هیئت سرابی های مقیم مرکز (جوادیه)
همانا قیام من برای اصلاح امّت جدم بود و هدف مهم من امر به معروف و نهی از منکر است.امام حسین (ع)

مرتبه
تاریخ : سه شنبه 22 مهر 1393


ارسال توسط حیدر امیرپور

نمایش جزئیات خبر / زمان مخابره خبر :1393/7/30      12:32:0    تعداد بازدید كنندگان خبر:387


نسخه چاپی
اطلاعیه نیروی انتظامی به مناسبت فرارسیدن ماه محرم الحرام
گروه ناجا- نیروی انتظامی در آستانه فرارسیدن ماه عزای آل الله، اطلاعیه ای منتشر کرد.


به گزارش پایگاه خبری پلیس، نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در آستانه فرار رسیدن ماه محرم الحرام و عاشورای حسینی اطلاعیه‌ای صادر کرد.


متن اطلاعیه نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران به شرح ذیل است:


" ان الحسین مصباح الهدی و سفینه النجاه".


محرم ماه قیام و شهادت و احیای نهضت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران با وفای آن حضرت است كه با قیام خود نهضت جاویدان عاشورا را بنا نهادند.


یکی از اهداف بلند نهضت عاشورا مقابله با پلشتی های خرافی و انحرافات تفکری حاکم بر جامعه اسلامی بوده است.به تأسی از تعالیم مکتب حسین (ع) انتظار می رود دل دادگان حسین (ع) و محبان اهل البیت (ع) با ترویج ارزش های راستین مکتبی و الهام گرفتن از سیره نورانی ائمه هدی (ع) در نحوه عزاداری و احیاء یاد و خاطره و افکار و اهداف سرور و سالار شهیدان کربلا حضرت اباعبدالله الحسین (ع) با هرگونه تلاش ها و جریان های انحرافی و خرافی گری از قبیل قمه زنی،استفاده از آلات و ادوات نامتعارف موسیقی و هرگونه رفتارهای موهن مقابله هوشمندانه نموده و حقیقت های قدسی نهضت عاشورا را که در جلوه های اخلاقی، ایثار، نوع دوستی، اخوت و برادری، رعایت حقوق دیگران نمود پیدا می کنند تبیین و ترویج نمایند.


نیروی انتظامی نیز همگام با این پویش عظیم مردمی ضمن گرامیداشت حماسه عظیم و باشكوه الهی عاشورا، اعتقاد دارد كه حركت‌های سنتی عاشورایی بایستی بیانگر و تقویت كننده پیام جهاد، ایثار، شهادت و ترجمان اسلام ناب محمدی (صلی علیه و آله و سلم) باشد.


پرواضح است نیروی انتظامی با کمال افتخار در راستای تأمین نظم و امنیت و خدمتگزاری به مردم قدرشناس و ولایی با مشارکت و همراهی قاطبه عزاداران عزیز انجام وظیفه خواهد نمود.


بر این اساس نیروی انتظامی برای برگزاری هرچه باشکوه مراسم اقامه عزا و احیای واقع کربلا توجه شهروندان محترم را به موارد ذیل جلب نموده و نسبت به رعایت آنها تأکید می نماید.


1-ماموران انتظامی و راهنمایی و رانندگی با تلاش بی وقفه کوشش خواهند کرد با برقراری نظم و امنیت و سهولت در تردد خودروها، برشکوه و عظمت مراسم عزاداری در سراسر کشور بیفزایند، لذا به شهروندان محترم توصیه می شود با ماموران انتظامی و راهنمایی و رانندگی در این ایام همکاری صمیمانه داشته باشند.


2- تاکید می شود مسئولان و خادمین هیأت ها و دسته های عزاداری به منظور صیانت از حقیقت نهضت عظیم کربلا، از انجام اعمال خرافی و دور از شأن اسلام که موجب وهن دین و مظهر بی نظمی و ناهنجاری اجتماعی است، جلوگیری نمایند.


3-مسئولان هیات های عزاداری و تکایا، از نصب هر گونه داربست در معابر عمومی که موجب مسدود شدن خیابان و یا کندی عبور و مرور می شود جلوگیری نمایند.


