مسجد-وهیئت سرابی های مقیم مرکز (جوادیه)
همانا قیام من برای اصلاح امّت جدم بود و هدف مهم من امر به معروف و نهی از منکر است.امام حسین (ع)

مرتبه
تاریخ : چهارشنبه 25 اسفند 1395


ارسال توسط حیدر امیرپور
مرتبه
تاریخ : جمعه 4 فروردین 1396
  • کدخبر : 82486976

جایگاه نوروز در روایتی از امام صادق(ع)

دریافت خبر : جمعه 04 فروردین 1396 ساعت 1:56

گروه حوزه های علمیه: نوروز در میان اهل بیت(ع) از آن جهت که مقدمه تحول درونی انسان است، مورد توجه بوده، از این رو امام صادق(ع) فرمودند که «ما مِن یَومِ نَیروزٍ إلاّ و نَحنُ نَتَوقَّعُ فِیهِ الفَرَجَ لأِنَّهُ مِن أیّامِنا و أیّامِ شِیعَتِنا».

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)حجت الاسلام و المسلمین حسین مرادی دولت آبادی، مدیر امور فرهنگی جامعة المصطفی(ص) در پیامی به مناسبت نوروز 96 به جامعه قرآنی گفت: حلول سال 96 شمسی را خدمت همه فعالان فرهنگی تربیتی به ویژه جامعه قرآنی و اهل بیتی تبریک و تهنیت عرض می کنم و امیدوارم سالی توام با برکت باشد.
وی افزود: امام صادق فرمودند «ما مِن یَومِ نَیروزٍ إلاّ و نَحنُ نَتَوقَّعُ فِیهِ الفَرَجَ لأِنَّهُ مِن أیّامِنا و أیّامِ شِیعَتِنا» هیچ نوروزی نیست مگر اینکه ما اهل بیت(ع) در آن انتظار فرج داریم چرا که نوروز از روزهای ما و شیعیان ماست و ایرانیان آن را حفظ کرده اند.
وی ابراز امیدواری کرد تا سال جدید سالی همراه با موفقیت بیشتر و نشاط و شادابی و طراوت برای همه قرآنیان و ملت ایران باشد.



ارسال توسط حیدر امیرپور

۰
 
رهبر حزب الله افغانستان :
حضرت زهرا(س) در نهضت پیامبر بزرگ اسلام(ص) نقش به سزایی ایفا کرد
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۹ حوت ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۴۹

حجت الاسلام والمسلمین هاشمی راستی در مراسم تجلیل از روز مادر ابراز داشت: متاسفانه دولت افغانستان به تبعیت از غرب ، هشتم مارچ را بسیار با شکوه به عنوان روز زن تجلیل کرد در حالی که تاریخچه این روز، هیچ سنخیتی با فرهنگ زنان فرهیخته افغانستان ندارد .

به گزارش خبرگزاری آوا، به مناسبت ولادت ام‌ابیها، حضرت فاطمه زهرا(س) و روز زن و مادر و همچنین ولادت بنیانگذار جمهوری اسلامی، حضرت امام خمینی(ره) مراسم‌های متعددی در نقاط مختلف شهر هرات برگزار شد.

در مراسمی که با حضور جمع کثیری از مجاهدین، علما، فرهنگیان و دیگر اقشار جامعه اعم از پیر و جوان، کودک و نوجوان و زنان و مردان از سوی مرکز تبیان در هرات برگزار شده بود، "احمدعلی غوردروازی" رهبر حزب الله افغانستان طی سخنانی تاکید کرد: پیروان واقعی حضرت زهرا(س) باید به دنبال درک نقش آن‌حضرت در نهضت آخرالزمان باشند.

وی افزود: همواره برای ما از نقش ایشان در نهضت پیامبر(ص) سخن گفته‌اند اما در مورد نقش ایشان در آخرالزمان صحبتی نشده است. از علما می‌خواهم تا در این رابطه جستجو کرده و بیابند که ایشان در آخرالزمان چه نقشی دارند.

