هیئت سرابی های مقیم مرکز (جوادیه)
همانا قیام من برای اصلاح امّت جدم بود و هدف مهم من امر به معروف و نهی از منکر است.امام حسین (ع)

مرتبه
تاریخ : سه شنبه 5 خرداد 1394


ارسال توسط حیدر امیرپور
مرتبه
تاریخ : چهارشنبه 6 خرداد 1394
یک مدرس حوزه گفت: چشم زخم و چشم شور که در میان عامه مردم رواج دارد، تنها خرافه است و واقعیت ندارد.
خبرگزاری ایسنا: یک مدرس حوزه گفت: چشم زخم و چشم شور که در میان عامه مردم رواج دارد، تنها خرافه است و واقعیت ندارد.

حجت‌الاسلام سیدرضا موسوی آسیب رساندن افراد به دیگران از طریق نگاه را خرافه دانست و اظهار کرد: این خرافات است که کسی بتواند با نگاه کردن، به دیگران آسیب برساند.

موسوی اظهار کرد: آنچه که در قرآن در قالب آیه "وإِن یَکادُ الّذینَ کَفَروا لَیُزلِقونَکَ بِأَبصارِهِم لَمّا سَمِعُوا الذِّکرَ و یَقولونَ إِنَّهُ لَمَجنونٌ" آمده است پیامبر (ص) را نسبت به مراقبت از نگاه‌های بدبینانه هوشیار کرده و توصیه قرآن این است که پیامبر(ص) مراقب نگاه‌های بدبینانه و توطئه‌آمیز اطراف خود باشد.

این مدرس حوزه افزود: نگاه‌های بدبینانه و توطئه‌آمیز وجود دارد و انسان باید نسبت به نگاه اطرافیان هوشیار باشد و از توطئه آنها به خدا پناه ببرد.

موسوی خاطرنشان کرد: هیچ کس در آفرینش خود نگاهی ندارد که بتواند به وسیله آن به دیگران آسیب برساند، اما این مسئله که چشم دارای انرژی است، وجود دارد و عده‌ای می‌توانند با متمرکز کردن این انرژی‌ها حتی اشیاء را نیز جابجا کنند.

وی اظهار کرد: اما چشم‌زخم و چشم‌شوری که در میان مردم رواج دارد و در میان عامه مطرح می‌شود که فردی همواره چشمان شور داشته و به افراد آسیب می‌رساند تنها خرافه است و واقعیت ندارد.

این مدرس حوزه اظهار کرد: دستورات اسلام درباره حفظ انسان از خطرات است و تنها در آیات مربوط در این زمینه به انسان هشدار داده می‌شود که مراقب باشد و زمانی که این آیات نوشته شده و بر دیوار نصب می‌شود برای این است که انسان را هوشیار کند که همواره عده‌ای هستند که قصد آسیب رساندن دارند و در این زمینه باید همواره به خدا پناه برد.


ارسال توسط حیدر امیرپور
مرتبه
تاریخ : چهارشنبه 6 خرداد 1394

فتوای حلال بودن خوردن تمساح صادر شد

« محمد العریفی»، شیخ معروف سعودی با نوشتن فتوای جدیدی در مورد حلال بودن خوردن تماسح و خزندگانی همچون مار دریایی باعث ایجاد جنجال بزرگی در میان کاربران اینترنتی شد.

به گزارش شفقنا به نقل از پایگاه الوطن، وی برای توجیه صحت فتوای خود به یکی از آیات قرآن (أُحلّ لکم صیدُ البحر وطعامه) استناد کرد که در آن خداوند بر حلال بودن خوردن و صید جانداران دریایی تاکید کرده بود.

وی همچنین برای اثبات فتوای خود به شرح ابن عثیمیین استناد نمود و خاطر نشان کرد: خوردن تمساح در آیه و شرح آن استثنا نشده، بنابراین خوردنش حلال است، و اما مار با وجود آن که خوردنش حرام می باشد ، اما حرمت جاندرانی که در خشکی زندگی می کنند، نمی تواند دال بر حرمت همان جانداران از نوع دریایی شود زیرا تمام حیواناتی که تنها در آب زندگی می کنند اعم از زنده و مرده حلال هستند.

بیان این فتوا و انتشار آن بر روی پایگاه های اینترنتی باعث جنجال زیادی شد، به طوری که برخی از کاربران با نام بردن از نام حیواناتی همچون لاک پشت ، جویای حلال بودن و یا نبودن آن شدند و برخی دیگر با انتقاد از گفته های العریفی بیان نمودند که تمساح نه تنها حیوان دریایی نیست بلکه دو زیست می باشد.



