هیئت سرابی های مقیم مرکز (جوادیه)
همانا قیام من برای اصلاح امّت جدم بود و هدف مهم من امر به معروف و نهی از منکر است.امام حسین (ع)

مرتبه
تاریخ : سه شنبه 11 شهریور 1393


ارسال توسط حیدر امیرپور
:۵۰
مرجع : روضه
دختران، داراى برکت و دوست داشتنى اند و پسران، بشارت آورند . دختران، باقیات الصالحات بازماندگان شایسته اند.
به گزارش افکارنیوز، 



ارسال توسط حیدر امیرپور
مرتبه
تاریخ : یکشنبه 9 شهریور 1393


ارسال توسط حیدر امیرپور
مرتبه
تاریخ : شنبه 8 شهریور 1393
به گزارش پارسینه به نقل از روزنامه ی جمهوری اسلامی،  منابع آگاه می‌گویند محمودالصرخی طراح حمله به حرم امام حسین(ع) كه دو ماه پیش در پی ناكامی در حمله عوامل وی به شهر مقدس كربلا ناپدید گردید، توسط دولت قطر برای اقامت در این كشور دعوت شد. این فرد كه مدعی مرجعیت در عراق بود یكی از اعضای وفادار به حزب منحله بعث عراق می‌باشد و همچنین مدعی ارتباط با امام زمان(عج) است. او در پی ناكامی حمله به كربلا متواری شد و به گفته منابع آگاه اكنون مقیم قطر می‌باشد. این شیخ‌نشین عربی محل اقامت و تردد اعضای برجسته حزب بعث عراق بویژه خانواده صدام حسین دیكتاتور سابق عراق می‌باشد.

ارسال توسط حیدر امیرپور
مرتبه
تاریخ : شنبه 8 شهریور 1393
 
 
کد خبر: 387070
تاریخ مخابره : ۰۸/۰۶/۱۳۹۳ - ۱۰:۳۲
فرق ادب با عقل
اصل عقل، از موهبت هاى خدادادى است، و قابل كسب نیست.
به این مطلب امتیاز دهید
0 0
0 نظر
[-] اندازه متن [+]

به گزارش سرویس دینی جام نیوز، ابوهاشم (یكى از فقهاى اسلام در عصر امام رضا(ع ) و امام جواد(ع )... بود) مى گوید: در محضر حضرت رضا(ع ) بویدم ، و افرادى نیز در آنجا بودند، سخن از عقل و ادب (نیروى اندیشه و اخلاق اسلامى) به میان آمد، هر كسى چیزى مى گفت ، امام رضا(ع ) فرمود:«عقل از عطایاى الهى است، ولى ادب، (مربوط به انسان است كه آن) را با رنج و زحمت، تحصیل مى كند، بنابراین كسى كه در تحصیل ادب، زحمت، تحصیل مى كند، بنابراین كسى كه در تحصیل ادب، زحمت و رنج كشید، آن را بدست مى آورد، ولى كسى كه در كسب عقل رنج و زحمت بكشد، جز بر نادانى خود نمى افزاید».(اصول كافى ، ج 1، كتاب العقل و الجهل ، حدیث 18، ص 24)

 

یعنى اصل عقل، از موهبت هاى خدادادى است، و قابل كسب نیست، ولى امور اخلاقى و ارزش هاى انسانى، قابل تحصیل است، و مى توان با زحمت و رنج در تحصیل آن امور، به درجه عالى ادب رسید.



ارسال توسط حیدر امیرپور
مرتبه
تاریخ : پنجشنبه 6 شهریور 1393
»  به دامن کریمه اهل بیت چنگ بزن  
نوشته شده در چهارشنبه ۰۵ شهریور ۹۳

حرم حضرت معصومه



ادامه مطلب
ارسال توسط حیدر امیرپور

 
کد خبر: 386364
تاریخ مخابره : ۰۵/۰۶/۱۳۹۳ - ۰۹:۳۴
یزید برای جنگ با امام حسین(علیه السلام) چقدر به مردم کوفه پول داد؟
اخیرا در شبکه های اجتماعی موضوعی دست به دست می چرخید مبنی بر اینکه «یزید به هر نفر اهل خواص کوفه 30 هزار دینار طلا داد و دین آنان را خرید تا در مقابل امام حسین(ع) به میدان جنگ آیند».
به این مطلب امتیاز دهید
0 0
0 نظر
[-] اندازه متن [+]

به گزارش سرویس دینی جام نیوز، گاهی شاهد انتشار مباحثی درباره برخی وقایع تاریخی اسلام هستیم که صحت یا عدم صحت آن بسیار حائز اهمیت است چرا که در صورت روشن نشدن واقعیت، ممکن است، طرح اینگونه مباحث منجر به برداشت نادرست نسل جوان از وقایع تاریخی شده و در باور سایر وقایع نیز شک و شبهه ایجاد کند.



