بود که قیمت این محصول در سال گذشته در همین حدود بوده است.

به این ترتیب صادرات گوجه فرنگی نسبت به مدت مشابه سال گذشته 165 درصد افزایش داشته است.

ایسنا



ارسال توسط حیدر امیرپور
مرتبه
تاریخ : دوشنبه 17 شهریور 1393
 
شناسه خبر : ۸۸۸۶۶
۹۳/۶/۱۶ - ۱۵:۱۵ -
دعایی برای در امان ماندن از شیطان
معاذ الله

دعایی برای در امان ماندن از شیطان

در احادیث وارد شده است که فرمودند در هنگام خطر گناه و وسوسه شیطان؛ شما بگوئید معاذالله؛ یعنی خود را به امان گاه و پناه گاه محکم الهی برسانید. اما نتیجه بخش بودن این ذکر شرایط و زمینه هایی دارد که باید آنها را نیز مدنظر داشت.
به گزارش گروه فرهنگی فرهنگ نیوز، در روایات ما متعدد آمده است که در هنگام خطر گناه بگوئید؛ معاذالله و وارد پناه گاه امن الهی شوید تا از آن گناه مصون بمانید:
 
۱- آیت الله جوادی آملی در تبیین این احادیث این‌طور گفته‌اند که؛ گفتن تنها و صِرف، کاری از پیش نمی‌برد و اگر اشاره شده است که بگوئید معاذ الله، منظور آنست که به زبان دل بگوئید و به عبارت دیگر با گفتن این کلام، باید انسان وارد دژ و حصن محکم الهی شود تا از دسترس شیطان در امان باشد.
 
همان‌گونه در هنگام خطرات طبیعی نظیر جنگ و یا زلزله آژیر خطری شنیده می‌شود به این معنا که مردم وارد پناهگاه‌ها شوند، حال اگر کسی در جای خود بایستد و فقط این ندای (آژیر) خطر را بشنود و با خود بگوید که من باید به پناه گاه بروم و مدام نیز این جمله را در نزد خود تکرار کند اما قدم از قدم برنداشته و خود را به جای امنی نرساند قطعاً امنیتی برای او از گفتن و خواندن این جمله و شنیدن آن آژیر خطر حاصل نخواهد شد.
 
از همین قسم است آن احادیث وارده که فرمودند در هنگام خطر گناه و وسوسه شیطان؛ شما بگوئید معاذالله؛ یعنی خود را به امان گاه و پناه گاه محکم الهی برسانید.
 
۲- عالم عقل و عالم مجردات به جهت یک پارچگی و صراحتی که در آن هست از هر نوع تشویشی مبری بوده و انسانی که ساکن آن ساحت است از هر نوع وسوسه ای در امان خواهد بود. اگر در روایات بسیار دیده می‌شود که از فضیلت تفکر و تأمل بر عبادت (عبادت ظاهری) نام برده شده است و یا اینکه برترین عبادات را در تفکر بیان نموده‌اند " تفکر الساعة افضل من عبادت الثقلین" سِرَّش در این است که؛ تفکّر و تأمّل انسان را از خیال و وهم - که عوالم متزلزل و متشابهی‌اند- به عالَم عقل که جهانی مستحکم و استوار است رهنمود می‌سازد. عاقلی که در حِصنِ عقل مقیم است، هیچ‌گاه اسیر تَلوُّنات (رنگ به رنگ شدن) و تشبّه‌ات خیالی و یا وهمی نمی‌شود.
 
۳- آنچه که در لسان دین از آن به عنوان خطوات شیطان و وسوسه‌های ابلیس نام برده می‌شود؛ همانا سقوط آدمی از عالم بسیط و صِرف عقل است به عوالم خیال و وهم.
 
خیال و وهم از آن نظر که در ذیل ساحت عقل فرمان بر باشند می‌توانند از مُعظَم نعمات الهی بوده و انسان را در راه رسیدن به مقامات عالیه همراهی کنند. اما آنچه که از آن به عنوان سقوط و یا گناه در ورود به این دو عالم یاد می‌شود همانا تَوغُّل و ماندگی در این عالم است در آیاتی از کلام الله آمده است که انسان مختال، از محبت الهی به دور است "وَاللَّـهُ لَا یُحِبُّ کُلَّ مُخْتَالٍ فَخُورٍ". (حدید ۲۳)
 
 آنچه که در این دست آیات باید بدان توجه نمود این مطلب است که "مختال"، به انسانی گفته می‌شود که خیال زده است و نه آنکه دارای خیال است. خیال زدگی به آن معناست که قوه تخیُّل آدمی در ذیل قوه عاقله او کار نکند و خود را مستقل یافته و بر پایه درک و فهم خود حکم کند  این آدم حد و مرزی برای اعمال و رفتار خود ندارد زیرا که عالَم خیال، هیچ حدّی برای عمل در خود نمی‌بیند و به عبارت دیگر هیچ حریمی برای خود لحاظ نمی‌کند(الا حریم حفظ خود).
 