رهبر حزب‌الله افغانستان در ادامه یادآور شد: در مطالبی که نوشته شده است به نقش آن‌حضرت اشاره‌ای نشده است و اگر سراغ عرفا و اهل طریقت و عرفان برویم، یقینا به نتایجی خواهیم رسید چون کسانی که اهل تحقیق ، مطالعه و تاریخ‌نویسی هستند نمی‌توانند آدرسی به ما بدهند و اگر هم بدهند بر اساس اطلاعات و رویدادهای تاریخی از دیروز می‌دهند، اما ما نیاز به اطلاعات فردای خویش داریم که اهل عرفان می‌توانند مطالبی را که ما برای فردا نیاز داریم به ما بگویند. آنان می‌توانند نیازمندی‌های فردای ما را به ما اطلاع دهند.

وی با تاکید بر اینکه حضرت زهرا(س) در نهضت پیامبر(ص) نقش به سزایی را ایفا کردند، افزود: نقش حضرت زهرا(س) در نهضت آخرالزمان به مراتب از نقش دیروزشان بهتر و کاملتر است.

غوردروازی با اشاره به اینکه حضرت مهدی(عج) همواره به دیدار مادرشان حضرت زهرا(س) رفته و از ایشان قوت قلب می‌گیرند، افزود: "اینقدر بگویم که مهدی عاشق زهراست، قوت قلب مهدی زهراست، اگر روزی چند بار مهدی زهرا را ملاقات نکند و چشمش به جمال مادرش نیفتد احساس آرامش ندارد .

به گفته وی ، کسی که جهان را اداره و نظم می‌دهد و کسی که وعده خدا را تحقق می‌بخشد، ایشان باید چند مرتبه به جمال مادرش نگاه کند و انرژی و قدرتی که نیاز دارد از مادرش بگیرد.

این عالم دین اضافه کرد: وقتی کسی که جهان را اداره می‌کند و حکومت جهانی را تشکیل می‌دهد، قوت قلبش مادر است و اگر گاهی اوقات حرفی را از زبان ایشان با خدایش می‌گوید، باید دریابیم که نقش حضرت زهرا(س) در نهضت آخرالزمان چیست.

 این مراسم با تلاوت قاری نونهال سیدمحمدرضا موسوی آغاز و پس از آن با خوانش مقاله توسط خانم زرین حیدری ادامه یافت.

پس از آن سرکار خانم حسنی به ایراد سخن پرداخته و سپس خانم موسوی‌نژاد مقاله را به زبان پشتو قرائت نمودند.

حجت الاسلام والمسلمین هاشمی ؛ رییس مرکز فعالیت های فرهنگی اجتماعی تبیان در هرات نیز با بررسی تاریخچه هشتم مارچ و تلاش غرب بر تحمیل فرهنگ غربی بر مسلمانان افغانستان اظهار داشت: متاسفانه دولت افغانستان به تبعیت از غرب ، هشتم مارچ را بسیار با شکوه به عنوان روز زن تجلیل کرد در حالی که تاریخچه این روز هیچ سنخیتی با فرهنگ زنان فرهیخته افغانستان ندارد .

وی افزود: روز هشتم مارچ برگرفته از قیام های کمونیستی و کارگری زنان در غرب است که در افغانستان و کشورهای اسلامی با فرهنگ غنی و تمدن برگزیده جایگاهی ندارد.

آقای هاشمی تاکید کرد: باید جایگاه ارزشمند زنان و حقوق ایشان در افغانستان به رسمیت شناخته شود و حقوق ضایع شده زنان و مادران به آنها برگردانده شود اما این حقوق فقط بر اساس فرهنگ اسلامی و بومی به صورت کامل اجرا خواهد شد نه فرهنگ غربی .

نامبرده خاطرنشان کرد: اگر قرار باشد روزی به نام روز مادر و زن مسمی شود بایستی روز میلاد حضرت زهرا(س) که برای همه عالم مورد احترام است به این عنوان برگزیده و تجلیل شود.

این برنامه با قرعه‌کشی و اهداء جوایز به بانوان حاضر در جلسه به پایان رسید.



ارسال توسط حیدر امیرپور
4 بازدید
۲۹ اسفند ۱۳۹۵ , ساعت ۸:۵۴

حجت الاسلام روحانی نژاد:

سبک زندگی فاطمی در جامعه ترویج شود/ ولایت مداری ویژگی فاطمه(س)

میامی نیوز- معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان با تاکید بر ضرورت ترویج سبک زندگی فاطمی در جامعه، گفت: حضرت زهرا(س)الگوی ویژه جامعه اسلامی به ویژه بانوان است.