ارسال توسط حیدر امیرپور
مرتبه
تاریخ : سه شنبه 5 خرداد 1394

allah 5

 

سؤال‏
شما در بحث «خداشناسى» درباره علم خدا مى ‏گویید: «خداوند به تمام حوادث آینده و گذشته و حال، بطور یكسان داناست و هیچ موضوعى از علم او پنهان نیست و علم او نسبت به همه این حوادث «علم حضورى» است، یعنى تمام حوادث و پدیده ‏ها در پیشگاه او حضور دارند و میان او و حوادث گذشته و آینده و حال، مطلقاً حجابى وجود ندارد».
این سخن نسبت به حوادث گذشته و حال قابل قبول است، ولى نسبت به حوادث آینده مشكل به نظر مى ‏رسد؛ زیرا چیزى كه هنوز واقع نشده و وجود پیدا نكرده، چگونه مى ‏تواند در پیشگاه خداوند حاضر باشد؟



ادامه مطلب
ارسال توسط حیدر امیرپور
مرتبه
تاریخ : سه شنبه 5 خرداد 1394

صفوان بن مهران گفت: امام جعفر صادق علیه السّلام فرمود:
مؤمن كسى است كه هر گاه خشمگین شود، خشمش او را از [راه‏] حق بیرون نبرد و هر گاه خرسند شود، خرسندى‏ اش او را به باطل نیندازد، و هر گاه قدرت یابد، بیش از حقّ خویش برنگیرد.

منبع: صفات الشیعه،ترجمه توحیدی، حدیث 36

حکمت

و آن حضرت فرمود: دلهاى مردمان وحشى است، هر كس به آنها الفت‏ جوید به او روى آورند.

منبع: نهج البلاغه، ترجمه انصاریان، حکمت 50

سخن بزرگا,ن

باید دیگران را به مقصد برسانیم تا ما را به مقصد برسانند.
شیخ جعفرمجتهدی



ارسال توسط حیدر امیرپور
مرتبه
تاریخ : سه شنبه 5 خرداد 1394

 عرش الهى‏

aseman1

 

در آیات قرآن مجید حدود بیست مرتبه به عرش الهى اشاره شده است و در روایات اسلامى بحث هاى بیشترى در باره آن دیده مى ‏شود مطابق بعضى از روایات، عظمت عرش خدا به قدرى است كه در تصوّر انسان نمى‏ گنجد تا آنجا كه مى ‏خوانیم:
تمام آسمانها و زمینها و آنچه در آنهاست در برابر عرش، همچون حلقه انگشترى است در یك بیابان عظیم.



ادامه مطلب
ارسال توسط حیدر امیرپور
فرهنگی
سرویس: فرهنگی ، تاریخ: ۰۴/خرداد/۱۳۹۴ - ۱۷:۰۳ ، شناسه خبر: ۷۵۰۹۲۳
شعر
در جلسات «شرح نجوا» صورت می‌گیرد

مضمون‌یابی از ادعیه و مناجات‌های مأثور در «دوشنبه‌های شعبان»

خبرگزاری تسنیم: جلسه هفتگی مضمون‌یابی از ادعیه و مناجات‌های مأثور دوشنبه‌ هرهفته ماه شعبان با محوریت جواد حیدری، شاعر اهل‌بیت(ع) برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم؛ جلسات «شرح نجوا» از سلسله جلساتی است که دوشنبه‌های ماه شعبان المعظم با حضور شاعران اهل‌بیت علیهم السلام برگزار می‌شود.

در این جلسات که با حضور جمعی از شعرای آئینی در محل مجمع شاعران اهل‌بیت علیهم السلام و با محوریت جواد حیدری، شاعر اهل‌بیت(ع) برگزار می‌شود، شاعران به بحث و گفتگو درباره اشعار و همچنین به مضمون‌یابی از ادعیه و مناجات‌های مأثور می‌پردازند.

امروز اولین دوره از این جلسات برگزار شد و دوره‌های بعدی این جلسات ساعت 18 روز دوشنبه در هفته‌های آینده برگزار می‌شود.

مجمع شاعران اهل بیت(ع) که محل برگزاری این جلسات است در خیابان آزادی بعد از خیابان حبیب‌اللهی خیابان حبیب‌زادگان پلاک 6 واحد 1 واقع شده است. علاقمندان می‌توانند در این جلسات حضور پیدا کنند.