 بنابر این؛ هر حریمی در باید و نبایدها بر اعمال آدمی حاکم می‌شود، از  قُوائی بالاتر از خیال نظیر وهم و عقل نشأت می‌گیرد. بنابراین اگر انسان خیال خود را سر لوحه اعمالش قرار دهد و آنرا در ذیل عقل سامان ندهد، هیچ حد و مرزی برای رفتار او نمی‌توان در نظر گرفت و از این موجود در کلام وحی به مختال یعنی خیال زده یاد شده است.
 
۴- عالَمِ عقل که خود بسیط است، برای آنکه انسان را در این بساطت نگه دارد حریمی دارد و حریم او همان ماندگاری در این بساطت و صرافت است، تا انسان به تشویش و تزلزل نیفتد. بقا همواره از بساطت ناشی می‌شود و هر مُشوِّش و متزلزلی محکوم به فناست، بنابراین؛ انسان برای آنکه مانا و باقی باشد ناگزیر است که مقیم این پناهگاه گردد و برای آنکه در این حریم بماند باید از ورود بیگانه به این حریم جلوگیری نماید (در اصل بیگانه ای به این حریم پای نمی‌گذارد و این انسان است که با عدمِ نگه داشتنِ حریمِ این عالَم، از این عالم سقوط می‌کند).
 
۵- از موارد مذکور فوق این‌گونه نتیجه گرفته می‌شود که؛ اولاً انسان موجودی است در مسیر زوال و اگر بخواهد ابدی باشد باید در مکان امن و مطمئنی مَسکن گزیند که از فنا مصون باشد و ثانیاً هر مکانی که دارای تزلزل و تشویش و دیگرگونی است در مسیر زوال است، بنابراین انسان باید به خانه ای وارد شود که آن خانه از تغییر مصون بوده و این همان خانه عقل است. گناه و لغزش انسان را از این حریم امن به وادی تغییر سوق می‌دهد و تغییر همان صفت انسان موهوم و مختال است،بنابراین اگر انسان می‌خواهد جاودان باشد باید به پناهگاهی برود که آنجا را تغییرات درننوردد و تزلزلات در بر نگیرد و این همان خانه امن الهی است که معاذ یعنی پناه گاه امن است و از آن می‌توان به عالَمِ صِرف و بسیطِ عقل که تغییری در آن نیست، نیز نام برد.
 
۶- آنچه ره آورد دین برای انسان است همین مطلب است و اگر دیده می‌شود که در بسیاری از آیات و روایات انسان را به توبه و بازگشت به سمت حریم امن الهی می‌خوانند و در جای دیگر عبادت را وسیله تقرب می‌شمارند و باز در محل دیگری تفکر و تأمل در امر الهی را افضل عبادات بر می‌شمارند؛ تمام این موارد به این بر می‌گردد که آنچه نجات بخش انسان است همانا ورود به منزل امنی است که اولاً از تغییر در امان است و ثانیاً راه ورود به آن منزل تفکر و تعمق است.
 
 از این منزل در لسان‌های مختلف تعابیر مختلفی شده است چه اینکه در لسان دین از آن به جنَّت و یا معاذ الهی و یا تعابیر دیگری نظیر عالم جبروت  و در زبان اهل فلسفه از آن به عالم مجردات و کلیّات صِرف و یا عالم عقل نام برده شده است.
انتهای پیام



ارسال توسط حیدر امیرپور
مرتبه
تاریخ : دوشنبه 17 شهریور 1393
»  امام رضا فریادرس زائرانش در روز قیامت 
نوشته شده در چهارشنبه ۱۱ دی ۹۲

زائر امام رضا علیه السلام

قال الرضا (علیه السّلام): مَنْ زَارَنِی عَلَى بُعْدِ دَارِی أَتَیْتُهُ یَوْمَ الْقِیَامَهِ فِی ثَلَاثَهِ مَوَاطِنَ حَتَّى أُخَلِّصَهُ مِنْ أَهْوَالِهَا إِذَا تَطَایَرَتِ الْکُتُبُ یَمِیناً وَ شِمَالًا وَ عِنْدَ الصِّرَاطِ وَ عِنْدَ الْمِیزَان.[۱]

امام رضا (علیه السّلام) فرمودند: هر کس از راه دوری برای زیارت من بیاید در روز قیامت در سه مکان به فریاد او میرسم و او را از ترس و وحشت روز قیامت نجات میدهم.