4- توصیه می شود در حرکت دسته های عزاداری و حین برگزاری مراسم عزاداری، بویژه در ساعات پایانی شب و استفاده از بلندگو، رعایت حال بیماران و افراد مسن مد نظر قرار داده شود.


5- مراکز110 پلیس در تمامی ساعات شبانه روز آماده دریافت اطلاعات و خدمت رسانی به مردم خواهند بود.


ارسال توسط حیدر امیرپور
»  تحقیق و پژوهشی پیرامون حضرت رقیه 
نوشته شده در سه شنبه ۲۹ مهر ۹۳

حضرت رقیه

کتاب ارزشمند “تحقیق و پژوهشی پیرامون حضرت رقیه(س)” تألیف محقق گرانقد حجه الاسلام شیخ جعفر تبریزی (دام ظله) می باشد که بنابر درخواست یکی از بینندگان وبگاهم و با اجازه مؤلف و ناشر، این کتاب به صورت فایل PDF جهت مطالعه علاقه مندان آماده گردید.

مؤلف کتاب هدف خود را از تألیف این کتاب اینگونه بیان می کند:

با توجه به سفر استادالفقهاء و المجتهدین مرحوم میرزا جواد تبریزی (ره) به شام و حضور در مرقد مطهر حضرت زینب کبری (علیها سلام)  و حضرت رقیه (علیها سلام) و تأکید ایشان بر استحباب زیارت و عظمت این مکان ها، بر آن شدم کتابی را با الهام گیری از راهنمایی و مبانی آن مرجع فرزانه در خصوص شخصیت حضرت رقیه (سلام الله علیها) گردآوری نمایم و در آن، گفتار، نوشته ها و استفتاءات آن مرجع بزرگوار (قدس سرّه) را گردآوری نمایم، تا ذخیره ای باشد بر روزی که لا یَنفَعُ مالً و لا بَنونَ إلا مَن أتی الله بِقَلبٍ سَلیم. إن شاء الله تعالی.

فایل PDFdownload-icon(30)



ارسال توسط حیدر امیرپور
مرتبه
تاریخ : چهارشنبه 30 مهر 1393
کد خبر: 405943
تاریخ مخابره : ۳۰/۰۷/۱۳۹۳ - ۰۹:۳۶

مگر نمی بینید که به حق عمل نمی شود و از باطل پرهیز نمی شود. در این حال سزاوار است که مؤمن، لقای پروردگار را طلب کند.
به این مطلب امتیاز دهید
0 0
0 نظر
[-] اندازه متن [+]

 

به گزارش سرویس دینی جام نیوز، در این روز (26 ذی الحجه)کاروان سیدالشهدا و اهل بیت سلام الله علیهم اجمعین در مسیر حرکت خود از مکه به کوفه برای خلق حماسه بی بدیل عاشورا، به هفدهمین منزلگاه رسید. منزلگاهی به نام "شراف".

 

 این منزل داراى آب زیادى بود و امام علیه‏ السلام به جوانان امر فرمودند كه آب بردارند.

 

از این منزل به بعد بود كه عبیداللّه‏ بن زیاد لشكر براى مانع شدن آن حضرت از ورود به كوفه فرستاد.

 

حضرت در منزلگاه شراف دستور دادند که آب فراوان برداشته و صبحگاهان حرکت کنند.

 

در میان راه و هنگام ظهر به لشکری برخوردند و امام حسین(علیه السلام) با سرعت و قبل از دشمن در منزل «ذُوحَسَم» مستقر شد.

 

آنگاه امام(علیه السلام) فرمان داد تا لشکر دشمن و نیز اسبان آنان را سیراب کنند.

 

لشکر امام(علیه السلام) و لشکر دشمن به فرماندهی حُر، نماز ظهر و عصر را به امامت حضرت خواندند.

 

امام سپاه حُر را چنین خطاب فرمود: ... ما اهل بیت سزاوارتر به ولایت و حکومت بر شما هستیم از مدعیانی که بر اساس عدالت رفتار نمی کنند و در حق شما ستم روا می دارند. ای مردم! من به سوی شما نیامدم مگر آن که دعوتم کردید. پس اگر از آمدنم ناخشنودید، بازگردم.»