انتهای پیام/*



ارسال توسط حیدر امیرپور
مرتبه
تاریخ : دوشنبه 4 خرداد 1394
مرقد جرجیس پیامبر به طور کامل توسط تروریست های داعش تخریب شده و اکنون نیروهای داعش از این مکان مقدس به عنوان پارکینگ خودرو استفاده می کنند.
به گزارش پارسینه به نقل از حوزه ، بنا به گفته یکی از منابع محلی استان نینوا تروریست های داعش پس از آنکه در گذشته گنبد مسجد و مرقد بارگاه جرجیس پیامبر را منهدم کرده بودند، اکنون باقی مانده بنای این مرقد مطهر را نیز به وسیله ماشین های تخریب از بین بردند.
 
طبق گفته این منبع، گنبد مرقد جرجیس پیامبر به طور کامل از بین رفته و اکنون نیروهای داعش از این مکان مقدس به عنوان پارکینگ خودرو استفاده می کنند.
 
تروریست های داعش در مارس 2014 در یورش خود به شهر موصل، مسجد و مرقد حضرت جرجیس را منفجر کردند اما در آن زمان به خاطر قرار گرفتن مرقد در یک محله مسکونی موفق به انفجار گنبد این حرم نشدند و اکنون بار دیگر این مکان مقدس را مورد اهانت قرار داده و مرقد مطهر را به طور کامل تخریب کردند تا از آن به عنوان پارکینگ استفاده شود.
مطالب مرتبط


ارسال توسط حیدر امیرپور
مرتبه
تاریخ : دوشنبه 4 خرداد 1394

aseman1

 

در آیات قرآن مجید حدود بیست مرتبه به عرش الهى اشاره شده است و در روایات اسلامى بحث هاى بیشترى در باره آن دیده مى ‏شود مطابق بعضى از روایات، عظمت عرش خدا به قدرى است كه در تصوّر انسان نمى‏ گنجد تا آنجا كه مى ‏خوانیم:
تمام آسمانها و زمینها و آنچه در آنهاست در برابر عرش، همچون حلقه انگشترى است در یك بیابان عظیم.