اوّل: هنگامی که نامه اعمال را به دست راست و چپ می دهند.

دوّم: هنگام عبور از پل صراط.

سوّم: هنگام سنجش اعمال.


[۱]. من لا یحضره الفقیه، ج‏۲، ص۵۸۴٫



ارسال توسط حیدر امیرپور
مرتبه
تاریخ : یکشنبه 16 شهریور 1393
یکشنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۳ ساعت ۰۶:۱۰
مرجع : خبرگزاری فارس
عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی(ره) گفت: کسانی که نگاه خرافی به دین دارند این نگاه آنها ریشه در شکست‌های مسیحیت و مغرب زمین دارد؛ اسلام نه تنها مانع پیشرفت نیست بلکه تمدن‌ساز بوده و مشوق علم و دانش باشد.
ریشه نگاه خرافی به دین کجاست؟
به گزارش افکارنیوز ، حجت‌الاسلام ابوالفضل ساجدی عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) 


ادامه مطلب
ارسال توسط حیدر امیرپور
مرتبه
تاریخ : یکشنبه 16 شهریور 1393


ادامه مطلب
ارسال توسط حیدر امیرپور
مرتبه
تاریخ : یکشنبه 16 شهریور 1393
گزارشی جالب از حضور امام رضا(ع) در ایران
یکشنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۳ ساعت ۰۲:۱۰
مرجع : همشهری جوان
شاد برای‌تان جالب باشد اگر بدانید امام رضا(ع) در زمان هجرت‌شان از مدینه تا مرو، بیش از ۴ ماه حضور در ایران را تجربه کردند و در این راه، مسیری ۱۲۰۰ کیلومتری از آبادان تا نیشابور و سرخس را طی کردند.
گزارشی جالب از حضور امام رضا(ع) در ایران
به گزارش افکارنیوز، یک هفته‌نامه د


ادامه مطلب
ارسال توسط حیدر امیرپور
مرتبه
تاریخ : شنبه 15 شهریور 1393
 
 
کد خبر: 389499
تاریخ مخابره : ۱۵/۰۶/۱۳۹۳ - ۱۶:۳۴
توسل به امام رضا علیه السلام
اى ابا الحسن‏ اى على بن موسى، اى رضا،اى فرزند فرستاده خدا، اى حجّت خدا بر بندگان اى آقا و مولاى ما به تو روى آوردیم.
به این مطلب امتیاز دهید
4 0
0 نظر
[-] اندازه متن [+]


ادامه مطلب
ارسال توسط حیدر امیرپور
شنبه 15 شهریور 1393 - 16:54:58 چاپ
امتیاز به مطلب 4 نفر

مکانی که امام هشتم(ع) در سفر به قزوین در آن اقامت داشت 

فرهنگ > دین و اندیشه - مسجد امام رضا(ع) در قزوین، مکانی است که امام هشتم در سفرش به قزوین میهمان یکی از یارانش بوده است.

به گزارش خبرآنلاین، مسجدی به نام امام رضا(ع) در قزوین وجود دارد که به حضور امام هشتم در سفرش به قزوین مشهور است. در اسناد تاریخی ذکر شده که امام در عبور از شهر قزوین در خانه یکی از یارانش به نام داوود بن سلیمان ساکن شده است. این مکان که در حال حاضر مسجد شده است قبر داوود، میزبان امام رضا(ع) را نیز در بردارد.




ادامه مطلب
ارسال توسط حیدر امیرپور
:۵۰
مرجع : روضه
دختران، داراى برکت و دوست داشتنى اند و پسران، بشارت آورند . دختران، باقیات الصالحات بازماندگان شایسته اند.
به گزارش افکارنیوز، 



ارسال توسط حیدر امیرپور
(تعداد کل صفحات:72)      [1]   [2]   [3]   [4]   [5]   [6]   [7]   [...]  

آرشیو مطالب
صفحات جانبی
پیوند های روزانه
امکانات جانبی
blogskin