 

تا حضرت خواست برگردد، حُر مانع گشت. حضرت فرمود: «مادرت به عزایت بنشیند! چه می خواهی؟ حُر گفت: مأمورم که تو را به نزد عبیدالله بن زیاد ببرم. حال اگر نمی پذیری، حداقل راهی را انتخاب کن که نه به کوفه باشد و نه به مدینه.

 

از سخنان حضرت در این منزلگاه:

مگر نمی بینید که به حق عمل نمی شود و از باطل پرهیز نمی شود. در این حال سزاوار است که مؤمن، لقای پروردگار را طلب کند.
 



ارسال توسط حیدر امیرپور
کد مطلب: 8321
تاریخ انتشار : ۱۸:۰۵:۲۰ // ۲۸-۰۷-۱۳۹۳
صدای سراب: ضریح جدید امامزاده سراب با الهام از ضریح امام علی ابن موسی الرضا علیه السلام با هزینه ای بالغ بر 120 میلیون تومان در این مکان مقدس نصب شد.

به گزارش صدای سراب , ضریح جدید امامزاده شهرستان سراب که با الهام از ضریح امام علی ابن موسی الرضا علیه السلام با هزینه ای بالغ بر 120 میلیون تومان ساخته شده در امامزاده سراب نصب شد.

طی مراسمی  با حضور مردم  و مسئولین روز یکشنبه اول ماه محرم از 3 بعد ازظهرتا اذان مغرب از ضریح جدید رونمایی خواهد شد.

این امامزاده در جنوب غربی شهر سراب، جنب قبرستان عمومی شهر واقع شده است. بنا دارای یك در ورودی چوبی ساده است با سردر آجری و دیواری چینه‌ای به ارتفاع متوسط 2/5 متر كه تمام حیاط را محصور كرده است. حیاط 80 متر طول و 70 متر عرض دارد و در سرتاسر كف آن قبرهای مختلفی كه مربوط به قرن اخیرند، دیده می‌شود.
ساختمان این بقعه بنایی است كه با ازاره سنگی و بدنه و گنبد و منارهای آجری ساخته شده است. طاقنمای بنا دارای مقرنس‌كاری گچی است و تزیین لچك‌های بالای آن با آجر لعابی (كاشی) بوده كه تمامی آن فرو ریخته است.
بنا دارای دو مناره به ارتفاع 9 متر است كه از كنگره و مأذنه آن اثری بر جای نمانده است. نوع ساختمان ساده است، ولی در بعضی قسمت‌ها با آجرچینی، تنوعی به ظاهر ساختمان داده‌اند. سبك بنا و ستون‌ها آن را به قرن هشتم و نهم منسوب می‌كند.
پوشش داخلی امامزاده و قسمت مختلف آن هیچگونه تزئین و سنگ‌نبشته‌ای كه تاریخ بنا و سازنده آن را مشخص سازد، ندارد.

امامزاده سراب
اامامزاده سراب
امامزاده سراب
امامزاده سراب
امامزاده سراب
امامزاده سراب
امامزاده سراب
امامزاده سراب
امامزاده سراب
امامزاده سراب
امامزاده سراب
برچسب‌ها: 



ارسال توسط حیدر امیرپور
مرتبه
تاریخ : دوشنبه 28 مهر 1393
نظر آیت الله نوری همدانی در مورد قمه زنی
در جریان کربلا تنها نباید به ذکر معلول‌ها اکتفا کرد، بلکه باید علت‌ها را نیز ذکر کرد.
به این مطلب امتیاز دهید
0 0
0 نظر
[-] اندازه متن [+]

 

به گزارش سرویس دینی جام نیوز، آیت‌الله نوری همدانی در آستانه فرا رسیدن ماه محرم و اعزام مبلغان به نقاط مختلف کشور توصیه‌هایی به آنان و همچنین عزاداران و هیئات مذهبی ارائه کردند.

 

ایشان با تاکید بر اینکه جریان کربلا یک دانشگاه است و باید پیام‌های آن را درک و در زندگی فردی و اجتماعی خود پیاده کنیم، خواستار توجه بیش از پیش مردم و عزاداران به حفظ شعائر حسینی در عزاداری‌ها شدند.