به گزارش خبرنگار میامی نیوز، حجت الاسلام حسین روحانی نژاد در جشن میلاد کوثر که شامگاه شنبه در هیئت مکتب النبی میامی برگزار شد، ضمن تبریک میلاد حضرت زهرا(س) و هفته زن، تاکید کرد: یکی از بالاترین برکات برای شیعیان ولادت حضرت زهرا (س) است و پیامبر(ص) نیز خشنودی خود را در گرو خشنودی دختر خود می داند.

وی با بیان اینکه خداوند متعال با ولادت حضرت زهرا(س) و نزول سوره کوثر بر پیامبر(ص) منت می نهد، افزود: خداوند پیامبر اکرم (ص) را بهانه خلقت عالم و امام علی(ع) را نیز بهانه خلقت پیامبر (ص) دانسته و حضرت فاطمه(س) را دلیل اصلی خلقت عالم و آدم می داند و این نشانه مقام و منزلت آن حضرت است.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان، با بیان اینکه امروز سبک زندگی فاطمی باید در جامعه ترویج شود و نزدیک شدن به سبک زندگی اسلامی و فاطمی آسایش و راحتی را در نتیجه خواهد داشت، گفت: دشمنان سعی در ترویج سبک زندگی غربی در جامعه ما هستند، لذا ما معتقد هستیم دشمن الگوی زندگی غیر انسانی و غیر اخلاقی به جامعه ما ارائه می دهد و بر هم زدم نهاد خانواده را نقطه هدف خود قرار داده است.

روحانی نژاد با اشاره به شیوه همسرداری و فرزندپروری حضرت زهرا (س)، گفت: اگر سبک زندگی فاطمی و الگوی رفتاری اهل بیت (ع) در جامعه نهادینه شود یقینا بسیاری از آسیب ها در جامعه کاهش خواهد یافت.

وی در پایان ولایت مداری را یکی دیگر از شاخصه های مهم حضرت زهرا (س) دانست و افزود: آن حضرت در راه ولایت ظلم های زیادی را تحمل کردند و مردم ما باید ولایتمداری را از این بانوی بزرگ اسلام درس بگیرند.



ارسال توسط حیدر امیرپور
مرتبه
تاریخ : یکشنبه 29 اسفند 1395

هشت خاصیت تربت کربلا

دریافت خبر : یکشنبه 29 اسفند 1395 ساعت 9:22

هشت خاصیت تربت کربلا
هر گاه کام نوزاد را با تربت سیّد الشّهداء باز کنند مانند اکسیری که مس ‍ را به طلا مبدل میسازد و وجود نوزاد را از هر پلیدی دور نموده و محبّت اهل بیت رسول خدا(ص) را در دل او می کارد.

به گزارش سرویس دینی جام نیـوز ، تربت حضرت سید الشّهداء بر اساس روایات موثّق آثار فراوانی دارد، از آن جمله:
1 - طبق روایات رسیده سجده کردن بر تربت حضرت حسین علیه السلام موجب قبولی نماز است، که امام صادق علیه السلام می فرماید:
السُّجُودُ عَلی تُربَة الحُسین علیه السلام یَخرِقُ الحُجبُ السَّبعة. سجده کردن بر تربت امام حسین علیه السلام هفت حجاب را از (منع قبولی آن) نماز بر می دارد.
2 - ذکر با تسبیح تربت سیّدالشّهداء: برای هر ذکر چهل حسنه در نامه اعمال می نویسند، و حتّی بدون ذکر، تسبیح تربت سید الشّهداء را در دست داشتن هم ثواب دارد.
3 - هر گاه کام نوزاد را با تربت سیّد الشّهداء باز کنند مانند اکسیری که مس ‍ را به طلا مبدل میسازد و وجود نوزاد را از هر پلیدی دور نموده و محبّت اهل بیت رسول خدا(ص) را در دل او می کارد.
4 - بر لحد یعنی قبر هر میّتی که تربت کربلا باشد از عذاب قبر رهانیده میشود.
5 - تربت کربلا بر هر درد بی درمانی شفا بخش می باشد کما اینکه بسیار تجربه شده است و در کتب مختلف ذکر گردیده است.
6 - خاک مقتل حسین بن علی علیه السلام حصن، یعنی حصار می باشد از هر آفات و هر گزندی، و هر کس آن را با خود حمل نماید، محفوظ خواهد ماند.
7 - آرام بخش تلاطم موّاج دریاهاست یعنی هرگاه دریا به تلاطم آید، و چاره از همه جا قطع گردد و کمی تربت کربلا بر آن بپاشند دریا آرام میگیرد.
8 - تربت مظلوم کربلا تحفه حوریان بهشت است آن گاه که در روز قیامت ماه و خورشیدی نیست تا نور افشانی کند و ظلمات محشر همه جا را فرا می گیرد، به دستور خداوند خاک کربلا که تربت سیّدالشّهداء علیه السلام می باشد برداشته شده و در بالای بهشت قرار داده می شود. و نور ...