ادامه مطلب
ارسال توسط حیدر امیرپور
مرتبه
تاریخ : چهارشنبه 5 شهریور 1393
وقتی که شعر «قربون کبوترای حرمت» سروده شد +خاطرات
یکی از خاطرات این کتاب به چگونگی سرودن شعر زیبای «قربون کبوترای حرمت» از سوی این شهید اختصاص یافته است.
به این مطلب امتیاز دهید
0 0
0 نظر
[-] اندازه متن [+]

 




ادامه مطلب
ارسال توسط حیدر امیرپور
 
 
کد خبر: 386299
تاریخ مخابره : ۰۴/۰۶/۱۳۹۳ - ۲۳:۱۸

آیا زنان در زمان پیامبر ـ صلی الله علیه و آله ـ و ائمه معصومین در مسجد برای نماز جماعت حضور می یافتند؟ ممنوعیت ورود زنان به مسجد از چه زمانی شروع شد؟
به این مطلب امتیاز دهید
00
0 نظر
[-]اندازه متن[+]

 

به گزارش سرویس دینی جام نیوز، از یك سو در حدیثی آمده "مسجد المرأه بیتها؛ مسجد زن خانه ی اوست" و از طرفی هم نماز جماعت دارای اهمیت بسزایی است، آیا اسلام زن را از اقامه نماز جماعت در مسجد برحذر داشته است؟

 

بی‌شك در فرهنگ اسلام، هیچ مكانی به اندازه مسجد دارای اهمیت نبوده تا پیرامون آن توصیه‌ها و دستوراتی رسیده باشد، زیرا در قاموس اسلام دین و دنیا در مسجد گرد هم می‌آیند. از دیرباز نقش مسجد در جامعه اسلامی نقش سازنده و محوری بوده است به طوری كه در صدراسلام مسجد مكانی برای تعلیم و تربیت، وعظ و خطابه، نمازجماعت ، قضاوت و مشورت... بود.


این مكان، با توجه به قداست آن و عمومیت لفظ آن، پذیرای همه مسلمانان بود و هیچ منعی از حضور زنان در آن نشده است. گزارش های تاریخی نیز به حضور زنان در مساجد تصریح ‌دارد زنان در نماز جماعت پیامبر ـ صلی الله علیه و آله ـ حاضر می‌شدند و حتی نماز صبح را پشت سر حضرت رسول ـ صلی الله علیه و آله ـ می‌خواندند.

 

 

چند نمونه

زن قرشی به نام «عاتكه بن زید»، كه پیوسته در نماز پیامبر اكرم ـ صلی الله علیه و آله ـ حاضر می‌شد، زمانی كه با خواستگاری عمر مواجه شد شرط كرد تا عمر هیچگاه او را از شركت در نماز جماعت منع نكند ، عمرهم با نارضایتی پذیرفت.

 

پس از مرگ عمر وقتی كه زبیر از او خواستگاری كرد و باز این شرط را مطرح نمود، زبیر هم ناچار پذیرفت و او به نماز جماعت می‌رفت و زبیر هم كه نمی‌توانست چیزی بگوید صبرش تمام شد و چاره‌ای اندیشید. شبی برای نماز عشاء به مسجد رفت و در جایی كمین كرد تا زنش از راه رسید و از پشت به او دست زد و این سبب شد تا پس از آن همسرش به نماز جماعت نرفت.(1)

 

در زمان حكومت عمر خلیفه دوم، زنان به صورت جداگانه به امامت سلیمان بن ابی حیثمه انصاری در رحبة مسجد نماز جماعت می‌خواندند، و مردان نیز به امامت ابی بن كعب نماز جماعت برگزار می‌كردند.(2)

 