 

مرجع تقلید شیعیان افزودند: در جریان کربلا تنها نباید به ذکر معلول‌ها اکتفا کرد، بلکه باید علت‌ها را نیز ذکر کرد و مبلغان و روحانیان باید در منابر افزون بر ذکر مصیبت و مرثیه به علل بوجود آمدن حادثه کربلا نیز اشاره کنند.

 

ایشان با تاکید بر اینکه عاشورا احیای دین در همه ابعاد است، اظهار داشتند: حرکت اباعبدالله(ع) برای این بود که می‌خواستند تمام ابعاد دین را نشان دهند، اسلام تنها بعد عبادی نیست، بلکه ابعاد سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی دارد.

 

آیت‌الله نوری همدانی افزودند:‌‌ همان گونه که خود حضرت فرموده‌اند، جریان عاشورا قیام برای امر به معروف و نهی از منکر بود و باید این مساله در عزاداری‌ها، منابر و مرثیه‌ها و مداحی‌ها منعکس شود.

 

معظم له در ادامه انقلاب اسلامی را الهام گرفته از عاشورا دانسته و تصریح کردند: از دیگر نکاتی که باید به آن توجه شود نقش زنان در عاشورا و احیای دین بوده است، همین‌طور در انقلاب اسلامی نیز بانوان نقش غیر قابل انکاری داشته‌اند.

 

این مرجع تقلید ظلم ستیزی را از دیگر ابعاد واقعه عاشورا ذکر و اظهار کردند: حضرت سیدالشهدا(ع) برای احیای عدالت و حق قیام کردند، بنابراین جریان ظلم ستیزی و بیان ظلم نیز باید در عاشورا منعکس باشد.

 

آیت‌الله نوری همدانی افزودند: ما دو نوع عزاداری و روضه خوانی داریم، یک نوع که با زمان شاه سلطان حسین صفوی منطبق می‌شود که تنها عزاداری کنند و گریه کنند و سیاه بپوشند و یک نوع عزاداری نیز این است که در کنار روضه خوانی و گریه به تبیین فلسفه قیام بپردازیم و اهداف حضرت را از حرکتشان تشریح کنیم.

 

ایشان با تاکید بر اینکه فقه ما باید فقه عاشورایی باشد، اظهار داشتند: جریان کربلا، یک نهضت، قیام و حرکت هدفمند است؛ اینکه یک گوشه بنشینیم و زیارت عاشورا بخوانیم و عزداری کنیم درست نیست، باید به صحنه اجتماع بیاییم و به مردم این نکته را تبیین کنیم که روح مبارزه با ظلم در دنیای کنونی، مبارزه با استکبار، صهیونیسم و ایادی آن‌ها است.

 

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به اینکه عاشورا تقابل دو جهان بینی الهی اسلامی و سکولاریسم است، اظهار داشتند: امروز هم این دو تقابل در دنیا وجود دارد؛ یک تقابل، تقابل اسلامی است که از انقلاب اسلامی نشات گرفته است و یک تقابل هم سکولاریسم و حرکتی است که آمریکا، تکفیری‌ها، داعش و دولت‌های تابع آن‌ها دارند.

 

ایشان تقابل جبهه حق و باطل را همیشگی دانست و فرمودند: جریان دیگر در عاشورا، جریان عزت و هیهات من الذله است؛ حرکت امام حسین(ع) به ما نشان می‌دهد که هیچ‌گاه زندگی انسان نباید توام با ذلت و سلطه پذیری باشد.

 

آیت‌الله نوری همدانی با ابراز تاسف از برخی تحریف‌های پدید آمده در عزاداری‌ها بر لزوم مبارزه با این تحریف‌ها تاکید و تصریح کردند: ما باید به نحوی جریان مصیبت حضرت سیدالشهدا(ع) را نشان دهیم که هیچ وهنی برای مذهب ما نباشد.

 

ایشان افزودند: هر حرکتی در عزاداری‌ها که دین اسلام و مذهب را خرافی، بی‌پایه و اساس نشان دهد برای ما مایه ننگ و عار است و باید این نکته را در عزاداری‌ها مدنظر داشته باشیم و از آن بپرهیزیم.

 

معظم له قمه زنی را از این دست افعال و اعمال دانست که باعث وهن دین، مذهب و اسلام می‌شود و در همین راستا اظهار داشت: دشمنان بیشترین سوء استفاده را از قمه زنی دارند؛ به همین دلیل از همه تقاضا داریم که این نکته را مدنظر داشته باشند.