ارسال توسط حیدر امیرپور
مرتبه
تاریخ : شنبه 28 اسفند 1395


ارسال توسط حیدر امیرپور
مرتبه
تاریخ : شنبه 28 اسفند 1395


ارسال توسط حیدر امیرپور
مرتبه
تاریخ : شنبه 28 اسفند 1395


ارسال توسط حیدر امیرپور
مرتبه
تاریخ : شنبه 28 اسفند 1395


ارسال توسط حیدر امیرپور
مرتبه
تاریخ : شنبه 28 اسفند 1395


ارسال توسط حیدر امیرپور
مرتبه
تاریخ : شنبه 28 اسفند 1395


ارسال توسط حیدر امیرپور
مرتبه
تاریخ : شنبه 28 اسفند 1395


ارسال توسط حیدر امیرپور
مرتبه
تاریخ : پنجشنبه 26 اسفند 1395
چگونگی پذیرش توبه و بازگشت به درگاه الهی را در این گزارش بخوانید.
"ظهور رحمت خداوندی بر بندگان توبه کار" از جمله وعده های پروردگار به امت پرهیزگار است. قرآن کریم در آیات متعددی مردم را به توبه و رجوع از گناه و بازگشت به درگاه الهی تشویق و ترغیب کرده است. 

در این گزارش به چگونگی پذیرش توبه و ترغیب بندگان به اظهار ندامت و توبه پرداخته می‌شود.

در آیات 53 و 54 سوره زمر آمده: قُل یا عِبادِیَ الَّذینَ أَسْرَفُوا عَلیَ أَنْفُسِهِم لاتَقنَطُوا مِن رَحمَةِ اللهِ إِنَّ اللهَ یَغفِرُ الذُّنُوبَ جَمِیعاً إِنَّهُ هُوَ الغَفُورُ الرَّحِیمُ وَ أَنِیبُوا إِلی رَبِّکُم وَ أَسلِمُوا لَهُ مِن قَبلِ أن یَأتِیَکُم العَذابُ ثُمَّ لاتُنصَرُونَ .
 
«بگو ای بندگان من که بر خود اسراف و ستم کرده اید! از رحمت خداوند نومید نشوید که خدا همه گناهان را می آمرزد، به درستی که خداوند بخشنده مهربان است. و به درگاه پروردگارتان باز گردید و در برابر او تسلیم شوید، پیش از آنکه عذاب به سراغ شما آید، سپس از سوی هیچ کس یاری نشوید».

 خداوند حکیم برای نجات انسان از ورطه تباهی، «باب توبه و استغفار» را به روی بندگان خویش گشوده و آن ها را به پشیمانی و طلب بخشش دعوت می کند تا راه برای بازگشت این انسان فریب خورده باز باشد و با امیدواری به لطف و رحمت بیکران الهی، بار دیگر برای تعالی روح خویش تلاش کند.

امام صادق (ع) می فرمایند: خداوند عز و جل به داود پیامبر، كه بر پیامبر ما و خاندانش و بر او درود باد، وحى كرد : اى داود ! هرگاه بنده مؤمن من گناهى كند و سپس از آن گناه برگردد و توبه نماید و به هنگام یاد كردن از آن گناه از من شرم كند ، او را بیامرزم و آن گناه را از یاد فرشتگان نگهبان اعمال ببرم و آن را به نیكى بدل كنم . و از این كار مرا با كى نیست كه من مهربانترین مهربانانم .

هر توبه‌ای قبول می‌شود؟

امام على (ع) فرموده اند: مَن اُعْطِیَ التَّوبَةَ لَم یُحرَمِ القَبولَ ، ومَن اُعْطِیَ الاسْتِغْفارَ لَم یُحرَمِ المَغفِرَةَ . به هر كس (توفیق) توبه داده شود، از قبول آن محروم نمیشود و به هر كس (توفیق) استغفار عطا گردد ، از آمرزش محروم نمی ‏ماند.