همچنین از بعضى روایات استفاده مى ‏شود بزرگترین فرشتگان الهى، اگر تا قیامت هم به سرعت پرواز كنند به ساق عرش او نمى ‏رسند.
و نیز آمده است كه خداوند براى عرش، هزار زبان آفریده و صورت تمام‏ مخلوقات خداوند در صحرا و دریا در آن جاست.
نیز آمده است هنگامى كه عرش آفریده شد خداوند به فرشتگان دستور داد كه آن را حمل كنند آنها نتوانستند، فرشتگان بیشتر و بیشترى آفرید همه ناتوان ماندند خداوند با قدرت خویش آن را نگه داشت سپس به هشت فرشته‏ اى كه مأمور حمل عرش شدند فرمود آن را بردارید، آنها عرض كردند جایى كه آن همه فرشتگان عاجز شوند از ما چه كارى ساخته است؟ در این جا دستور داده شد كه از نام خدا و ذكر «و لا حول و لا قوّة الّا باللّه العلىّ العظیم» و درود بر محمّد و آل او علیهم السلام مدد گیرند، چنین كردند و كار بر آنها آسان شد.(1) این اشارات و كنایات همه بیانگر عظمت «عرش» اوست و امّا این كه «عرش» چیست؟ در میان دانشمندان گفتگوست و این بحثی دامنه دار است و ما به اشاره كوتاه و گویایى قناعت مى ‏كنیم:
پادشاهان و سلاطین دو نوع تخت داشته ‏اند، تخت كوتاهى كه در ایام عادّى بر آن مى‏ نشستند و امور حكومت خویش را تدبیر مى ‏كردند و تخت بلند پایه ‏اى كه مخصوص روزهاى خاصّ و ایّام بار عامّ (ملاقات عمومى) و مراسم مهمّ و بزرگ بود. در ادبیات عرب، اوّلى را «كرسى» و دوّمى را «عرش» مى‏ نامند و بسیار مى‏ شود كه واژه عرش كنایه از قدرت و سلطه كامل است هر چند اصلا تخت پایه بلندى وجود نداشته باشد، در جمله معروف «ثلّ عرشه، تختش فرو ریخت» كه به معنى از دست دادن قدرت است این معناى كنایى به خوبى دیده مى ‏شود.
خداوند كه سلطان عالم هستى است، داراى این دو نوع تخت حكومت و فرماندهى است (البته چون او نه جسم است و نه در زمره جسمانیّات، مفهوم كنایى‏ عرش و كرسى در این جا مراد است).
به هر حال، این تخت حكومت الهى چیست؟ از جمله تفسیرهایى كه براى آن مى ‏شود این است كه مجموعه عالم مادّه، آسمانها و زمینها و منظومه‏ ها و كهكشانها همه به منزله كرسى و تخت كوتاه اوست همان گونه كه قرآن مى‏ گوید:
«وَسِعَ كُرْسِیُّهُ السَّماواتِ وَ الْأَرْضَ»، كرسى او تمام آسمانها و زمین را در بر گرفته» و منظور از «عرش» عالم ماوراى مادّه (مادّه غلیظ و خشن) مى ‏باشد كه نه تنها بر عالم مادّه احاطه دارد بلكه جهان مادّه در مقابل آن، بسیار بسیار كوچك و كم اهمیّت است.
اما حاملان عرش بى ‏شكّ به آن معنى نیست كه فرشتگانى درشت هیكل و قوى پیكر پایه ‏هاى تخت بلندى را كه خداوند بر آن تكیه كرده است بر دوش گرفته ‏اند، چرا كه عرش- همان گونه كه در بالا اشاره شد در این گونه موارد معنى كنایى دارد و قراین عقلیّه كه مى ‏گوید خداوند از جسم و جسمانیّت دور است گواه قضیّه است.
بنا بر این حاملان عرش، فرشتگان بسیار بزرگ و والا مقامى هستند كه شبیه و مانند ندارند و مى ‏توانند به تدبیر جهان ماوراى طبیعت (به معنایى كه در بالا گفته شد كه عرش عظیم خداست) بپردازند و فرمان او را در همه جا اجرا كنند و اگر مى ‏بینید كه در عبارات مولا علی علیه السلام در خطبه اول نهج البلاغه عظمت و بزرگى آنها به این صورت بیان شده كه گردن هاى آنان از آسمانها گذشته و پاهایشان در پایین‏ ترین طبقات زمین قرار گرفته و اندام آنها از اطراف و اقطار جهان بیرون رفته و شانه‏ هاى آنها متناسب پایه‏ هاى عرش عظیم پروردگارست، همه تعبیراتى است كه قدرت آنها را بر تدبیر آن عالم بزرگ روشن مى ‏سازد.
درست است كه ما باید الفاظ را همه جا بر معانى حقیقیش حمل كنیم ولى آنجا كه پاى قراین مسلّم عقلى در میان باشد چاره ‏اى جز معناى كنایى نیست همان‏ گونه كه در «یَدُ اللَّهِ فَوْقَ أَیْدِیهِمْ» مى ‏گوییم.
آرى آنها نه به قوّت و قدرت خود بلكه به حول و قوّه الهى، این كار مهمّ را بر دوش گرفته ‏اند و در عین حال تسبیح او مى ‏گویند و تقدیس او مى‏ كنند و طبق آیه 7 سوره غافر براى مؤمنان استغفار مى ‏نمایند: «الَّذِینَ یَحْمِلُونَ الْعَرْشَ وَ مَنْ حَوْلَهُ یُسَبِّحُونَ بِحَمْدِ رَبِّهِمْ وَ یُؤْمِنُونَ بِهِ وَ یَسْتَغْفِرُونَ لِلَّذِینَ آمَنُوا».
منبع: پیام امام امیر المومنین علیه السلام، ذیل شرح خطبه اول
پی نوشت ها به نقل از پیام امام امیرالمومنین علیه السلام:
1. منهاج البراعة فى شرح نهج البلاغه، جلد 2، صفحه 32 تا 35- مرحوم علامه مجلسى روایات مربوط به عرش و كرسى را در جلد 55 كتاب بحار الانوار به طور مشروح آورده است و از جمله، روایات فوق را در صفحات 5 و 17 و 55 ذكر نموده است.



ارسال توسط حیدر امیرپور
مرتبه
تاریخ : دوشنبه 4 خرداد 1394
دوشنبه ۴ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۶:۰۰
تراز: رسول خدا (ص) فرمودند: مراد از «العذاب الادنى‏»، مصیبت ها، بیماریها و رنج هایى‏ است كه انسان در دنیا به آن گرفتار مى شود.
مقصود از عذاب نزدیک چیست؟

قحطی و گرانی در آخرالزمان!

تراز: رسول خدا (ص) فرمودند: مراد از «العذاب الادنى‏»، مصیبت ها، بیماریها و رنج هایى‏ است كه انسان در دنیا به آن گرفتار مى شود.