 

ایشان با تاکید بر اینکه عزاداری‌ها باید منطبق با موازین اسلامی باشد و هیچ گونه انحرافی در آن وجود نداشته باشد، تصریح کردند: هرگونه حرکتی در عزداری‌های که موجب وهن مذهب و اختلاف در امت اسلام شود حرام است.

 

 



ارسال توسط حیدر امیرپور
مرتبه
تاریخ : دوشنبه 28 مهر 1393
کد مطلب: 8267
تاریخ انتشار : ۰۱:۲۹:۰۳ // ۲۵-۰۷-۱۳۹۳
تعویض ضریح امامزاده بزرگ سراب .


ادامه مطلب
ارسال توسط حیدر امیرپور
مرتبه
تاریخ : دوشنبه 28 مهر 1393
کد مطلب: 8267
تاریخ انتشار : ۰۱:۲۹:۰۳ // ۲۵-۰۷-۱۳۹۳
تعویض ضریح امامزاده بزرگ سراب .


ادامه مطلب
ارسال توسط حیدر امیرپور
مرتبه
تاریخ : دوشنبه 28 مهر 1393
مباهله در اصل از «بَهل» به‌معنی رها کردن و برداشتن قید و بند از چیزی است، اما مباهله به‌معنای لعنت کردن یکدیگر و نفرین کردن است.

کیفیت مباهله به این گونه است که افرادی که درباره مسئله مذهبی مهمی گفتگو دارند در یک جا جمع شوند و به درگاه خدا تضرّع کنند و از او بخواهند که دروغ گو را رسوا سازد و مجازات کند.

 



ادامه مطلب
ارسال توسط حیدر امیرپور
مرتبه
تاریخ : دوشنبه 28 مهر 1393
خبرنگار بی بی سی عکس زیر را در صفحه فیسبوک خود منتشر کرد که اطلاعیه ماه محرم در یک نشریه محلی در آمریکا است.
در آستانه فرارسیدن ماه محرم شیعیان سراسر جهان خود را برای برگزاری آئین های مذهبی آماده می کنند.
مهرنوش پورضیایی خبرنگار بی بی سی عکس زیر را در صفحه فیسبوک خود منتشر کرد که اطلاعیه ماه محرم در یک نشریه محلی در آمریکا است.
اطلاعیه محرم در آمریکا (عکس)


ارسال توسط حیدر امیرپور
مرتبه
تاریخ : یکشنبه 27 مهر 1393
 
 
کد خبر: 404860
تاریخ مخابره : ۲۷/۰۷/۱۳۹۳ - ۲۳:۰۰
آداب نام بردن اسماء مبارکه
وقتی «نظّام رشتی» می خواستند اسم حضرت زینب(سلام الله علیها) را ببرند با صدایی رسا و قوی می گفتند: عقیله ی بنی هاشم، دُخت کبرایِ امیرالمؤمنین، مجلله بی بی، زینب کبری علیهاالسلام.
به این مطلب امتیاز دهید
0 0
0 نظر
[-] اندازه متن [+]

 

به گزارش سرویس دینی جام نیوز، یکی از نکات اخلاقی که حضرت آیت الله مجتهدی نقل می کردند: اینکه به اسماء مبارکه باید احترام گذاشت. میرزا ابوالقاسم یزدی(رحمه الله) کیسه ای به همراه داشتند و هر وقت در کوچه و بازار ورقی را که اسماء مبارکه روی آن بود می دیدند بر می داشتند و در کیسه می اندختند و حتی در منزل جستجو می کرد اسماء جلاله و اسماء مبارکه اهل بیت(علیهم السلام) را جدا می گذاشتند.

چه بسا که احترام و تجلیل از یک اسم، باعث برکات و توفیقات زیادی شود. کسانی که اسماء مبارکه را با احترام ذکر نمی کنند، منبرشان نور ندارد.

شخصی به واعظی گفته بود بگو: حضرت علی اکبر علیه السلام نگو علی اکبر. بعضی که روضه می خوانند رعایت ادب را نمی کنند و می گویند: «زینب بیچاره» ،بلکه بیچاره خود اوست که حرمت بزرگان و مقربان درگاه الهی را حفظ نمی کند.