در زمان عثمان بن عفان مردان و زنان در یك مسجد نماز جماعت می خواندند اما بعدها امیرالمؤمنین ـ علیه السّلام ـ در زمان خلافتش دوباره زنان را از مردان جدا كرد و شخصی به نام عرفجه با زنان نماز می‌خواند.(3)

 

 

چند حدیث

اهتمام ائمه طاهرین ـ علیهم السّلام ـ به نماز جماعت و عدم منع حضور زنان از سوی آنان در مساجد، نشانگر حضور زنان در مساجد است: امام باقر ـ علیه السّلام ـ فرمودند: نماز جمعه بر كسی كه بتواند پس از نماز صبح به محل نماز جمعه برسد واجب است.(4)

 

انس بن مالك كه از شاگردان امام صادق ـ علیه السّلام ـ بود در عقیق در دو فرسخی مدینه گاهی با خانواده و غلامان و كارگرانش نماز جمعه و جماعت می‌خواند.(5)

 

از نظر عقلی هم از آن رو كه زنان مسؤولیت تربیت فرزندان و آینده‌سازان جامعه فردا را بر عهده دارند نمی‌توان از ورود آنان به مساجد كه مكانی عبادی و فرهنگی است ممانعت كرد چنانچه زمانی كه عمر زنی را از حضور در مسجد نهی كرد آن زن در پاسخ گفت: مگر نشنیدی كه پیامبر ـ صلی الله علیه و آله ـ فرمود: «لاتمنعوا اماء الله مساجد الله»(6) یعنی منع نكنید زنان را از مساجد الهی.

 

در خبری از پیامبر ـ صلی الله علیه و آله ـ آمده: هنگامی كه زنان شما برای نماز عشاء برای مسجد اجازه گرفتند به آنان اجازه دهید.(7)

 

هم چنین از پیامبر ـ صلی الله علیه و آله ـ نقل شده است كه همانا من در نماز دوست دارم كه (صحبتم با خدای خود) طولانی شود اما وقتی می‌شنوم كه كودكی گریه می‌كند آن را كوتاه می‌كنم چونكه می‌دانم كه مادرش نگران گریه اوست. (8) این قضیه نشانگر حضور زنان و كودكان در نماز جماعت پیامبر(ص) می باشد.

 

از مجموعه این گزارشات بر می آید كه از سویی ورود زنان به مساجد، در عصر پیامبر(ص) و پس از آن، با هدف شركت در نماز جماعت جایز بوده و از سوی دیگر نماز زنان را در خانه های خود بر نماز در مسجد برتر دانسته اند كه به هیچ روی به معنای منع حضور آنان در مساجد نمی باشد.

 

 

پی نوشت ها:

1. ابن اثیر، اسرالغابه فی معرفة الصحابه، بیروت، داراحیاء التراث العربی، ج7، ص185.
2. ابن سعد، الطبقات الكبری، داربیروت للطباعة و النشر، ج5، ص26.
3. ابن سعد، همان، ص27.
4. الحرالعاملی، محمدبن الحسن، وسایل الشیعه، ج5، ص11.
5. بخاری، صحیح بخاری، دارالفكر، ج1، ص251.
6. الرفاعی عبید، منصور، مكانة المسجد و رسالته، مكتبة الدار العربیه للكتاب، چاپ اول، 1417 هـ ق، ص23.
7. همان، ص25.
8. همان، ص24.

 

 

 



ارسال توسط حیدر امیرپور
مرتبه
تاریخ : سه شنبه 4 شهریور 1393

اس ام اس ولادت حضرت معصومه و روز دختر

ارسال شده توسط در

sms veladat masome and dokhtar - maskanesabz

میلاد بانوی مهر و وفا، مظهر جود و سخا، حضرت معصومه علیهاالسلام مبارک باد …

————————————————



ادامه مطلب
ارسال توسط حیدر امیرپور
مرتبه
تاریخ : سه شنبه 4 شهریور 1393

تصاویر جالب از انبار Amazon![17 دقیقه پیش]

 
 
کد خبر: 386102
تاریخ مخابره : ۰۴/۰۶/۱۳۹۳ - ۱۲:۴۲
سه شخصی که دعایشان مستجاب نمی شود
سائل چهارم آمد و تقاضاى كمك كرد، امام صادق(ع) درباره او دستور كمك نداد، فقط دعا كرد و فرمود:«خدا سیرت كند.»
به این مطلب امتیاز دهید
0 0
0 نظر
[-] اندازه متن [+]