پایگاه خبری تحلیلی ترازدر سوره مبارکه سجده به دنبال بحثى كه پیرامون گنهكاران و مجازات دردناك آنها بیان می شود به نکته لطیفی در خصوص یكى از الطاف خفى الهى اشاره می شود. می فرماید خداوند متعال در دنیا مجازات های خفیفی قرار می دهد که نقش بیدارکنندگی دارند. از این آیات مشخص می شود که خداوند هرگز نمى خواهد بنده اى گرفتار عذاب جاویدان شود، به همین دلیل از تمام وسائل بیدار كننده براى نجات همه بندگان استفاده مى كند؛ پیامبران الهى مى فرستد، كتب آسمانى نازل مى كند، نعمت مى دهد، به مصیبت گرفتار مى سازد و اگر هیچیك از اینها سودى نداشت چنین كسانى جز آتش دوزخ سرنوشتى نخواهند داشت.

در آیه ۲۱ سوره سجده می خوانیم:
«وَ لَنُذِیقَنَّهُمْ مِنَ الْعَذَابِ الْأَدْنَى دُونَ الْعَذَابِ الْأَكْبَرِ لَعَلَّهُمْ یَرْجِعُونَ.»
«و حتما آنها را از عذاب نزدیكتر (دنیا مانند قحطى و مرض و شكست) قبل از عذاب بزرگتر (آخرت) مى‏ چشانیم، شاید بازگردند.»
                                                                                                                                        *****
سه نکته:
* عذاب نزدیکتر کدام است؟
مسلما عذاب ادنى یا نزدیکتر معنى گسترده اى دارد كه غالب احتمالاتى را كه مفسران به طور جداگانه در تفسیر آن نوشته اند در بر مى گیرد. از جمله اینكه منظور مصائب و درد و رنجهاست؛ یا قحطى و خشكسالى شدید هفت ساله اى كه مشركان در مكه به آن گرفتار شدند تا آنجا كه مجبور گشتند از لاشه مردارها تغذیه كنند! یا ضربه شدیدى است كه بر پیكر آنها در جنگ ((بدر)) وارد شد. و مانند اینها.
 
** فلسفه مهم بلا و رنج
این آیه یكى از فلسفه هاى مهم مصائب و بلاها و رنجها را كه از سؤال انگیزترین مسائل در بحث توحید و خداشناسى و عدل پروردگار است روشن مى نماید. رسول خدا (ص) فرمودند: «مراد از «العذاب الادنى‏»، مصیبت ها، بیماریها و رنج هایى‏ است كه انسان در دنیا به آن گرفتار مى شود.» (تفسیر نور)
 
*** قحطی و گرانی در آخرالزمان!
در تفسیر برهان و همچنین تفسیر قمی ذیل آیه فوق روایتی از امام صادق بیان شده که حضرت می فرمایند: «منظور از العذاب الأدنی، (عذاب نزدیکتر) قحطی و خشکسالی است و منظور از العذاب الاأکبر (عذاب بزرگتر) قیام حضرت مهدی (عج) با شمشیر در آخرالزمان است.» (تفاسیر قمی و برهان ذیل آیه ۲۱ سوره سجده؛ اثبات الهداه ج ۳ ص۵۶۴)
و صد البته امروز شاهد مشکلات مالی و غیر مالی شدید و بزرگی در سراسر دنیا هستیم، از افزایش آمار بیکاری در غرب، ورشکستگی شرکت های چند ملیتی بانکها، کسری بودجه کشورهای منطقه یورو، بدهی های سنگین دولت امریکا و مشکلات فراوان مشابه در سراسر دنیا که شاید به نوعی بیانگر قحطی یا گرانی مد نظر روایت فوق باشد.


ارسال توسط حیدر امیرپور
مرتبه
تاریخ : یکشنبه 3 خرداد 1394
۲۳۹۵۶۱
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۳
مدینه - مسجد النبی در سال 1348

مطالب مرتبط


ارسال توسط حیدر امیرپور
مرتبه
تاریخ : یکشنبه 3 خرداد 1394

به گزارش پارس به نقل از مهر، در مراسمی که امروز با حضور جمعی از استادان و طلاب حوزه در مدرسه تخصصی امام کاظم(ع) برگزار شد، آیت‌الله العظمی ناصر مکارم شیرازی به تبیین اهداف خود از تاسیس این مدرسه علمیه پرداخت.

این مرجع تقلید، پرورش مجتهدان مبرز و تلاش برای تحول آفرینی در حوزه را از مهم‌ترین اهداف راه اندازی این مدرسه علمیه برشمرد.