وقتی «نظّام رشتی» می خواستند اسم حضرت زینب(سلام الله علیها) را ببرند با صدایی رسا و قوی می گفتند: عقیله ی بنی هاشم، دُخت کبرایِ امیرالمؤمنین، مجلله بی بی، زینب کبری علیهاالسلام.

وقتی اسم ائمه اطهار (علیهم السلام) را می نویسی (ع) یا (ص) ننویس بلکه کاملا «علیه السلام» یا «صلی الله علیه و آله و سلم» را بنویس.

 



ارسال توسط حیدر امیرپور
21 دقیقه پیش]
 
 
کد خبر: 404173
تاریخ مخابره : ۲۵/۰۷/۱۳۹۳ - ۱۰:۵۵
چگونه انسان با یک بار "لا اله الّا الله" وارد بهشت می شود؟
سر این مسئله این است که در آن زمان و به طور کلی بعد از مرگ زبان انسان دست خودش نیست بلکه اعمال و رفتار دنیایی و آنچه در دنیا انجام داده است زبان انسان می‌شود.
به این مطلب امتیاز دهید
0 0
0 نظر
[-] اندازه متن [+]

 

به گزارش سرویس دینی جام نیوز، آیت الله جوادی آملی در درس خارج فقه خود به سر اینکه چگونه انسان با یک بار لا اله الا الله گفتن وارد بهشت می شود، پاسخ دادند.

 

وی در درس خارج فقه خود به مباحث اخلاقی و چگونگی وارد شدن انسانی که یک بار لا اله اله الله گفته پرداخته و گفتند: در بعضی روایات آمده است که اگر در قیامت یک بار «لا اله الا الله» بگوید وارد بهشت می‌شود.

 

سر این مسئله این است که در آن زمان و به طور کلی بعد از مرگ زبان انسان دست خودش نیست بلکه اعمال و رفتار دنیایی و آنچه در دنیا انجام داده است زبان انسان می‌شود.

 

نمونه آن مسئله رؤیا و خواب است که انسان در آن عالم زبانش در اختیار خودش نیست بلکه زبانش در اختیار ملکات اوست. اگر انسان بد دهنی بود در خواب هم بد دهنی خواهد کرد و اگر انسان متذکری باشد در عالم رؤیا هم ذکر می‌گوید.

 

تفاوت عالم رؤیا و عالم دنیا هم در این است که در عالم دنیا هم ذکر آن ثواب دارد و هم بد دهنی گناه دارد چرا که در اختیار انسان است اما در عالم رؤیا این چنین نیست یعنی نه ذکر صواب دارد و نه بد دهنی گناه.

 

وی اضافه کرد: بنابراین افعال انسان بعد از موت در اختیار خودش نیست بلکه در اختیار ملکات و خلق و خوی اوست لذا هر چه در دنیا کرده بود آن روز ظهور می‌کند و شاید به همین دلیل باشد که در مورد بعد از مرگ گفته شده است «الیوم نختم علی افواههم» همین مسئله باشد.

 

یک وقت دهن را می‌دوزند یک وقت اصلاً کسی نمی‌تواند حرف بزند و آن کسی که حرف می‌زند همین ملکات نفسانیه است. اینکه دست و پای انسان در آن روز شهادت می‌دهد به همین دلیل است که این‌ها در اختیار ملکات نفسانیه هستند نه در اختیار انسان. اگر این تحلیل روشن شد معلوم می‌شود اگر کسی یک لا اله الا الله با اخلاص بگوید معلوم می‌شود که در دنیا انسان موحد با اخلاصی بوده است. بر اساس آنچه بیان شد زبان در آنجا دست ما نیست که ما با اختیار بخواهیم بگویم بلکه این زبان در اختیار خلق و خو و عقیده و اندیشه‌ماست و آن کسی که اندیشه و تفکر الوهی دارد می‌تواند این کلمه را بگوید.