به گزارش سرویس دینی جام نیوز، مرحوم اشتهاردی در کتاب داستانهای اصول کافی نوشتند: ولید بن صبیح مى گوید: بین راه مكه و مدینه ، همراه امام صادق(ع) بودم، سائلى آمد و درخواست كمك كرد، امام صادق(ع) دستور داد به او چیزى دادند، چیزى نگذشت سائل دیگرى آمد و درخواست كمك كرد، باز آن حضرت ، دستور داد چیزى به او دادند، بعد از ساعتى، باز سائلى آمد و تقاضاى كمك كرد، آن حضرت، دستور داد به او نیز چیزى دادند.


تا اینكه سائل چهارم آمد و تقاضاى كمك كرد، امام صادق(ع) درباره او دستور كمك نداد، فقط دعا كرد و فرمود:«خدا سیرت كند.»


سپس امام صادق (ع ) به ما رو كرد و فرمود:«آگاه باشید كه در نزدم چیزى وجود دارد كه به او (سائل چهارم) كمك كنم، ولى مى ترسم مانند یكى از سه شخص شویم كه دعاى آنها به استجابت نمى رسد، آن سه شخص ‍ عبارتند از:


1- شخصى كه خداوند مالى به او بدهد، و او آن را در مورد ناشایسته اش ‍ مصرف كند، سپس بگوید:«خدایا به من بده»، دعایش مستجاب نگردد.


2- مردى كه درباره همسرش دعا كند كه :«خدایا مرا از او راحت كن»، با اینكه خداوند اختیار (طلاق) او را بدست آن مرد داده است، چنین فردى نیز دعایش مستجاب نمى شود.


3- مردى كه در مورد همسایه اش نفرین مى كند (و مى گوید: «خدایا این همسایه ام را نابود كن ») با اینكه راه خلاصى براى او وجود دارد، و آن اینكه خانه خود را بفروشد و بجاى دیگر برود، چنین كسى نیز دعایش به استجابت نمى رسد.


(و من سائل چهارم كمك نكردم ، تا مبادا مثل اولى (مصرف كننده مال در غیر مورد شایسته اش ) شوم و دعایم به استجابت نرسد).(اصول کافی باب من لا تستجاب دعوته ، حدیث 1، ص 510، ج 2)

 

 



ارسال توسط حیدر امیرپور
مرتبه
تاریخ : یکشنبه 2 شهریور 1393

اثر لقمه حرام / داستان
شریك ، تاءملى كرد و سپس گفت : اكنون كه به انتخاب یكى از این سه كار مجبور هستم ترجیح مى دهم كه مورد سوم (مهمانى ) را بپذیرم .
به این مطلب امتیاز دهید
00
0 نظر
[-]اندازه متن[+]

به گزارش سرویس دینی جام نیوز، شریك بن عبدالله نخعى از دانشمندان معروف اسلامى در قرن دوم بود، مهدى عباسى (سومین خلیفه عباسى ) به علم و هوش شریك ، اطلاع داشت ، او را به حضور طلبید و اصرار كرد كه منصب قضاوت را قبول كند، او كه مى دانست قضاوت در دستگاه طاغوتى عباسیان ، گناه بزرگ است ، قبول نكرد.


مهدى عباسى اصرار كرد كه او معلم فرزندانش گردد، او به شكلى از زیر بار این پیشنهاد نیز خارج شد و نپذیرفت .


تا اینكه روزى خلیفه عباسى به وى گفت : ((من از تو سه توقع دارم كه باید یكى از آنها را بپذیرى : 1- قضاوت 2- آموزگارى 3- امروز مهمان من باشى و بر سر سفره ام بنشینى )).


شریك ، تاءملى كرد و سپس گفت : اكنون كه به انتخاب یكى از این سه كار مجبور هستم ترجیح مى دهم كه مورد سوم (مهمانى ) را بپذیرم .


خلیفه قبول كرد و به آشپز خود، دستور داد: لذیذترین غذاها را آماده نماید و از شریك ، به بهترین وضع ممكن پذیرائى نماید.


پس از آماده شدن غذا، شریك كه آن روز از آن غذاهاى لذیذ و گوناگون نخورده بود، با حرص و ولع از آنها خورد، در همین حال یكى از نزدیكان خلیفه به خلیفه گفت : ((همین روزها، شریك ، هم منصب قضاوت را مى پذیرد و هم منصب آموزگارى فرزندان شما را، و اتفاقاً همین طور هم شد و او عهده دار هر دو مقام گردید)).