حجت‌الاسلام واحدی مسئول مدرسه تخصصی فقه و اصول امام کاظم(ع) نیز تاکید کرد: مدرسه تخصصی فقه و اصول با هدف تربیت فضلای متدین، متخلق، زمان شناس، توانمند و کارآمد در جهات مختلف حوزوی به ویژه در عرصه فقه و اصول راه‌اندازی شده است.

آموزش علوم اسلامی در سطوح عالی با محوریت فقه و اصول، تقویت معارف دینی و ارتقای اخلاق الهی، آموزش مهارت‌های پژوهشی، تالیفی و تحلیل و بررسی تطبیقی، آموزش و تربیت اساتید لایق و مدرسان و مربیان آموزش و پژوهشی کارآمد از میان طلاب مستعد و نخبه برای هدایت طلاب جوان در عرصه‌های مختلف علوم حوزوی از دیگر اهداف راهاندازی این مدرسه علمیه است که حجت‌الاسلام واحدی به آن اشاره کرده است.

به گفته وی، اهدافی همچون ایجاد توانایی استفاده علمی از قرآن کریم و منابع حدیثی، گسترش فرهنگ تحصیل عمیق و پژوهش با ایجاد توانایی بهره برداری از متون فقهی و اصولی و منابع علمی و تقویت احساس مسئولیت برای آمادگی جهت برعهده گرفتن وظایف دینی در جامعه اسلامی و حوزه‌های علمیه در تاسیس این مدرسه علمیه در نظر گرفته شد.

مدرسه تخصصی فقه و اصول امام کاظم(ع) در میدان معلم، ابتدای بلوار معلم جنوبی، حدفاصل میدان معلم و بسیج واقع شده است.



ارسال توسط حیدر امیرپور

به گزارش پارس به نقل از رسا حجت الاسلام مجتبی روحانی، امام جمعه بابل امروز در خطبه های نمازجمعه این هفته با تبریک میلاد با سعادت امام حسین(ع) و روز پاسدار گفت: نخستین جلوه ولادت امام حسین (ع) ولادت نوریه آن حضرت(ع) است و قبل از آنکه لباس مولود بپوشد، خدای متعال وجود او را در قالب انوار متولد کند. وی ولادت امام حسین(ع) را در سوم شعبان ولادت جسمانی آن حضرت بیان و خاطرنشان کرد: نور امام حسی(ع) در اصلاب شامخه و ارحام مطهره قرار گرفت و این نور در رحم زهرای مرضیه(س) مستقر شد و در سوم شعبان این ولات عظیم رخ داد. رییس شورای فرهنگ عمومی بابل با بیان تقارن ولادت امام حسین(ع) و روز پاسدار اذعان کرد: پاسداران شاگردان معنوی سیدالشهدا(ع) هستند که در دوران دفاع مقدس و با حضور در صحنه های مختلف دفاع از اسلام و انقلاب اسلامی درسی را که از سید الشهدا (ع)گرفتند را به اجرا گذاشتند. وی با بیان این که ماه شعبان ماه شادی و سرور است، نسبت به برخی شادی های حرام در این ماه هشدار داد و گفت: متأسفانه بارها دیده شده است که برخی از محافل شادی مانند عروسی ها صحنه های حرام دیده می شود و این جای تأسف دارد. حجت الاسلام روحانی ادامه داد: حد و مرز خط قرمز های شرعی در جشن ها و محافل شادی باید رعایت شود و متأسفانه برخی ها به بهانه عروسی تا  نیمه های شب اقدام  صدای ساز و آواز حرام آزاردهنده می کنند. وی خواستار برخورد جدی نیروی انتظامی با این افسارگسیختگی ها شد و اظهار داشت:  نیروی انتظامی، پایگاه های بسیج  و عموم مردم نسبت به ناهنجاری های اخلاقی در جامعه بی تفاوت نباشند و لازم است تا وظیفه شرعی امر به معروف و نهی از منکر در جامعه برای حفظ سلامت آن اجرا شود. امام جمعه بابل به مذاکرات هسته ای ایران و نزدیک شدن به موعد مقرر برای توافق نهایی اشاره و تصریح کرد: مذاکرات هسته ای به سمت موعد نهایی اش در دهم تیرماه می رود و شاهد جدی تر شدن این مذاکرات هستیم اما همزمان شاهد کارشکنی هایی از طرف غربی هستیم وی اذعان کرد: امروز همگان می دانند که طرف غربی به ویژه آمریکا بسیار نیازمندتر از ایران به توافقنامه ی هسته ای است و با این زیاده خواهی ها اگر مذاکرات به شکست کشیده شود موجب خدشه دار شدن چهره طرف غربی می شود. حجت الاسلام روحانی با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری و تاکید بر خط قرمز های جمهوری اسلامی گفت: طرف غربی بداند که نمی تواند با توافقات هسته ای می تواند زمینه  سلطه خود بر کشور را فراهم کند. وی افزود: جمهوری اسلامی یک ذره اجازه تسلیم را نخواهند داد و این آرزو را دشمنان ما به گور خواهند برد که ملت ما از تهدیدات نظامی و دیگر گزینه های آنان ذره ای رعب و ترس را به خود راه بدهد. مسؤول مدارس علمیه  خاتم الانبیاء و الزهرای بابل با تسلیت درگذشت حجت الاسلام محامدی تصریح کرد: حجت الاسلام محامدی عالم خدمتگذار و زاهدی بود که تا تا آخرین لحظه عمر خود در رونق بخشی به محافل دینی در شهرستان بابل تلاش کرد.