 

این مفسر قرآن کریم بیان کرد: فکر الوهی داشتن و موحد بودن به همین سادگی نیست بر اساس آیه 106 سوره یوسف «وَمَا یؤْمِنُ أَکثَرُهُمْ بِاللّهِ إِلاَّ وَهُم مُّشْرِکونَ؛ و بیشترشان به خدا ایمان نیاورند مگر به شرک» اکثر مؤمنین مشرک هستند چرا که فکر توحیدی بسیار مشکل است.

 

برای اینکه بسیاری از مؤمنین خدا را به همراه بسیاری از چیزها قبول دارند یعنی برخی از مؤمنین علاوه بر اینکه از جنهم می‌ترسند از زید هم می‌ترسند از مقامش‌هم می‌ترسند، از بانکش از پولش هم می‌ترسند انسانی که اینگونه شد دیگر مشرک است. بنابراین کسی که در خوف و شوقش علاوه بر ترس از جهنم و شوق نیل به بهشت چیزی دیگری است موحد نیست. خداوند گوشه‌ای از این توحید را در آیه 39 سوره احزاب این‌گونه بیان می‌کند: «الَّذِینَ یبَلِّغُونَ رِسَالَاتِ اللَّهِ وَیخْشَوْنَهُ وَلَا یخْشَوْنَ أَحَدًا إِلَّا اللَّهَ وَکفَی بِاللَّهِ حَسِیبًا؛ کسانی که پیام‌های خدا را می‌رسانند و از او می‌ترسند و از هیچ کس جز او نمی‌ترسند، خدا برای حساب کردن اعمالشان کافی است».

 



ارسال توسط حیدر امیرپور

نقش آیت‌ الله مصباح یزدی در انسجام اصولگرایان[18 دقیقه پیش]

 
 
کد خبر: 404011
تاریخ مخابره : ۲۴/۰۷/۱۳۹۳ - ۱۶:۰۲
از مدینه تا کربلا همراه با سیدالشهداء(علیه السلام)
ما اهل بیت به رضای خداراضی وخشنودیم ... هرکس می خواهد در راه ما جانبازی کند وخون خویش را در راه لقای پروردگار نثار نماید ، آماده حرکت با ما باشد .
به این مطلب امتیاز دهید
1 0
0 نظر
[-] اندازه متن [+]

 

به گزارش سرویس دینی جام نیوز، فلسفه قیام ابی عبدالله الحسین ( علیه السلام ) را در سخنان آن حضرت در آغاز حرکت از مدینه وموضع گیری های ایشان در برابر حوادثی که در منزلگاه های میان راه روی داده است می توان یافت .

 



ادامه مطلب
ارسال توسط حیدر امیرپور
مرتبه
تاریخ : چهارشنبه 23 مهر 1393

عوامل افزایش محبت از نگاه امام علی(ع)

» سرویس: معارف و حقوق - دین و اندیشه
563-3.jpg

یکی از تعلیمات دین اسلام محبت انسان‌ها نسبت به یکدیگر است و فداکاری می‌تواند از عوامل رشد محبت و دوستی باشد.

به گزارش خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، رشد و نشر محبت در جامعه باعث می‌شود که انسان‌ها به یکدیگر نزدیک‌تر شوند و دوستی‌های آنها صادقانه باشد.



ادامه مطلب
ارسال توسط حیدر امیرپور
مرتبه
تاریخ : چهارشنبه 23 مهر 1393
دعا جهت عاقبت بخیر شدن و با دین كامل از دنیا رفتن را در ادامه گزارش بخوانید.
به گزارش خبرنگار معارف باشگاه خبرنگاران،این كلمات را بعد از هر نماز واجب بخواند:

بالكعبه قبله و بعلى علیه السلام ولیا و اماما و بالحسن و الحسین و على بن الحسین و محمد بن على و جعفر بن محمد و موسى بن جعفر و على بن موسى و محمد بن على و على بن محمد و الحسن بن على و الحجه بن الحسن صلوات اللّه علیهم اجمعین ائمه ، اللهم انى رضیت بهم ائمه فارضى لهم انك على كل شى قدیر.

منبع : کتاب گنج های معنوی


ادامه مطلب
ارسال توسط حیدر امیرپور
(تعداد کل صفحات:76)      [1]   [2]   [3]   [4]   [5]   [6]   [7]   [...]  

آرشیو مطالب
صفحات جانبی
پیوند های روزانه
امکانات جانبی
blogskin