از طرف دستگاه عباسى ، حقوق و ماهیانه مناسبى برایش معین كردند، روزى شریك با متصدى پرداخت حقوق ، حرفش شد.


متصدى به او گفت : ((مگر گندم به ما فروخته اى كه این همه توقع دارى ؟)).


شریك ، جواب داد: ((چیزى بهتر از گندم به شما فروخته ام ، من دینم را به شما فروخته ام )).


آرى غذاى حرام و لقمه ناپاك ، آنچنان قلب او را تیره و تار كرد، كه او به راحتى جزء درباریان دستگاه ظلمه گردید، و به این ترتیب انسان خوبى بر اثر غذاى آلوده ، منحرف و عاقبت به شر شد.

 



ارسال توسط حیدر امیرپور
مرتبه
تاریخ : یکشنبه 2 شهریور 1393
روزنامه های صبح امروز عناوین مهم خود را بیشتر به شرح زیر آمده کرده اند که در ادامه خواهید خواند.
مجله شبانه باشگاه خبرنگاران؛

*وطن امروز

- سردار حسین دهقان، وزیر دفاع صراحتاً به درخواست بازدید مجدد آمانو واکنش نشان داد بازدید از پارچین موضوعیت ندارد
- برکناری دولت یمن نزدیک است سرپیچی ارتش
- به خاطر اطلاع‌رسانی در طرح تحول سلامت صورت گرفت قدردانی وزیر از رسانه ملی
- 6 حکم انتصاب از سوی رئیس قوه قضائیه صادر شد اژه‌ای معاون اول رئیسی دادستان کل کشور


ادامه مطلب
ارسال توسط حیدر امیرپور
مرتبه
تاریخ : یکشنبه 2 شهریور 1393
93 - 06:32:00 | کد مطلب: 269742چاپ

مرگ، لحظاتی پس از اقامه اذان

حادثه > خارجی - طائف>موذن مسجدی در عربستان درست پس از پایان اقامه اذان جان به جان‌‌آفرین تسلیم کرد.

بسیاری از نمازگزارانی كه با صدای اذان او به مسجد آمده بودند به شیوه پایان یافتن زندگی شیخ رداد‌الزیدانی غبطه خورده و یكی از آنها در این‌باره گفت: پیش از این بار‌ها و بار‌ها هنگامی كه حتی در شهری دیگر بودم صدای شیخ را هنگام اذان می‌شنیدم.




ارسال توسط حیدر امیرپور

امام جعفر صادق علیه‌السلام در حدیثی گهربار پنج اثر مهم و معجزه گریه و اشک ریختن از ترس خداوند را بیان فرموده‌اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا به نقل از مشرق، امام جعفر صادق علیه‌السلام فرمودند: هر چیزى پیمانه و وزنى دارد مگر اشکها؛ زیرا قطره‌‏اى اشک دریاهایى از آتش را فرو مى‏‌نشاند. و هرگاه چشم در اشک خود غرق شود، گَرد هیچ فقر و ذلّتى بر چهره آن ننشیند. و هرگاه اشکها سرازیر شود خداوند آن چهره را بر آتش حرام گرداند. و اگر گرینده‏‌اى در میان امتى بگرید همه آن امّت مشمول رحمت مى‏‌شوند.


متن حدیث:

ما مِن شیءٍ إلاّ ولَهُ کَیْلٌ أو وَزنٌ إلاّ الدُّموعَ ، فإنّ القَطرةَ مِنها تُطْفِئُ بِحارا مِن نارٍ ، وإذا اغْرَوْرَقَتِ العَینُ بمائها لَم یَرْهَقْ وَجهَهُ قَتَرٌ ولا ذِلَّةٌ ، فإذا فاضَتْ حَرَّمَهُ اللّه‏ُ على النّارِ ، ولَو أنّ باکیا بکى فی اُمَّةٍ لَرُحِموا




ارسال توسط حیدر امیرپور
(تعداد کل صفحات:71)      [1]   [2]   [3]   [4]   [5]   [6]   [7]   [...]  

آرشیو مطالب
صفحات جانبی
پیوند های روزانه
امکانات جانبی
blogskin