ارسال توسط حیدر امیرپور
ر     مذهبی
۱
# # #
توصیه مطلب
۰
چرا حضرت عباس(ع) "باب الحوائج" و "باب الحسین" نامیده شدند؟
یکشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۵:۳۰
مرجع : سایت خبری باشگاه خبرنگاران جوان
حضرت عباس علیه السلام جایگاه بلندى نزد برادرش امام حسین علیه السلام داشت.
چرا حضرت عباس(ع) "باب الحوائج" و "باب الحسین" نامیده شدند؟
به گزارش افکارنیوز، حضرت عباس علیه السلام در دوران زندگانى امام مجتبى علیه السلام پیوسته کنار آن حضرت به مددکارى مردم و برآوردن نیازهایشان مى‏‌پرداخت.

این رویه در زمان امامت امام حسین علیه السلام و پیش از جریان عاشورا نیز ادامه داشت تا آنجا که هرگاه نیازمندى براى کمک خواستن نزد این دو امام همام مى‌‏آمد، حضرت عباس علیه السلام مأمور اجراى دستور امام خویش مى‌شد.

حضرت عباس علیه السلام جایگاه بلندى نزد برادرش امام حسین علیه السلام داشت. نوشته‌‏اند:

«همان‌گونه که پدرش امیرالمؤمنین علیه السلام جایگاه بلندى نزد پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله داشت و باب او بود و هرگاه مشکلى روى مى‌‏داد پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله ابتدا آن را با على علیه السلام در میان مى‌گذاشت، عباس علیه السلام نیز چنین حالتى نسبت به امام حسین علیه السلام داشت.

امام با پیشامد هر مشکلى آن را با برادرش در میان گذاشته و از او مى‏‌خواست که آن مشکل را برطرف نماید.» این مسئله سبب شد تا ایشان را باب الحوائج؛ «برآورنده نیازها» بخوانند البته به نظر مى‏‌رسد این لقب بعدها در نتیجه توسل‌‏ها و کرامت‏‌هاى آن حضرت به ایشان داده شده است.

شدت دلبستگى حضرت عباس علیه السلام به برادر بزرگ‏تر خود، امام حسین علیه السلام تا آنجا بود که همواره خود را خدمتگزار وى مى‌دانست و براى اجراى فرمان‏‌هاى ایشان همیشه پیش‏قدم بود.

این بدان دلیل بود که پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله فرمود: «اَنَا مَدِینَةُ العِلمِ وَ عَلِىٌّ بَابُهَا فَمَن اَرَادَ مَدِینَةَ فَلْیَأْتِ البَابَ؛ من شهر دانش هستم و على علیه السلام دروازه ورود به آن است.

پس هرکس خواهان ورود به شهر دانش است، باید نخست سراغ درِ آن را بگیرد.» حضرت عباس علیه السلام نیز درب ورود به شهر حسینى علیه السلام بود.

از علامه فقید طباطبایى؛ نویسنده تفسیر بزرگ المیزان در این باره نقل شده است که فرمود: «مرحوم سید السّالکین و برهان العارفین، آقا سید على قاضى فرمود: در هنگام کشف بر من روشن و آشکار شد که وجود مقدس اباعبداللّه الحسین علیه السلام مظهر رحمت کلیّه الهیه است و باب و پیش‏کار آن حضرت، سقاى کربلا، سرحلقه ارباب وفا، آقا باب الحوائج الى اللّه، ابوالفضل العباس صلوات اللّه و سلامه علیه است».