مهمترین شرایط توبه عبارت است از:

* پشیمانی و ندامت از صمیم قلب و تصمیم بر عدم ارتکاب دوباره.

* استغفار و طلب بخشش.

* تصمیم قاطع بر جبران گذشته و ادای حقوق، خصوصا اگر حق الناس باشد.



ارسال توسط حیدر امیرپور
مرتبه
تاریخ : پنجشنبه 26 اسفند 1395
حداقل یک آیه در روز/ 24 اسفند 95/
در آیه اول، دستور «بخوان» آمده بود. چرا دوباره دستور به «خواندن» داد؟ این تکرار است برای تاکید بر دستور قبل و یا برای مبالغه و نشان دادن اهمیت مطلب. امر اول، دستور به قرائت خود ایشان بوده و امر دوم، دستور به اینکه ایشان قرآن را بر مردم بخواند.
و خداوند مانع به نتیجه رسیدن اعمال کافران شدگروه دین و اندیشه: حجت الاسلام دکتر سوزنچی از اساتید دانشگاه، هر روز یک آیه قرآن را با ترجمه و چند حدیث تفسیری و چند نکته در تدبر آن آیه منتشر می کند. بولتن نیوز نیز در راستای ترویج چنین اقدامات ارزشی این سلسله مطالب را به صورت روزانه منتشر می کند.

به گزارش خبرنگار بولتن نیوز، در مطلب روز 24 اسفند به آیه 3 سوره علق پرداخته شده و در آن آمده است:
 


ادامه مطلب
ارسال توسط حیدر امیرپور
  • seprator
  • کدخبر : 82172429

چگونگی تاثیر باورهای کلامی بر علوم انسانی بررسی شد

دریافت خبر : پنجشنبه 26 اسفند 1395 ساعت 7:30

گروه حوزه های علمیه: کرسی ترویجی چگونگی تاثیر باورهای کلامی بر علوم انسانی 25 اسفند ماه به همت پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)حجت الاسلام و المسلمین قاسم ترخان مدیر گروه کلام و دین پژوهی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در این کرسی در سخنانی گفت: فلسفه تامین کننده مبادی تصوریه و تصدیقیه علم است و تعریف موضوع و اجزاء و جزئیات موضوع و اعراض ذاتی، کار فلسفه است.
وی با اشاره به رابطه فلسفه با باورهای کلامی افزود: الان کلام ما فلسفی شده و وظیفه و کارکرد فلسفه برعهده کلام افتاده است از این رو کلام می تواند مبنای علوم قرار گیرد.
این محقق و مدرس حوزه عنوان کرد: اعتقاد به قانونمندی جهان، تعریف انسان و تبیین حقیقت وجودی انسان و اینکه جهان را مانند ماشین تصور نکرده و غایت را از جهان حذف نکنیم از مباحث کلامی است لذا در تعریف از انسان با نگاه عقلی و روایی او حی متاله خواهد شد و از این حیث مباحث کلامی در مباحث فلسفی در علوم انسانی تاثیرگذار خواهد بود.
وی افزود: یکی از عوامل معرفتی اثرگذار در علوم انسانی بایدها و نبایدها و ارزش هاست؛ در اینجا باید بیان کنیم ایدئولوژی چگونه بر علوم انسانی اثر می کند تا بتوانیم نقش باورهای کلامی را معلوم کنیم.
ترخان بیان کرد: تاثیر ایدئولوژی بر بخش هنجاری علوم انسانی و توصیفی علوم قابل انکار نیست و می توان از امر و نهی شارع گزاره های توصیفی استخراج شود مثلا می توان از آیات قرآن به دست آورد که عدم پرداختن زکات سبب فقر در جامعه می شود.
وی افزود: نوع نگاه به باورهای کلامی تعریف متفاوتی از انسان ارایه می دهد لذا هم در مفهوم و هم در وجود و مصداق علوم اثرگذار است.
این محقق عنوان کرد: باورهای کلامی در موضوع، مسئله، غایت و روش علوم اثر می گذارد چون الان در روش و هدف علوم انسانی و ...



ارسال توسط حیدر امیرپور
(تعداد کل صفحات:290)      [1]   [2]   [3]   [4]   [5]   [6]   [7]   [...]  

آرشیو مطالب
صفحات جانبی
امکانات جانبی
blogskin

قالب وبلاگ