ارسال توسط حیدر امیرپور
مرتبه
تاریخ : یکشنبه 3 خرداد 1394
داخلی     خبر     مذهبی
# # #
توصیه مطلب
۰
گواهی حجرالاسود بر امامت امام سجاد(ع)
یکشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۲۱
خداوندا به درستى وصیّت و امامت پس از حسین بن علىّ بن أبى طالب به علىّ فرزند حسین پسر علىّ بن أبى طالب؛ و فرزند فاطمه زهرا دخت رسول خدا صلّى اللَّه علیه و آله مى‏ رسد.
گواهی حجرالاسود بر امامت امام سجاد(ع)
سرویس مذهبی افکارنیوز- از امام باقر علیه السّلام نقل است كه  می فرمایند:

 وقتى حسین بن علىّ علیهما السّلام به شهادت رسید، محمّد ابن حنفیّه كسى به دنبال امام سجّاد فرستاده و با او خلوت نموده و گفت:

اى پسر برادر، تو خود مى‏ دانى كه رسول خدا صلّى اللَّه علیه و آله وصیّت و امامت پس از خود را به علىّ بن ابى طالب علیه السّلام نهاد، سپس به حسن، و بعد هم به حسین علیهما السّلام، حال پدرت علیه السّلام به شهادت رسیده و بر كسى وصیّت نكره، و من عموى تو و هم ریشه توام، و من در این سنّ و قدمت از تو در این سنّ جوانى به آن مقام شایسته‏ ترم، پس در مسأله وصیّت و امامت با من منازعه و مخالفت مكن!.

حضرت علىّ بن الحسین امام سجاد علیهما السّلام به او فرمود:
 اى عمو، رعایت تقواى الهى را نموده و ادّعاى چیزى كه حقّ تو نیست را مكن، من تو را موعظه مى‏ كنم كه از بى‏ خبران نشوى، اى عمو، بدرستى كه پدرم- صلوات خدا بر او باد- پیش از آنكه آهنگ عراق را كند به من وصیّت نمود و ساعتى پیش از شهادت با من در این باره عهد بست، و سلاح رسول خدا صلّى اللَّه علیه و آله نزد من است، پس متعرّض آن مشو و گر نه مى‏ ترسم عمرت كوتاه شده و حالت دگرگون و پراكنده شود، و بى‏ شكّ خداوند تبارك و تعالى عهد فرموده كه‏ امامت و وصیّت را فقط در نسل حسین علیه السّلام قرار دهد، اگر قبول ندارى بیا برویم نزد حجر الأسود تا از آن طلب حكم كنیم.

امام باقر علیه السّلام فرمود: كلام میان آن دو در مكّه بود تا اینكه نزد حجر الأسود رفتند، حضرت سجّاد علیه السّلام به محمّد ابن حنفیّه فرمود:
ابتدا شما به درگاه خداوند ناله و ابتهال كرده و بخواه كه حجر را برایت به نطق آورد سپس من درخواست مى‏ كنم.
محمّد ناله و ابتهال نموده و درخواست كرد ولى هیچ جوابى از حجر نشنید.

حضرت فرمود: اى عمو بى‏ شكّ اگر تو وصىّ و امام بودى حتماً جوابت مى‏ داد.
محمّد گفت: پسر برادرم حال تو بخواه، پس آن حضرت دست بدرگاه خداوند شد سپس خطاب به حجر گفت: تو را قسم به آن خدایى كه در تو میثاق انبیا و اوصیا و همه مردم را قرار داد كه با زبان عربى مبین بگویى وصىّ پس از حسین بن علىّ كیست؟

پس حجر آن چنان به جنبش آمد كه نزدیك بود از جا كنده شود سپس خداوند آن را به زبان عربىّ مبین گویا فرمود پس گفت: 
خداوندا به درستى وصیّت و امامت پس از حسین بن علىّ بن أبى طالب به علىّ فرزند حسین پسر علىّ بن أبى طالب؛ و فرزند فاطمه زهرا دخت رسول خدا صلّى اللَّه علیه و آله مى‏ رسد.
پس محمّد ابن حنفیّه بازگشته و پس از آن معتقد به ولایت آن حضرت شد .


ارسال توسط حیدر امیرپور
(تعداد کل صفحات:107)      [1]   [2]   [3]   [4]   [5]   [6]   [7]   [...]  

آرشیو مطالب
صفحات جانبی
پیوند های روزانه
امکانات جانبی
blogskin

قالب وبلاگ